וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה בירושלים: לוחמי הימ"מ עצרו את המחבל שפגע בחיילי גולני

שעות לאחר שדרס את החיילים בתום ההשבעה, כוחות הביטחון עצרו את המחבל בצומת הגוש והוא הועבר לחקירה. זמן קצר לפני הדריסה פרסם הדורס, סנד חאלד טורמאן ממזרח י-ם, פוסט בו כתב: "מצאתי את התשובות שלי". נתניהו תקף את אבו מאזן: "הדקירות והדריסות לא יעזרו"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

הסלמה בעקבות עסקת המאה

  • כוחות הביטחון עצרו בצומת הגוש את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בי-ם
  • במהלך היום: חייל נפצע בפיגוע ירי בבנימין, שוטר נפצע בפיגוע ירי בעיר העתיקה
  • לאור גל הטרור: צה"ל הודיע על תגבור כוחות ביהודה ושומרון
  • נתניהו לאבו מאזן: "זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות"

כוחות הביטחון עצרו היום (חמישי) את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילה בירושלים, במהלכו נפצעו 12 חיילים מחטיבת גולני. המחבל, סנד חאלד טורמאן, בן 24 ממזרח ירושלים, נעצר בצומת גוש עציון והועבר לחקירה. זמן קצר לפני הפיגוע פרסם טורמאן בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו כתב: "מצאתי את התשובות שלי". בפוסט נוסף צירף תמונה שלו ברקע ירושלים וכתב: "בלב יש דברים שרובים לא הורגים! תירה כמה שאתה רוצה!".

מתחקיר ראשוני עלה כי המחבל הפתיע את החיילים מאחור בזמן שצעדו בירושלים, נעצר, הסתובב במקום ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. החיילים, שהתגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע. עוד עלה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

בפיגוע נפצע חייל אחד במצב קשה ו-11 נוספים במצב קל. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם בסיוע כוחות רפואה של צה"ל טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים. הלוחם שנפצע באורח קשה עבר ניתוח בבית החולים הדסה עין כרם. החיילים שהשתחררו לביתם השתתפו הערב בטקס ההשבעה בבא"ח גולני.

המחבל חאלד אל-טורמאן, תושב א-טור בן 24, שביצע את פיגוע הדריסה הלילה באל אקצה. -, אתר רשמי
"מצאתי את התשובות שלי". המחבל סנד חאלד טורמאן/אתר רשמי, -

פיגוע הדריסה היה הראשון מבין שלושה פיגועים שאירעו במהלך היום. בסביבות השעה 11:45 שוטר מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לשער האריות. במהלך התקרית, ירה המחבל, ערבי ישראלי תושב חיפה שהתאסלם לאחרונה, לעבר קבוצת שוטרים שהוצבה במקום. שוטרים אחרים שהבחינו במתרחש הגיבו במהירות וירו לעבר המחבל - שנהרג.

בשעה 14:30, חייל כבן 20 נפצע באורח קל במהלך פיגוע ירי סמוך לצומת הדואר, ליד ההתנחלות דולב שבבנימין. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים שיבא - תל השומר לקבלת טיפול רפואי. מחקירה ראשונית עולה כי הירי בוצע מרכב חולף לעבר עמדת חיילים באזור, והוא הצליח להימלט מהמקום. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו.

עוד בוואלה!

גל טרור: מחבל ירה לעבר עמדה צבאית בבנימין, חייל נפצע קל

לכתבה המלאה
מעצר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים 6 בפבראור 2020. דובר צה"ל
הועבר לחקירת כוחות הביטחון. מעצר המחבל, היום/דובר צה"ל
מפקדים ולוחמים מסריקות אחר המחבל מפיגוע הירי בצומת הפרסה. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל סורקים אחר המחבל, היום/דובר צה"ל

בהתאם להערכת מצב דובר צה"ל הודיע כי הוחלט על תגבור של אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים. ‏לפי מקורות באוגדת יו"ש, אמנם רק גדוד אחד הוקפץ בשלב זה לתגבר את האזור, אך עוד כוחות קיבלו מסר שהם יכולים להיות המוקפצים הבאים בתור, תלוי בהערכות המצב. צה"ל החליט לתגבר את מוקדי החיכוך ולפרוס חיילים כדי להפגין נוכחות ולאפשר תגובה מהירה לסגירת צירים, אם יידרשו לרדוף אחרי מחבלים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום באוגדת יו"ש והעביר הנחיות ברורות למפקדים הבכירים על מנת להתמודד עם האפשרות שהטרור יתגבר בימים הקרובים, כהמשימה העיקרית היא למנוע טרור הדבקה. עוד הניח הרמטכ"ל דגשים על הקצה המבצעי של הכוחות בשטח ומה שמצופה מהם כמפקדים בענייני החניכה של הכוחות שבאים בחיכוך עם פלסטינים. בנוסף לכך, הדגיש כוכבי כי גורמי המודיעין ירחיבו את העיסוק בניטור השטח והאווירה כדי לזהות שינוים קיצוניים ומגמות.

נתניהו נגד אבו מאזן

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במחסום המנהרות בגוש עציון וקיבל סקירה ביטחונית מהמפקדים בשטח. לאור האווירה המתוחה השוררת באזור הגדה המערבית בימים האחרונים, זאת על רקע "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נתניהו פנה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והזהיר אותו. "זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך", אמר ראש הממשלה.

נתניהו ביקר את החיילים הפצועים והודה לכוחות הביטחון. "אני רוצה לברך את חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב והשוטרים, שפועלים למען ביטחוננו 24/7. כאן עבר המחבל הדורס, וזו רק שאלה של זמן - לא הרבה זמן - עד שנשים את ידינו עליו".

(עדכון ראשון: 18:08)

ראש הממשלה נתניהו בסיור ביטחוני במחסום המנהרות 6 בפברואר 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
"נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו". נתניהו, היום/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ
הרכב ששימש את המחבל לפיגוע הדריסה בירושלים 6 בפבראור 2020. דובר צה"ל
הרכב ששימש את המחבל בפיגוע הדריסה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully