וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בבנימין: המחבל ארב לחיילים וירה מטווח של 40 מטרים

לוואלה! NEWS נודע כי המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת הפרסה עקב אחר שני החיילים ופתח לעברם באש ממרחק קצר. השניים השיבו בירי ואולם הוא הצליח להימלט והמצוד אחריו נמשך. גורם צבאי: "הקליע גרם לחתך משמעותי בעורף של החייל, עוד סנטימטר והיינו מדברים על חייל הרוג"

צילום: רוני כנפו, תיעוד מבצעי מד"א ומשטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

כוחות הביטחון ממשיכים היום (שישי) במצוד אחר המחבל שירה אתמול לעבר חייל צה"ל בצומת הפרסה שבאזור החטיבה המרחבית אפרים. מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי המחבל ארב זמן ממושך לשני חיילים שהיו במקום, וככל הנראה העריך שמטווח של כ-40 מטרים יצליח לפגוע בהם. הוא פתח באש ופצע באורח קל את החייל. אחד החיילים סיפר כי הצליח לזהות את המחבל, ולמרות הפציעה החלו השניים לרדוף אחריו לתוך הוואדי. לדברי החייל, הוא אף הצליח לירות במחבל, אך לא פגע בו.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המחבל פעל לבדו ומכיר היטב את האזור. מסתמן כי הוא בחר ציר בריחה קודם לכן, מה שהקשה על הלוחמים במרדף אחריו. בקרב דרגי השטח נמתחה ביקורת על החיילים שלא הצליחו לפגוע במחבל, למרות שזיהו אותו ופתחו לעברו באש.

מפקדים ולוחמים מסריקות אחר המחבל מפיגוע הירי בצומת הפרסה. דובר צה"ל
הסריקות אחר המחבל נמשכות. בנימין, אתמול/דובר צה"ל

לאחר שהוקפץ צוות רפואי לזירה, התברר כי החייל ניצל בנס מהירי. גורם צבאי מאוגדת איו"ש סיפר אמש לוואלה! NEWS כי "הקליע שנורה על ידי המחבל גרם לחתך משמעותי בעורף ראשו של החייל. עוד סנטימטר אחד והיינו מדברים על חייל הרוג".

מיד לאחר הדיווח על הירי, הוקם חדר פיקוד קדמי בפיקודו של מפקד חטיבה מרחבית אפרים אלוף-משנה יפתח נורקין, שמנהל מצוד אחד המחבל. במקביל, מתנהל מאמץ מודיעיני רחב ומשמעותי של שב"כ לאתר את המחבל. לא הרחק מצומת הפרסה, נרצחה הנערה רנה שנרב בפיגוע המטען במעין דני.

עוד בוואלה!

לעצור את הסחף: הפיגוע הבא עלול להבעיר את כל הגדה המערבית

לכתבה המלאה

שיפור במצב החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בי-ם

שעות לפני פיגוע הירי בבנימין, מחבל ירה בלוחם מג"ב בעיר העתיקה בירושלים. כוחות במקום השתלטו על המחבל, ערבי-נוצרי תושב חיפה שהתאסלם לאחרונה, וירו בו למוות. במהלך הלילה, מחבל דרס 12 חיילי גולני סמוך למתחם התחנה בירושלים. כעבור שעות נעצר המחבל, תושב מזרח ירושלים בן 24, והועבר לחקירה.

11 חיילי גולני נפצעו בפיגוע הדריסה באורח קל, והבוקר חל שיפור במצבו של חייל נוסף שנפצע באורח קשה. בבית החולים שערי צדק בירושלים מסרו כי החייל עדיין מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. בבית החולים הדסה עין כרם בעיר עדיין מאושפזים שני חיילים נוספים, כשמצבם יציב.

מעצר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים 6 בפבראור 2020. דובר צה"ל
מעצר המחבל מפיגוע הדריסה, אתמול/דובר צה"ל
פיגוע דריסה במתחם התחנה בירושלים, 6 בפברואר 2020. פלאש 90/ יונתן זינדל, פלאש 90
זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אתמול/פלאש 90, פלאש 90/ יונתן זינדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully