וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיץ את המהירות ופגע בחיילים": אישום נגד המחבל שדרס לוחמי גולני בי-ם

סנד א-טורמאן הואשם בניסיון רצח בגין דריסת 12 החיילים לפני כחודש, ליד למתחם התחנה בירושלים, לאחר ששבו מהשבעה. עפ"י כתב האישום, הבחין המחבל בחיילים ושקל לבצע את הפיגוע, אך הבין כי לא יצליח. כמה דקות לאחר מכן התחרט וחזר למקום, אז דרס את החיילים וגרם לפציעתם

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד סנד א-טרמאן, תושב א-טור בן 24, שדרס 12 חיילי גולני בירושלים לפני כחודש. חייל אחד נפצע באורח קשה בפיגוע, ו-11 נוספים נפגעו באורח קל. הוא נאשם במעשה טרור של ניסיון רצח. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

הפיגוע התרחש ברקע המתיחות סביב פרסום "עסקת המאה". לפי כתב האישום, במהלך הנסיעה, החל א-טורמאן להשמיע פסוקים מהקוראן העוסקים "בדיני מלחמה וחלוקת השלל". אז הבחין בחיילים צועדים על המדרכה לכיון מתחם התחנה, "האט את מהירות נסיעתו ונסע לצד החיילים ושקל לבצע פיגוע דריסה", אולם אז, כך נטען, הבין שלא יצליח והמשיך. שש דקות לאחר מכן, לפי כתב האישום, הוא חזר למקום והחליט לדרוס את החיילים. "בהתקרבו ליציא המהכיכר לחץ הנאשם על דוושת הגז והאיץ את מהירות נסיעתו וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה מתוך מטרה להורגם. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים".

סנד חאלד טורמאן החשוד בדריסת החיילים בדרך לכותל, בית משפט השלום ירושלים 7 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
המחבל סנד א-טרמאן/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד תואר בכתב האישום כי חייל שהבחין בנאשם קפץ הצידה, בעוד א-טרמאן המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, "פגע בחלקם והפילם לקרקע תוך שרכבו גורר שני חיילים". לאחר מכן, על פי כתב האישום, הוא האיץ את מהירות נסיעתו תוך שהוא דורס חיילים שהיו על הקרקע. לאחר מכן נמלט מהמקום, ומכוניתו של אותרה בבית ג'אלה סמוך לבית לחם, לאחר שככל הנראה הוא השאיר אותה שם. בהארכת מעצרו טען אחיו של המחבל כי מדובר בתאונת דרכים.

עוד בוואלה!

טביעת לוחם הצנחנים בנחל חילזון: מאסר על תנאי למפקד הגדוד

לכתבה המלאה

החיילים התגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע. הם לא הגיבו בירי בזמן האירוע, והמפקדים טענו כי החיילים לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

סנגורו של א-טורמאן חיים הדייה, אמר כי "היום, אחרי 31 ימי חקירה הוגש כתב האישום ואנחנו רואים מה מייחסים לו. אין לנו הפתעות, מהיום הראשון בנושא מייחסים לו פיגוע טרור, ומן הצד השני הוא טוען שמדובר באירוע דריסה לא מכוון בלי שום מטרות טרור ובלי שום כוונה לחבלה". הסנגור הוסיף כי "הוא מודה שהיה בזירה ובפגיעה אך שלא מדובר בכוונה. אין למשפחה רקע לאומני או פלילי". לטכעתו, מרשו ברח מהזירה מאחר שהוא שמע את החיילים דורכים את נשקם. "מה שחשוב זה שהוא בניגוד למה שנאמר לא היה איזה מצוד או מרדף, אחרי פחות מ-24 שעות הוא הסגיר את עצמו. שיתף פעולה באופן מלא ויודע לומר שהעמדה שלו על תאונת דרכים היא חזקה וברורה", הבהיר עו"ד הדייה.

לגבי ההודאות לכאורה אמר עו"ד הדייה כי "אנחנו לא יודעים מה עלה בחקירות שב"כ. היו אמירות כאלה ואחרות שאני יכול לומר באופן ודאי שאין הודאה של הנאשם במעשה, היו פרשנויות של חוקרי השב"כ לעובדה שככל הנראה שמע זמן קצר לפני האירוע, הוא שמע פסוקים ברדיו מהקוראן שהרבה אנשים עושים את זה ומייחסים לזה קונוטציה לאומנית". עוד אמר שא-טוראמן "עבר חקירות קשות מאוד ועינויים קשים מאוד". הוא טען כי חוקרי שב"כ היו במצוקה ועצרו את אחותו וגיסתו, בניסיון להוציא מפיהם אמירות שיכולות להצביע על הכוונה, מאחר ולא הצליחו להוציא מפיו הודאה בדבר הזה.

(עדכון 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully