וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעולה פסולה ולא מקצועית": שני מפקדים במגלן הודחו עקב התאונות

6.8.2018 / 23:16

מתחקיר שנערך בצה"ל עלה כי אחד ממפקדי הצוותים "התרשל כשלא פינה את הלוחם שנפצע" במהלך אימון קרב מגע. המפקד השני הודח לאחר שאחד הלוחמים תחתיו נפצע בקפיצה מרכב "האמר" לתוך שיחים. "לסכן חיילים - לא מקובל ולא מקצועי"

לוחמי מגלן בשטח, 2016. דובר צה"ל
אימון של לוחמי מגלן/דובר צה"ל

מפקדי הצוותים של הלוחמים שנפצעו במהלך אימונים של יחידת "מגלן" הודחו הערב (שני) מתפקידם. ההחלטה התקבלה בעקבות תחקיר התאונות שהתקיים בראשות מפקד עוצבת האש, תת-אלוף ירון פינקלמן. בנוסף לכך, מפקד האוגדה העיר פיקודית למפקד הפלוגה, סרן י', שתחתיו התרחשו שני האירועים.

סגן ג' הודח בעקבות פציעת לוחם במהלך הדגמה באימון קרב מגע, שנמצא כי בוצעה בעוצמה וללא ציוד מגן. לאחר האירוע נעצרו אימוני קרב המגע עד לביצוע השתלמות מקצועית וריענון הפקודות בקרב המפקדים והמדריכים המקצועיים. התחקיר העלה כי המפקד "פעל באופן שגוי במהלך האימון והתרשל בכך שלא פינה את הלוחם לאחר שנפצע".

המפקד השני, סגן י', הודח בעקבות פציעת לוחם לאחר שקפץ מרכב מסוג "האמר" לתוך שיחים בסיום אימון ביחידה. מפקד האוגדה קבע כי מדובר ב"פעולה פסולה, לא מקצועית, לא ערכית, מסוכנת ושאין בה צורך". עוד נקבע כי הדחתו נובעת מ"אחריותו הפיקודית, המקצועית והערכית".

לוחמי מגלן בשטח, 2016. דובר צה"ל
לוחם מגלן/דובר צה"ל

כחלק מתחקיר האירוע, מפקד האוגדה הנחה לעצור את האימונים בעוצבת הקומנדו, לבדוק את כלל תיקי התרגילים ולבצע השלמות מקצועיות של התחקיר. הוא הנחה גם על ביצוע העמקות מקצועיות, בטיחותיות ונורמטיביות בקרב הלוחמים והמפקדים בכל עוצבת הקומנדו. נקבע כי "החזרה לאימונים תתבצע לאחר ביצוע כלל ההנחיות על מנת למנוע אירועים דומים".

ממצאי התחקיר יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית לשם קבלת החלטה בעניין פתיחה בחקירת מצ"ח. במקביל תחל עבודת צוות התחקור, בראשות תת-אלוף איתי וירוב, לבחינת ההתנהלות הנורמטיבית ביחידה - ובכלל היחידות המיוחדות. צוות נוסף, שאותו ימנה מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, יתחקר מקצועית את האירוע שבו נפצע לוחם במהלך אימון קרב מגע.

מדובר צה"ל נמסר כי "יחידת מגלן היא יחידה מקצועית, המובילה מאמצים מבצעיים מדי יום ולילה במשימות רבות בכלל גזרות הלחימה ואף זכה בתעודת הצטיינות מאלוף פיקוד המרכז. צה"ל לוקח סיכון נוכח פני אויב במידה הנדרשת למילוי משימותיו המבצעיות. לא מקובל ולא מקצועי לסכן חיילים באימונים ובפעילויות שגרה שלא לצורך. צה"ל רואה בחומרה ובודק ברצינות רבה את שני האירועים המדוברים".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • מגלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully