וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בירושלים: המחבל הגיח מאחור, החיילים לא ירו

6.2.2020 / 12:30

הפיגוע התרחש בזמן שהחיילים, שהתגייסו לחטיבת גולני בחודש נובמבר, שבו מטקס השבעה בכותל המערבי. בשלב מסוים המחבל הגיח עם מכוניתו מאחור ופגע בהם, הסתובב ונמלט לכיוון מזרח ירושלים, בעוד שהם לא ירו לעברו. נתניהו: "זו רק שאלה של זמן עד שנשים ידנו על המפגעים"

צילום: רוני כנפו, תיעוד מבצעי מד"א ומשטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

פיגוע בבירה - עדכונים אחרונים:

  • תחקיר ראשוני: המחבל הצליח לפגוע בחיילים מאחור
  • החיילים, ששבו מהשבעה בכותל, לא ירו לעבר המחבל
  • מפקדיהם: הם גויסו לאחרונה, לא מתורגלים בתרחיש מסוג זה
  • נתניהו: זו שאלה של זמן עד שנשים ידינו על המחבל
  • המצוד אחר המחבל נמשך: צה"ל מחרים צילומים ממצלמות האבטחה בבית לחם

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילה (חמישי) וגרם לפציעתם של 12 חיילים מחטיבת גולני הפתיע אותם מאחור בזמן שצעדו בירושלים - כך עולה מתחקיר ראשוני בשטח. החיילים, שהתגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע.

התחקיר, שהחל עם שחרורם של כמה מהחיילים מבתי החולים בתום סדרת בדיקות, מעלה כי המחבל למעשה הפתיע את החיילים, נעצר, הסתובב על מקומו ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. עוד עולה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

רכב המחבל מפיגוע הדריסה במתחם התחנה בירושלים, 6 בפברואר 2020. תקשורת ערבית, צילום מסך
רכב המחבל סמוך לבית לחם, היום/צילום מסך, תקשורת ערבית

בפיגוע נפצעו 12 חיילים, בהם אחד במצב קשה ו-11 נוספים במצב קל. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם בסיוע כוחות רפואה של צה"ל טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים. הלוחם שנפצע באורח קשה עבר ניתוח בבית החולים הדסה עין כרם.

ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עדכן כי מתוך חמישה פצועים שפונו להדסה עין כרם, שוחררו שלושה חיילים. שניים נוספים מאושפזים בעין כרם עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה - בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו להדסה הר הצופים שוחררו אף הם. 4 פצועים קל מהפיגוע אתמול שוחררו משערי צדק.

מכוניתו של המחבל הדורס אותרה בבית ג'אלה סמוך לבית לחם, לאחר שככל הנראה השאירה שם ונמלט מהמקום. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחריו ועורכים סריקות כדי לאתרו. והפלסטינים מדווחים כי צה"ל מחרים צילומי מצלמות אבטחה בכמה אזורים בבית לחם.

חיילי צה"ל בפעילות בבית ג'אלה, 6 בפברואר 2020. רויטרס
חיילי צה"ל בבית ג'אלה, היום/רויטרס
פיגוע דריסה במתחם התחנה בירושלים, 6 בפברואר 2020. פלאש 90/ יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, הלילה/פלאש 90, פלאש 90/ יונתן זינדל
טירוני חטיבת "גולני" במסע ההשבעה של טירוני החטיבה הבוקר, לפני פיגוע הדריסה בירושלים, 6 בפברואר 2020. דובר צה"ל
השבעת חיילי גולני בכותל המערבי זמן קצר לפני הפיגוע, אמש/דובר צה"ל

הפרמדיק עוז פולק והחובש אלי פרחי סיפרו כי "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו, ביצענו מיון ראשוני מהיר, אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלה רב מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה, צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם, הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף. שאר תשעת הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד".

טירוני חטיבת "גולני" במסע ההשבעה של טירוני החטיבה הבוקר, לפני פיגוע הדריסה בירושלים, 6 בפברואר 2020. דובר צה"ל
התגייסו לאחרונה. טקס ההשבעה בכותל המערבי זמן קצר לפני הפיגוע, אמש/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לשלוח איחולי החלמה לחיילים שנפצעו בפיגוע. "זאת רק שאלה של זמן - ולא הרבה זמן - עד שנשים ידינו על המפגע", אמר. "הטרור לא יכניע אותנו, אנחנו ננצח". דברים ברוח דומה אמר גם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "תפילותינו נתונות לרפואת חיילינו הפצועים המטופלים בבית החולים הבוקר", ציין. "אני סמוך ובטוח כי כוחותינו הדולקים אחר המחבל יגיעו אליו ויביאו אותו למיצוי הדין במהרה. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו ונאבק בו ללא פשרות".

פיגוע דריסה במתחם התחנה בירושלים, 6 בפברואר 2020. פלאש 90/ יונתן זינדל, פלאש 90
התחממות בעקבות "עסקת המאה". זירת הפיגוע, אתמול/פלאש 90, פלאש 90/ יונתן זינדל

פיגוע הדריסה בא כחלק מהמתיחות הגוברת אחרי פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. התכנית, שטראמפ הציג לפני שבוע יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כוללת הכרה בריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לצד הקפאת הבנייה למשך ארבע שנים שבמהלכן יתנהל משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית.

במערכת הביטחון העלו את הדריכות בעקבות פרסום תכנית השלום האמריקנית בכל מוקדי החיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית. כמו כן, מתבצע ניטור לכל אורך שעות היממה של הרשתות החברתיות, לצד הערכות מצב תכופות.


(עדכון ראשון: 10:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully