וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של החשוד בפיגוע הדריסה בי-ם: זאת תאונה, הוא פחד שיהרגו אותו

מעצרו של סנד חאלד טורמאן, שדרס 12 חיילי גולני סמוך למתחם התחנה, הוארך בעשרה ימים. מחוץ לדיון בבית המשפט טען אחיו כי התקרית הייתה תאונת דרכים והוא נמלט מהמקום מחשש שירו בו. לדבריו, השניים התייצבו יחד בתחנת המשטרה בעציון וטורמאן הסגיר עצמו

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

פיגוע הדריסה בירושלים - כל העדכונים

  • מעצרו של המחבל סנד חאלד טורמאן הוארך ב-10 ימים
  • אחיו טען: זאת תאונת דרכים, הוא הסגיר את עצמו למשטרה
  • בבית החולים חל שיפור במצבו של החייל שנפצע באורח קשה

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שישי) בעשרה ימים את מעצרו של סנד חאלד טורמאן, בן 24 ממזרח העיר, בחשד שדרס 12 חיילי גולני סמוך למתחם התחנה בעיר. מוחמד טורמאן, אחיו של המחבל, אמר מחוץ לדיון כי זאת תאונת דרכים וטען שהגיע לתחנת המשטרה יחד עם האח שהסגיר את עצמו.

"לא הייתה לו שום כוונה. זאת תאונת דרכים ב-100%, ברח ההגה וברח הרכב", אמר האח. "במצב כזה אנחנו יודעים כולם שחס וחלילה אם נהיה פנצ'ר ליד שוטר וחייל אז הופכים את זה למשהו ביטחוני. הוא לומד ועובד ואין לו בעיות".

לדבריו, הוא "ברח כי הוא פחד שיהרגו אותו, וביום השני נסע לתחנת עציון והוא מסר את עצמו. אני שמעתי שהם (כוחות הביטחון) תפסו אותו, לא יודע איפה, אני הייתי איתו והלכנו לתחנת עציון. הוא אפילו אמר להם שהוא ברח אחרי תאונת דרכים, והודה בזה".

סנד חאלד טורמאן החשוד בדריסת החיילים בדרך לכותל, בית משפט השלום ירושלים 7 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
טען שמדובר בתאונה. החשוד בפיגוע הדריסה בהארכת מעצרו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

כוחות הביטחון עצרו אתמול את טורמאן בצומת גוש עציון והוא הועבר לחקירה. זמן קצר לפני הפיגוע פרסם טורמאן בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו כתב: "מצאתי את התשובות שלי". בפוסט נוסף צירף תמונה שלו ברקע ירושלים וכתב: "בלב יש דברים שרובים לא הורגים! תירה כמה שאתה רוצה!".

בפיגוע נפצע חייל אחד במצב קשה ו-11 נוספים במצב קל, זמן קצר לאחר טקס השבעה בכותל המערבי. בבית החולים שערי צדק בעיר חל הבוקר שיפור במצבו של החייל שנפצע באורח קשה, והוא עדיין מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. בבית החולים הדסה עין כרם בעיר עדיין מאושפז חייל אחד שמצבו קל-בינוני.

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום את החיילים בבתי החולים. בעקבות גל הטרור אמר בנט כי "אנחנו מסיימים מספר ימים לא פשוטים עם מחבלים הרוגים בצד שלהם ואצלנו פצועים. אנחנו לפני ימים טעונים.
אנחנו נגיע למחבלים ונפגע בהם. אני רוצה לומר לחיילים ולשוטרים שלנו בצורה הכי ברורה: אנחנו מגבים אתכם, אתם תמשיכו לשמור על החיים שלנו ושלכם".

עוד בוואלה!

לעצור את הסחף: הפיגוע הבא עלול להבעיר את כל הגדה המערבית

לכתבה המלאה
סנד חאלד טורמאן החשוד בדריסת החיילים בדרך לכותל, בית משפט השלום ירושלים 7 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מעצרו הוארך. סנד חאלד טורמאן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

מתחקיר ראשוני עלה כי המחבל הפתיע את החיילים מאחור בזמן שצעדו בירושלים, נעצר, הסתובב במקום ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. החיילים, שהתגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע. עוד עלה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

(עדכון ראשון: 11:40)

פיגוע דריסה במתחם התחנה בירושלים, 6 בפברואר 2020. פלאש 90/ יונתן זינדל, פלאש 90
זירת פיגוע הדריסה, אתמול/פלאש 90, פלאש 90/ יונתן זינדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully