וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בהלווית הלוחם שנהרג בתקרית בשומרון: "הוא גיבור"

12.5.2020 / 18:55

בני משפחה וחברים ליוו את סמ"ר עמית בן יגאל, לוחם סיירת גולני שנהרג הלילה לאחר שפלסטיני השליך אבן בפניו במהלך פעילות בכפר יעבד סמוך לג'נין, בדרכו האחרונה. אביו: "הבטחת שתשמור על עצמך, נשארתי לבד"

צילום: יותם רונן

לוחם סיירת גולני, סמל ראשון עמית בן יגאל, הובא הערב (שלישי) למנוחות בבאר יעקב בלווית עשרות מבני משפחתו וחבריו. בן יגאל, לוחם סיירת גולני, נהרג הלילה לאחר שפלסטיני השליך בעוצמה אבן בפניו במהלך פעילות בכפר יעבד הסמוך לג'נין. "הבן שלי מלאך, הבן שלי גיבור", ספדה אמו.

"היית צריך לקבור אותי ולא אני אותך", הספיד אותו אביו, ברוך. "בשנייה הראשונה שיצאת לאוויר העולם התאהבתי בך. אמרתי לך 'נעים מאוד, אני אבא שלך'. אבא שלי, שאתה קרוי על שמו, ישמור עליך. בשעה 6:30 בבוקר הפכתי להיות איש אומלל, איש שאין לו כלום. היו לי 21 שנים איתך, 21 שנים של שמחה. איפה לא היינו ביחד. אני לא יודע איך מתחילים את החיים. אני שבור. הבטחת לי שתשמור על עצמך. התקשרת אליי מפולין, ביקשת שאחתום לך, לא סירבתי לך וחתמתי לך ואז קפצת עליי והשתוללת 'איזה כיף', כאילו זכית במפעל הפיס. יש לי ילד אחד, אני גאה בו. אין לנו מדינה אחרת, גם עם המחיר הכבד ששילמתי. אני עכשיו אדם בודד. לבד".

"בן בכור שלי, אתמול התקשרת אליי ואמר לי 'אמא, אני נכנס למבצע', אמרתי לך שתשמור על עצמך כמו שאתה יודע. הדלקתי לך נר. חינכתי אותך לטוב ביותר, אמרתי לך 100%, וקצת פחות, אתה הוספת ל-100% האלה עוד 20%. בתוך ה-20% אתה קיבלת אבן", ספדה האם, נאווה. "הבן שלי מתחת לאדמה. שנתיים אנחנו מחפשים בית, כדי שתהיה לך פינה חמה. היינו מדברים כמו חברים. ביום הזיכרון האחרון, לא הייתה לאנשים את האפשרות ללכת לבית העלמין. עשיתי את יום הזיכרון אצלנו בשכונה. ולא חשבתי שזה יילך איתי לכל שנה. איזה מלאך, איזה יפה אתה עמית. אנחנו כבר לא נצטרך בית גדול. אמרת לי: 'אמא, אני כל כך אוהב אותך וכל כך מעריך אותך'. היום בבוקר התעוררתי עם המשפט 'ברוך דיין האמת'. השתנו לי החיים, ילד בכור שלי, ילד אהוב שלי. אנחנו נשמור על הגחלת שלך, על השמחה ועל הנתינה".

הלוויתו של החייל עמית בן יגאל  בבית העלמין באר יעקב 12 במאי 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
"אני גאה בו". האב ברוך בן יגאל/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90
חיילי גולני במהלך הלוויתו של החייל עמית בן יגאל  בבית העלמין באר יעקב 12 במאי 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
חיילים בהלווית עמית בן יגאל, היום/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90

"עמית חיים שלי, חייכן תמיד ומצחיק את כולם", סיפרה חברתו של עמית, אושר. "אהבת את הצוות כאילו הם אחים שלך. אהבת אותי, אני מאושרת שזכיתי להכיר אותך".

שר הביטחון נפתלי בנט ספד לבן יגאל בשם הממשלה. "ראיתי את סרטי הווידאו של עמית, כל כך חי, זה שמרים את כל הצוות ויודע שהשמחה מדבקת. הוא היה צעיר, אבל לא היה תמים. ערב יום הזיכרון הוא כתב: 'משהו באמת לקח לי את הלב, נתן לו מכה חזקה והחזיר אותו פנים', ואז הוא כתב את המשפט הכי חשוב: 'קלל את הרגע שאתה חי בו ותזכור למה אתה פה'. אין לנו אשליות, אנחנו עם שמעלה עוצמה מתוך קושי, מתוך הקרבה. עוצמה שנשאבת מעומק שורשינו כאן בארץ ישראל - מה שההורים חינכו את עמית, לאהוב את הארץ ואת המדינה. ברוך אביו שסיפר שהוא חתם לבנו שיוכל ללכת לקרבי. כמה אומץ באב, כמה גבורה בבן", ספד בנט.

"זה דור שיכול לבחור לעשות כל מה שהוא רוצה, ובכל זאת עמית וחבריו בוחרים להגן על העם והמולדת. עמית ידע לאן הוא הולך, ואיך זה עלול להיגמר. הוא שילם בחייו". הוא קרא לחבריו של עמית לנשק: "לוחמי גולני, אתם תחזרו להילחם ולמצוא את המחבל המנוול שעשה את זה, יחד אנחנו ננצח את אויבינו".

שר הביטחון, נפתלי בנט במהלך הלוויתו של החייל עמית בן יגאל  בבית העלמין באר יעקב 12 במאי 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
בנט ונאוה, אמו של עמית בן יגאל/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90
הלוויתו של החייל עמית בן יגאל  בבית העלמין באר יעקב 12 במאי 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
ההלוויה, הערב/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90

גם ח"כ עמיר פרץ, חבר המשפחה, ספד לבן יגאל. "עמית, היית בבת עיניהם של אביך ואמך. ברוך אביך הגיע לשדרות וכבש את ליבה של נאווה. יחד עברו למרכז, שם הגעת אתה ומלאת את חייהם באושר ושמחה. השתתפתי בחגיגת בר המצווה שלך, חגיגה של אנשים מאושרים, של משפחה שמחה ואוהבת. ראיתי את ההתעקשות שלך לשרת ביחידה מובחרת. הגעת למקום שבו נתת את המירב. הפכת לגיבור של אמא ואבא וסבתא וסבא. כל העיר שדרות ומדינת ישראל מרגישים שאיבדנו את הילד של כולנו", אמר.

"זה מובן מאליו שעם אבא כזה נולד כזה ילד", ספד גם רן ארז, יו"ר ארגון המורים. "הייתי בברית שלו, הייתי בבר מצווה שלו, ולצערי הרב אני פה היום. מדובר במלח הארץ, והוא מהווה דוגמה לכולם. עשית כמיטב יכולתך לגדל ילד למופת, והוא נתן את התרומה הגדולה ביותר - את חייו. אני משוכנע שנתפוס את המחבל, והדוגמא שאתה נותן לחבריך לנשק תישמר עוד שנים רבות".

אביטל דורנר, סגנית מנהלת תיכון בליך ברמת גן, בו למד בן יגאל, אמרה: "אי אפשר היה שלא לשים לב לילד המצחיק, היפה והכריזמטי. היית אצן בספורט, אבל גם בחיים. שועט קדימה ולא מוותר. ידעת לגעת בלב של כולם, מורים ותלמידים כאחד. בלטת בכל שלב ושלב לאורך הדרך. עמית שלנו, לעד נזכור אותך אהוב, רגיש וחייכן", אמרה.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
בן 21 במותו. עמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

בריאיון ל"כאן רשת ב'" אמר אביו, ברוך בן יגאל, כי עמית, בן 21 בנופלו, הוא בנו היחיד. "לא יכול לתאר את גודל האבידה בשבילי כאבא, את גודל האסון", תיאר. "אנחנו שבורים, איבדתי את הבן היחיד שלי. אף הורה ואף אימא לא צריכים לדעת את הצער הזה".

מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים בכפר יעבד הסמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן שפגעה בפניו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. ואולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully