וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר למחבל שהורשע בניסיון רצח ב-2015: "שטוף שנאה"

עונשו של המחבל חמזה אלפילאת, שדקר ופצע קשה את נירית זמורה, נגזר לאחר שהפרקליטות ערערה על הרשעתו בגרימת חבלה חמורה. בית המשפט נימק את החלטתו בכך ש"מדובר בנזק חמור וארוך טווח שנגרם למתלוננת וספק אם יחלוף". זמורה: "משהו מכבוד ישראל הושב"

אתר רשמי

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (רביעי) 18 שנות מאסר על המחבל שדקר ופצע קשה את נירית זמורה ב-2015. המחבל, חמזה אלפילאת, הורשע בניסיון רצח לאחר שהפרקליטות ערערה על הרשעתו בגרימת חבלה חמורה. בית המשפט נימק את החלטתו בכך ש"מדובר בנזק חמור וארוך טווח שנגרם למתלוננת וספק אם יחלוף". עוד תיאר כי "המתלוננת הסתובבה לתומה והנאשם שטוף שנאה הגיע מאחורי עם סכין בנסיון להביא למותה, כאשר הוא מכוון לפלג גופה העליון".

עם מתן גזר הדין, זמורה טענה כי הדבר מתקבל בתחושות מעורבות. "מצד אחד, למיטב הבנתי אפשר היה לתת יותר", אמרה. "אבל מצד שני - בכל זאת זה יותר ממה שהיה - בפסק הדין הראשון הרגשתי קצת עם הזנב בין רגליים. הרגשתי שיש פה פגיעה בכבוד ישראל. אבל כששינו את הסעיף לניסיון רצח הרגשתי שההרכב השני הרים את הכבוד של ישראל בחזרה. הרגשתי שגם לשופטים פה יש שליחות".

טיעונים לעונש המחבל שדקר ופצע את נירית זמור בצומת גוש עציון, לפני כשנתיים וחצי, בימ"ש הצבאי יהודה (מחנה עופר). מאיה, מערכת וואלה! NEWS
"שטוף שנאה". אלפילאת בבית הדין הצבאי בעופר ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, מאיה

עו"ד חיים בלייכר שמלווה את משפחת זמורה, הוסיף כי לטעמו נעשה תיקון עוול. "בסופו של דבר המחבל נכנס ל-18 שנים לכלא", אמר. "ציפינו שיקבל יותר כי עברנו תהליך ארוך. אנחנו מבינים את קושי בית המשפט לקפוץ מ-14 שנה -ל20 שנה, אבל חושבים שזה מה שהיה צריך לעשות".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: תיקו בין הליכוד לכחול לבן, יתרון לגוש הימין

לכתבה המלאה
נירית זמורה. ערוץ 7, אתר רשמי
"רגשות מעורבים". נירית זמורה/אתר רשמי, ערוץ 7

הפיגוע התרחש באוקטובר 2015. אלפילאת הגיע מחברון למתחם הקניות בצומת גוש עציון, ושם דקר את זמורה בפלג גופה העליון, בסמוך לעמוד השדרה, כשהוא צועק "אללה הוא אכבר". הסכין ננעצה כולה בגופה והלב שלה ניתק מהידית. אלפילאת נמלט מהמקום אולם מאבטחים ואזרחים שהיו במקום תפסו אותו. זמורה, שהתמוטטה על הרצפה כתוצאה מהדקירה נפצעה באורח קשה ובניתוח מורכב הוצאה הסכין מגבה.

בדיון שהתקיים בעניינו ב-2018, כשנה לפני שינוי סעיף ההרשעה, אלפילאת לא הכחיש את המעשה אולם טען כי לא התכוון לרצוח את זמורה. בהכרעת הדין צוטטו קטעים מעדותו העוסקים בכוונתו בעת ביצוע המעשה. שופטי בית הדין הצבאי תיארו כי בתחילת חקירתו אמר ש"לא ידע שבכוחה של סכין להרוג", אולם בהמשך אמר ש"בטוח היא יכולה להרוג איזה אחד". בנוסף הוא טען כי ביצע את המעשה על רקע קשיים כלכליים וחובות, והוסיף כי אם היה רוצה לרצוח היה "לוקח סכין גדולה יותר או ממשיך לדקור את הקורבן". בנוסף ציין כי לא היה מרוכז בחקירתו במשטרה.

חברי בית המשפט קיבלו אז את טענות אלפילאת ועורך דינו לביב חביב, כי קיים ספק סביר בנוגע לכוונתו של אלפילאת לרצוח את זמורה. "אין בעומק חדירת הסכין כדי להצביע בהכרח על דקירה בעוצמה גבוהה", וקיבלו את טענות אלפילאת כי אם היה רוצה לרצוח היה דוקר יותר מפעם אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully