וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל נהרג מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו בכפר בשומרון

במהלך פעילות מבצעית של סיירת גולני למעצר מבוקשים בסמוך לג'נין נזרקה אבן והלוחם, עמית בן יגאל בן 21 מרמת גן, נפגע בראשו. החייל פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. כוחות סורקים באזור אחר המחבל, צה"ל פתח בתחקיר התקרית

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: צה"ל הרס את ביתו של אחד המעורבים ברצח רנה שנרב)

לוחם צה"ל, סמל-ראשון עמית בן יגאל, נהרג הלילה (שלישי) מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבשומרון. מתחקיר ראשוני עולה כי כוח של סיירת גולני נשלח לבצע ארבעה מעצרים בכפר יעבד. לאורך הלילה עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוח. עם סיום הפעילות, ביציאה מהכפר נזרקה אבן ובן יגאל, שחבש קסדה, נפגע בראשו. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

מפקד החטיבה נמצא במקום והחל בתחקיר התקרית. כוחות צה"ל מבצעים מעצרים בכפר יעבד וסורקים אחר החשוד.

בן יגאל, בן 21 מרמת גן. הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות. הלווייתו תיערך היום בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
נפל במהלך פעילות מבצעית. בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של בן יגאל. נתניהו צייץ בטוויטר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנרצח הלילה בפעילות מבצעית על ידי בן עוולה. יהי זכרו ברוך. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות - ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

שר הביטחון נפתלי בנט ספד לבן יגאל. "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל", מסר. "צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לעמית, ואמר כי "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

מפקד חטיבת "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי ומפקד סיירת גולני, סגן-אלוף איוב כיוף בפעילות לאיתור רוצחיו של החייל עמית בן יגאל, 12 במאי 2020. דובר צה"ל
מפקד חטיבת מנשה אל"מ יאיר פלאי ומפקד סיירת גולני סא"ל איוב כיוף בזירה, היום/דובר צה"ל

דובר חמאס חאזם קאסם אמר בתגובה כי "עמנו מוכיח בכל פעם את יכולתו להמשיך את המאבק עד שיגורשו הצבא והמתנחלים". לדבריו, התקרית "מדגיש מחדש שמענו דבק בהחלטתו לגרש את הכיבוש בתמורה להחלטת הסיפוח. אנחנו נקבע את גורל הסכסוך בניצחון מלא, למרות התמיכה האמריקנית".

כפר יעבד. -, אתר רשמי
זירת התקרית/אתר רשמי, -

לפני יומיים, במהלך מבצע להריסת בית אחד המחבלים שהיו מעורבים ברצח רנה שנרב בכפר כופר, נתקלו כוחות צה"ל בעימותים אלימים עם תושבים. לעבר החיילים הושלכו בקבוקי תבערה ואבנים, וג'יפ צבאי עלה באש וננטש. התקרית עוררה ביקורת נגד הפיקוד הבכיר על האופן בו אושרה הפעילות ועל התגובה של צה"ל. לטענת גורמי צבא יש להגיב ביד קשה על כל פגיעה בכוחות.

לפני שנתיים, לוחם דובדבן רונן לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמרי מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. מתחקיר התקרית עלה כי בזמן שהכוח נכנס לאחד המבנים כדי לבצע את המעצר, לוברסקי, שהשתתף בעברו במעצרי מבוקשים שביצעו פיגועים, נשאר בחוץ יחד עם לוחמים נוספים כדי לכתר את המבנים ולחפות על הכוח. בשלב מסוים, הושלך לוח שיש גדול מגג המבנה הסמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה, והוא נהרג. בחודש יולי האחרון נגזר על המחבל, אסלאם נאג'י, מאסר עולם בגין גרימת מוות בכוונה של לוברסקי.

(עדכון ראשון: 09:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully