וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיפה הופתעו מזהות המחבל מהעיר העתיקה: "בחור טוב, זה לא יאומן"

המחבל שפצע קל שוטר בפיגוע הירי בירושלים הוא תושב חיפה, ערבי-נוצרי בעל חנות פרחים בעיר שהתאסלם לאחרונה. "ב-9:30 ראיתי אותו, אמר שהוא צריך ללכת לבית החולים ועזב", אמר אחד הסוחרים שהיה לידו. "אני קונה אצלו קבוע, לא יכולה להאמין שיעשה משהו כזה", סיפרה שכנתו

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

קרובי משפחתו של שאדי בנא, המחבל שביצע היום (חמישי) את פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים שבו נפצע שוטר באורח קל, הופתעו עם היוודע הפרטים על האירוע. בנא, ערבי ישראלי תושב חיפה בן 45, שהתאסלם לאחרונה, נורה למוות בידי כוחות המשטרה במקום לאחר שפתח באש. בבעלות המשפחה חנות פרחים בשכונת הדר הכרמל שבעיר. "הלוואי שזה שקר, לא מגיע לו, הוא לא מעורב בכלום", אמר אחד המכרים שלו. "אנחנו בהלם", סיפר בעל עסק סמוך שהתבקש לשמור על הסחורה שנותרה מאחור כששוטרים בלבוש אזרחי הגיעו לקחו את האח איתם והחרימו סרטונים ממצלמות האבטחה, "לא יאומן".

גם למחבל יש חנות פרחים בהמשך הרחוב. "ב-9:30 ראיתי אותו, אמר שהוא צריך ללכת לבית החולים ועזב", אומר אחד הסוחרים שליד. "כולנו בהלם, הוא שכן טוב. באו קודם בילוש מצאו את המקום סגור. בחור טוב". קרובי משפחתו שהגיעו למקום החלו לצעוק בערבית ובעברית. "אומרים שהוא מת? איפה אתה?".

כוחות משטרה באזור מגוריו של המחבל הערבי ישראלי מחיפה מהפיגוע בהר הבית 6 בפברואר 2020. יואב איתיאל
כוחות משטרה מגיעים לחנות הפרחים של המחבל, היום/יואב איתיאל

המחבל הגיע לאזור שער האריות בסביבות השעה 11:45 ופתח באש לעבר קבוצת שוטרים שעמדה במקום. שוטרים נוספים שהגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר המחבל. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה, קיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז וביצע תחקיר ראשוני בשטח. ניצב ידיד ציין את תגובתם המהירה והמקצועית של השוטרים. לוואלה! NEWS נודע כי המחבל מוכר למשטרה מעבירות קודמות. בנוסף לכך, חשוד שהיה ברכב בו הגיע המחבל נעצר לחקירה.

"יום קשה, יום עצוב. זה בלתי נתפס", אמרה לוואלה! NEWS אחת השכנות ברחוב, "אני קונה אצלו פרחים קבוע. תמיד מדברים קצת. לא יכולה להאמין שיעשה משהו כזה. הוא נשמה צלולה וטובה".

רשאד אברהים בן 34 מדבורייה, מכר נוסף של המחבל סיפר על התחושות הקשות. לדבריו, "הערבים שהם פלסטינים ואין להם תעודה הפסיקו לעשות את זה, ואנשים שגרים כאן בתוך המדינה שלנו וגם בתוך חיפה עושים שטות כזאת. אני בשוק ועד עכשיו לא מבין מה קורה".

עוד בוואלה!

שוטר נפצע קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה; המחבל, תושב חיפה, נורה בזירה

לכתבה המלאה
פיגוע דקירה בשער האריות, 6 בפברואר 2020. פלאש 90 / אוליבר פיטוסי, פלאש 90
זירת הפיגוע בהר הבית, היום/פלאש 90, פלאש 90 / אוליבר פיטוסי

"כשהגענו למקום חברנו לכוחות הביטחון", שחזר פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן. "הפצוע התהלך במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בידו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומתן משככי כאבים ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר לאחר הפיגוע כי הם מוקיעים בתוקף את הירי וכי אין מקום שאזרח ישתמש בנשק. "האזרחים הערבים במדינה בחרו במאבק אזרחי ודמוקרטי צודק למען סיום הכיבוש, שלום ושוויון", אמר עודה. "לא נקבל דרך אחרת".

בעקבות הפיגוע הר הבית נסגר למתפללים ולמבקרים והמהומות החלו במקום כשמתפללים החלו בקריאות לעבר שוטרים וכוחות משטרה במקום.

פיגוע דקירה בשער האריות, 6 בפברואר 2020. פלאש 90 / אוליבר פיטוסי, פלאש 90
המחבל התאסלם לאחרונה. זירת הפיגוע בירושלים/פלאש 90, פלאש 90 / אוליבר פיטוסי

הפיגוע בהר הבית התרחש על רקע המתיחות הגוברת בעקבות פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זמן קצר לאחריו, התרחש פיגוע ירי סמוך להתנחלות דולב שבמהלכו נפצע צעיר בן 20 באורח קל. מבדיקה ראשונית עולה כי הירי בוצע מרכב חולף שפתח באש לעבר עמדת חיילים והצליח להימלט במהירות מהמקום.

לרצף התקריות שאירעו בשעות הצהריים, קדם פיגוע דריסה במהלך הלילה בירושלים, אז מחבל דהר במהירות לעבר 12 חיילים מחטיבת גולני שצעדו לעבר מתחם התחנה בעיר בשובם מטקס השבעתם בכותל המערבי. חייל אחד נפצע באורח קשה בעוד שהשאר נפצעו באורח קל.

עימתים בגדה המערבית

צילום: רויטרס ואמיר בוחבוט, וואלה!NEWS, עריכה: עמית שמחה

במקביל לפיגועים שאירעו בשעות הצהריים, נקבע מותו של שוטר פלסטיני שנורה הלילה בידי כוח צה"ל בג'נין, במהלך הפרות סדר בעיר. הכוחות נאלצו להתמודד הלילה בשתי זירות שונות בעיר, בשתיהן לא ידוע על נפגעים מקרב הכוחות. בזירה השנייה, הכוחות הגיעו למחנה הפליטים בג'נין, על מנת להרוס את ביתו של המחבל אחמד קונבע, חבר בחוליה שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח בינואר 2018 סמוך לחוות גלעד. בפעילות, שהתקיימה בשיתוף כוחות מג"ב ושב"כ זיהו כוחות הביטחון מספר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים וירו לעברם. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי להסרת האיום.

(עדכון ראשון: 16:10)

כוחות משטרה באזור מגוריו של המחבל הערבי ישראלי מחיפה מהפיגוע בהר הבית 6 בפברואר 2020. יואב איתיאל
שוטר ותושב סמוך לחנות הפרחים של המחבל, היום/יואב איתיאל
דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים. דוברות המשטרה, אתר רשמי
מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד בזירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully