וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שורת הפיגועים: היערכות ביטחונית מוגברת לקראת תפילות יום השישי

מחשש מהסלמה וחיקוי פעולות המחבלים, המשטרה החליטה לתגבר את כוחותיה בירושלים ובגדה. השר ארדן: "המשימה היא לגדוע היווצרות גל טרור בכל האמצעים הקיימים". הרמטכ"ל כוכבי: "אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח"

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

אחרי שורת הפיגועים והעימותים, המשטרה החליטה היום (חמישי) לתגבר את כוחותיה בירושלים לקראת תפילות יום השישי. בחודש האחרון, אירעו כמה מקרים של עימותים בין שוטרים למתפללים לאחר תפילות יום שישי בהר הבית, והחשש הוא מהסלמה ביטחונית ומחיקוי הפיגועים. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "המוקד הרגיש ביותר הוא הר הבית לקראת תפילות שישי. יש לפעול כאן בנחישות ובתקיפות, כדי לשמור על הריבונות ולטפל בכל גורם מתסיס ומסית. המשימה היא לגדוע היווצרות גל טרור בכל האמצעים הקיימים".

ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן הוסיף כי "במהלך היממה האחרונה, אנו עדים לניסיונות של מחבלים לפגוע בכוחותינו ובאזרחי ישראל. כמי שאמונים על שמירת ביטחון הפנים ופועלים מדי יום להגנה על אזרחי ישראל, עלינו להמשיך ולהיות דרוכים נוכח כל איום, בכל זמן ובכל מקום. כלל מערכי המשטרה יתוגברו בדגש על העיר ירושלים. אנו נמשיך לפעול בנחישות מול הטרור , במטרה לשמור על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל".

תפילת יום השישי ליד מסגד אל-אקצא בהר הבית ב-31 בינואר 2020. רויטרס
תפילות יום השישי בהר הבית, בשבוע שעבר/רויטרס

כמו כן, בצה"ל הוחלט על תגבור של אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב בעקבות העימותים הנמשכים בגדה והפיגועים היום. "אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח. הדירקטיבה ברורה מאוד לשטח, ברורה מאוד עד לאחרון הכוחות - לסכל ולמנוע כל פעילות", אמר. "צה"ל ממוקד לזירה הפלסטינית בשבועות האחרונים ואנחנו נעמיד מענה חד וברור לכל האירועים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully