וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר נפצע קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה; המחבל, תושב חיפה, נורה בזירה

המחבל, פתח באש לכיוון שוטרים בשער האריות, שהשיבו בירי. שוטר בן 38 נפצע קל ופונה לביה"ח. בשל הפיגוע נסגר הר הבית נסגר ומהומות החלו במקום. במקביל, נקבע מות השוטר הפלסטיני שנורה בידי צה"ל בג'נין

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

פיגוע ירי בירושלים - עדכונים אחרונים:

  • מחבל פתח באש לעבר שוטרים בשער האריות
  • שוטר שנפצע קל בידו פונה לבית החולים
  • המחבל, ערבי ישראלי מחיפה, נורה על ידי שוטרים בזירה
  • בעקבות הפיגוע: הר הבית נסגר למתפללים, מהומות החלו במקום

שוטר מג"ב נפצע היום (חמישי) בפיגוע ירי סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. השוטר, בן 38, טופל על ידי צוות מד"א ופונה לבית החולים במצב קל, כשהוא סובל מפגיעה בידו. המחבל, ערבי ישראלי תושב חיפה, נורה בזירה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לאזור שער האריות ופתח באש לעבר קבוצת שוטרים שעמדה במקום. שוטרים נוספים שהגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר המחבל. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז. לוואלה! NEWS נודע כי המחבל, נוצרי שהתאסלם רק לאחרונה, מוכר למשטרה מעבירות קודמות.

פיגוע דקירה בשער האריות, 6 בפברואר 2020. פלאש 90 / אוליבר פיטוסי, פלאש 90
שוטר בן 38 נפצע בידו. זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, פלאש 90 / אוליבר פיטוסי

"כשהגענו למקום חברנו לכוחות הביטחון", שחזר פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן. "הפצוע התהלך במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בידו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומתן משככי כאבים ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

בעקבות הפיגוע הר הבית נסגר למתפללים ולמבקרים והמהומות החלו במקום כשמתפללים החלו בקריאות לעבר שוטרים וכוחות משטרה במקום.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן שיבח את כוחות מג"ב על פעילותם המהירה בשטח. "הם פעלו בנחישות ובמקצועיות וחיסלו את המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר העתיקה", אמר. "אני מאחל החלמה מהירה לשוטר שנפצע וללוחמי גולני שנפצעו הלילה בפיגוע. לא נאפשר למחבלים הארורים לדרדר את הבטחון בירושלים ונפעל בכל דרך כדי לסכל את תכניות ארגוני הטרור לחימום הגזרה".

במקביל, נקבע מותו של שוטר פלסטיני שנורה בידי כוח צה"ל בג'נין, במהלך הפרות סדר בעיר. הכוחות נאלצו להתמודד הלילה בשתי זירות שונות בעיר, בשתיהן לא ידוע על נפגעים מקרב הכוחות. בזירה השנייה, הכוחות הגיעו למחנה הפליטים בג'נין, על מנת להרוס את ביתו של המחבל אחמד קונבע, חבר בחוליה שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח בינואר 2018 סמוך לחוות גלעד. בפעילות, שהתקיימה בשיתוף כוחות מג"ב ושב"כ זיהו כוחות הביטחון מספר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים וירו לעברם. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי להסרת האיום.

שוטרים בזירת פיגוע הדקירה ליד שער האריות בירולים - ה-6 לפברואר 2020. משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
שוטר נפצע בידו. ירושלים, היום/דוברות משטרת ישראל, משטרת ישראל
פיגוע דקירה בשער האריות, 6 בפברואר 2020. פלאש 90 / אוליבר פיטוסי, פלאש 90
כוחות מד"א פינו את השוטר לבית החולים. העיר העתיקה, היום/פלאש 90, פלאש 90 / אוליבר פיטוסי

התקרית בעיר העתיקה אירעה לאחר שבמהלך הלילה התרחש פיגוע דריסה בבירה, אז נפצעו 12 חיילים, בהם אחד במצב קשה והשאר במצב קל. במהלך האירוע, מחבל נסע במהירות לעבר החיילים, ששבו מטקס השבעה ברחבת הכותל המערבי, והפתיע אותם מאחור. החיילים, שהתגייסו לחטיבת גולני בנובמבר האחרון ולטענת מפקדיהם לא היו מתורגלים בתרחישים מסוג זה, לא ירו לעבר המחבל והוא הצליח להימלט. מכוניתו של המחבל אותרה בבית ג'אלה, והמצוד אחריו נמשך.

פיגוע דקירה בשער האריות, 6 בפברואר 2020. פלאש 90 / אוליבר פיטוסי, פלאש 90
ירושלים, היום/פלאש 90, פלאש 90 / אוליבר פיטוסי
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, בזירת פיגעוע הירי בעיר העתיקה - ה-6 לפברואר 2020. משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, בזירת פיגעוע הירי בעיר העתיקה, היום/דוברות משטרת ישראל, משטרת ישראל

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה אמר כי ברשות הפלסטינית "מגנים את ההסלמה האחרונה שנוצרה באזור עקב עסקת המאה". הוא הוסיף כי "העם הפלסטיני והנהגתו יעמדו כגוש בפני 'המזימות' ויסכלו אותן".

המתיחות בגזרה: בעקבות "עסקת המאה"

ההתחממות בגזרת יהודה ושומרון ובבירה באה אחרי פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. התכנית, שטראמפ הציג לפני שבוע יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כוללת הכרה בריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לצד הקפאת הבנייה למשך ארבע שנים שבמהלכן יתנהל משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית.

פיגוע דקירה בשער האריות, 6 בפברואר 2020. רויטרס
ירושלים, היום/רויטרס

כך, בעקבות פרסום התכנית, התקיימו בשבוע האחרון הפגנות ברצועת עזה וברחבי הגדה, שלדברי הסהר האדום הביאו לעשרות פצועים. בין היתר, ביום שני הושלך בקבוק תבערה על ידי פלסטינים במהלך הפרות סדר בחברון, ופגע ישירות בקצין מג"ב. הלוחם לא נזקק לטיפול רפואי. בתיעוד שהופץ בכלי תקשורת ערביים, נראה השוטר פועל לפיזור מפגינים כשבשלב מסוים פוגע בו הבקבוק, ולהבות גרמו להתלקחות מדיו והציוד שנשא על גופו.

(עדכון ראשון: 12:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully