וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית מחבלים תכננה פיגוע באצטדיון טדי בירושלים; שלושה נעצרו

22.4.2020 / 13:28

המחבלים, פעילי חמאס, היו מעורבים על פי החשד בניסיונות נוספים לפוצץ מטענים מול כוחות ועמדות צה"ל בשנים האחרונות. כחלק מאיסוף המודיעין, הגיע אחד מהם למשחק של בית"ר ירושלים בחודש דצמבר האחרון

צילום: TPS, בית החולים שערי צדק, עריכה: ניר חן

שלושה מחבלים תכננו להוציא לפועל פיגוע טרור באצטדיון טדי בירושלים - כך הותר היום (רביעי) לפרסום על ידי שב"כ. השלושה, שהכירו בלימודיהם באוניברסיטת ביר זית, היו מעורבים על פי החשד בניסיונות נוספים לפוצץ מטענים מול כוחות צה"ל בשנים האחרונות.

השלושה הם אחמד סג'דיה, בן 27, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, שידו נקטעה בעת ניסיון להכנת מטען לפני כמה שנים; מחמד חמאד, בן 26, תושב כפר עקב; ועומר עיד, בן 24, תושב הכפר דיר ג'ריר בבנימין, המחזיק בתעודת זהות ישראלית. הם היו פעילים בתא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטה.

היציעים באצטדיון טדי ריקים במהלך המשחק בין בית"ר ירושלים לבין הפועל חיפה. ברני ארדוב
איסוף מודיעין במהלך משחק. אצטדיון טדי/ברני ארדוב

מהחקירה עולה כי השלושה תכננו לכאורה להוציא לפועל פיגועי מטען בהפעלה מרחוק מול כוחות צה"ל במספר נקודות באזור רמאללה במהלך החודשים האחרונים. אחד מהמקרים אירע בחודש שעבר.

השלושה ניסו לייצר מטען חבלה באמצעות הוראות שמצאו באינטרנט, ואף רכשו לצורך כך חומרים כימיים, מסמרים וכלי מתכת שונים. הם נעצרו בטרם עלה בידם להשלים את הכנת המטען.

עוד עולה מהחקירה כי עיד שהה ב-4 בדצמבר במשחק של בית"ר ירושלים נגד הפועל חדרה. עם זאת, כשראה את סידורי האבטחה, הגיע למסקנה כי הדבר אינו אפשרי.

עוד בוואלה!

פיגוע דריסה ודקירה ליד מעלה אדומים: לוחם נפצע קל, המחבל נורה למוות

לכתבה המלאה
מחמד חמאד , בן 26, תושב כפר עקב, נעצר ע"י שב"כ בחשד לתכנון פיגוע באיצטדיון טדי בירושלים. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
מחמד חמאד/אתר רשמי, תקשורת שב"כ
אחמד סג'דיה, בן 27, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, נעצר ע"י שב"כ בחשד לתכנון פיגוע באיצטדיון טדי בירושלים. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
אחמד סג'דיה/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

המימון לפעולות הטרור של השלושה, בגובה המוערך בעשרו אלפי שקלים, הגיע מעבד אל רחמאן חמדאן, תושב רמאללה ופעיל בכיר בתא האוניברסיטאי, ששימש כגורם המקשר בינם לבין ארגון חמאס.

"מעצרם של השלושה, בהם עומר עיד, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, מנע פיגוע קשה כנגד אזרחים וחיילים ישראלים והוא מצטרף לשורת סיכולים של חוליות טרור שצמחו בקרב פעילי הכתלה באוניברסיטה זו במהלך החודשים האחרונים", נמסר מטעם שב"כ. "סיכול זה ממחיש את המסוכנות והמוטיבציה הגבוהה של תשתיות הטרור הפועלות בגדה, להוציא לפועל פיגועים משמעותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully