וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנתיים אחרי התקרית: מצ"ח תפתח בחקירת פציעת לוחם מגלן באימון

5.5.2020 / 9:37

הפרקליט הצבאי הראשי הורה על פתיחת החקירת פציעתו של רב"ט עילי חיות באוגוסט 2018, שקפץ מרכב האמר לשיח כחלק מ"מסורת" ביחידה. זאת, בעקבות שורת טענות בנוגע לנסיבות האירוע והטיפול בו. הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אסף דרורי

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, הורה היום (שלישי) לפתוח בחקירת מצ"ח בנגוע לפציעתו של לוחם מגלן במהלך פעילות היחידה באוגוסט 2018. לפי דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה בעקבות שורת טענות בנוגע לנסיבות פציעתו של הלוחם, רב-טוראי עילי חיות, והטיפול בה, "אשר לראיית הפצ"ר מצדיקות פתיחת חקירה". בסיום החקירה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

הלוחם נפצע באורח קשה לאחר שקפץ מרכב האמר לשיח, כחלק ממה שהוגדר כ"מסורת" ביחידה. בעקבות התקרית, מפקד עוצבת האש, תת-אלוף ירון פינקלמן, ערך תחקיר שבסיומו הוחלט על הדחתו של מפקד הצוות. מפקד האוגדה הגדיר את הקפיצה מההאמר כפעולה "פסולה, לא מקצועית, לא ערכית, מסוכנת ושאין בה צורך". כמו כן, התקרית הובילה אותו לעצור זמנית את האימונים בעוצבת הקומנדו ולבדוק את כלל תיקי התרגילים.

עילי חיות. N12, אתר רשמי
קפץ מרכב ההאמר כחלק מ"מסורת". לוחם מגלן עילי חיות/אתר רשמי, N12

על פי ממצאי התחקיר, רב"ט חיות היה הלוחם ה-15 שקפץ מהרכב אל מערום השיחים - אחרי מפקד הצוות והסמל. בעקבות זאת, הוא החל תהליך שיקום ארוך בבית החולים שיבא-תל השומר, זאת לאחר שעבר סדרת ניתוחים. כחודש לאחר התקרית, הוא אמר בריאיון לוואלה! NEWS כי "היום אומר לך בדיעבד שלא הייתי עושה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully