וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במערכת הביטחון מעריכים: המחבל שהרג את לוחם סיירת גולני נעצר

14.5.2020 / 11:15

כמה חשודים נעצרו בכפר הסמוך לג'נין שבו נהרג הלוחם עמית בן יגאל, אך הם מכחישים כל קשר לפיגוע. גורמי הביטחון מעריכים כי אחד מהם הוא המחבל שהשליך את האבן, אך לטענתם קשה להצביע על חשוד מרכזי מאחר שמדובר בבני אותה המשפחה

-

כמה חשודים נעצרו הלילה (חמישי) בכפר יעבד הסמוך לג'נין, כחלק מהמצוד אחר האחראיים להריגתו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל. לפי הערכות במערכת הביטחון, אחד מהעצורים הוא המחבל שהשליך את האבן על פניו של בן יגאל, ונותר רק לפצח את זהותו. עם זאת, גורמי ביטחון ציינו כי קשה להצביע על החשוד המרכזי מאחר שרוב העצורים הם בני אותה המשפחה. בשלב זה, הם מכחישים כל קשר לפיגוע.

במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל שהרג את לוחם סיירת גולני נמצא בידי השב"כ. זמן קצר לאחר הפיגוע נסגר האזור, וצה"ל בשיתוף השב"כ ביצעו מעצר של חשודים במבנה, בני אותה חמולה. בלילה שבין שלישי לרביעי בוצעו מעצרים נוספים מהכפר יעבד. הלילה בוצע גל מעצרים שלישי, וכך, נעצרו יותר מ-13 חשודים, שהועברו לחקירת שב"כ.

לפי הערכות של גורמי ביטחון שמעורים בפרטי החקירה, הפיגוע בוצע סמוך לשעה 05:30 קרוב ליציאת לוחמי סיירת גולני מהאזור. מי שיכול היה להימצא על גג הבית הם בני המשפחה המתגוררת במבנה בן השלוש קומות. עם זאת, מבדיקה התברר כי ניתן להגיע לאותו הגג גם מגג של מבנה סמוך, ועל כן בוצעו מעצרים נוספים.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
נפגע מאבן גדולה, פניו היו חשופות למרות הקסדה. עמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

קצינים שנכחו בשטח העריכו כי מאחר והכניסה של סיירת גולני התנהלה בצורה רגלית ולא רועשת, וכן המעצרים בוצעו בצורה חלקה, ייתכן מאוד שמי ששהה על גג המבנה הם לא גורמים שארבו לכוח - אלא בני הבית, בייחוד בשל השעה המוקדמת.

בתוך כך, מתחזקות ההערכות כי המחבל הוא אחד מהעצורים שנמצאים בידי השב"כ. מאמצי החקירה מתמקדים כעת בלגרום לו להודות במעשה, או לחלופין שאחד מבני משפחתו יאשים אותו. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי סיכוי קלוש עד כדי לא קיים שבני המשפחה לא ידעו מי היה על גג הבית בשעת בוקר כל כך מוקדמת. קצינים מפיקוד מרכז אמרו כי ברגע שיידעו חוקרי השב"כ להצביע על החשוד המרכזי, יתרכזו במי סייע לו להסתיר את זהותו. אז, יחל שלב איסוף הראיות להעמדתם לדין.

עימותים וידויי אבנים לעבר צה"ל בכפר הפלסטיני יעבד - ה-13 למאי 2020. צילום מסך, צילום מסך
עימותים וידויי אבנים לעבר צה"ל בכפר הפלסטיני יעבד/צילום מסך, צילום מסך

יגאל, לוחם בדרגת סמל-ראשון, נהרג לפני יומיים במהלך פעילות של סיירת גולני, שנכנסה לכפר כדי לבצע מעצרים. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן גדולה שלא פגעה בו, ואז אבן גדולה נוספת שפגעה בראשו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו, שהספיקו לירות לעבר המחבל, ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. אולם, שם קבע הצוות הרפואי מותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות כוחות צה"ל במסגרת המצוד אחר המחבל, לפני יומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף על פי שהתחקיר טרם הסתיים, מהפרטים עולה כי לקח זמן ממושך עד שהוחלט בחטיבה לסגור את האזור ולהתחיל בחיפושים אחר המחבל. גורם אמר כי "כפר יעבד והצירים המובילים אליו ידועים כחשופים לטרור עממי שכולל יידוי אבנים". הוא הדגיש כי על פי הנוהל לא יורים על מידי אבנים, אלא אם נשקפת סכנת חיים. "מדובר באירוע חמור ביותר במיוחד שאתה יודע שזה ממש מקרה דומה לאירוע בו נהרג לוחם דובדבן לפני כשנתיים רונן לוברסקי", הוסיף הגורם.

בן יגאל בן ה-21 הובא שלשום למנוחות בבאר יעקב, בהלוויה שבה השתתפו עשרות מבני משפחתו ומחבריו. הוא היה בנו היחיד של אביו, ברוך. בהלוויה, ספד לו אביו: "היית צריך לקבור אותי ולא אני אותך. הבטחת לי שתשמור על עצמך. התקשרת אליי מפולין, ביקשת שאחתום לך, לא סירבתי לך וחתמתי לך ואז קפצת עליי והשתוללת 'איזה כיף', כאילו זכית במפעל הפיס".

(עדכון ראשון: 09:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully