וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה ודקירה ליד מעלה אדומים: לוחם נפצע קל, המחבל נורה למוות

לוחם מג"ב שפעל במחסום הקיוסק, הסמוך למעלה אדומים, נפגע מרכב מסחרי. לאחר מכן יצא הנהג מהרכב ודקר את הלוחם. במקום אותר גם מטען צינור. המחבל, תושב סוואחרה שליד ירושלים, בן 24, נורה למוות על ידי הלוחמים במחסום. תיעוד הפיגוע

צילום: TPS, בית החולים שערי צדק, עריכה: ניר חן

לוחם מג"ב בן 20 נפצע הבוקר (רביעי) באורח קל בפיגוע משולב שכלל דריסה ודקירה במחסום הקיוסק, שבכניסה למעלה אדומים. מצבו של הלוחם, שפונה לטיפול, יציב. המחבל נורה למוות על ידי הלוחמים במחסום.

לפי הדיווח מפי החיילים בשטח, רכב מסחרי שהגיע למקום פגע באחד מלוחמי מג"ב שפעלו במחסום. הנהג יצא מהרכב כשהוא חמוש במספריים ודקר את הלוחם, שנפצע באורח בינוני. הלוחמים שהיו במקום ירו במחבל למוות. במקום אותר גם מטען צינור, שאותו התכוון המחבל, לפי החשד, להשליך לעבר המחסום. הלוחמים סגרו את הזירה ואל המקום הוזעק חבלן. המחבל לפי דיווחים פלסטיניים הוא אבראהים מחמד חלסה בן 24, תושב סוואחרה ליד ירושלים.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו ללוחם שנפצע טיפול רפואי בזירת האירוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים. מצבו מוגדר קל, והוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הוא יושאר להשגחה למשך הלילה.

זירת פיגוע דקירה ודריסה במחסום הקיוסק בסמוך למעלה אדומים בו נפצע חייל בן 20 באורח בינוני. 22 באפריל 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
דרס ודקר. זירת הפיגוע, הבוקר/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

חובש בכיר במד"א ניר בוזגלו סיפר כי כשהגיע למחסום הוא חבר לכוחות הביטחון שהובילו אותו לפצוע. הוא סיפר כי "גבר כבן 20 שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. המשכתי את הטיפול הרפואי, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ והוא פונה במצב בינוני ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את הלוחמים על נטרול המחבל. "בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח איחולי החלמה מהירה ללוחם שנפצע, ומשבח את הלוחמים שפעלו במהירות ונטרלו את המחבל", צייץ בטוויטר.

הפיגוע הבוקר מגיע לאחר תקופה ארוכה יחסית שבה לא נרשמו אירועי אלימות משמעותיים ביהודה ושומרון. לפני כחודשיים, פלסטיני נורה למוות לאחר שרץ לעבר לוחמי מג"ב עם סכין שלופה בידו באזור שער האריות שבעיר העתיקה בירושלים. כוחות המשטרה הבחינו במחבל וקראו לו לעצור, והוא הסתובב לעברם במטרה לפגוע בהם. השוטרים ביצוע לעברו ירו והוא נוטרל. בתקרית נפצעה קל ברגלה עוברת אורח בת 42, ככל הנראה מנתז של קליע. היא פונתה לבית החולים שערי צדק בעיר.

עוד בוואלה!

פלסטיני שנחשד בניסיון פיגוע נורה למוות; אשה נפצעה קל מירי

לכתבה המלאה
אבראהים מחמד הלסה מסוואחרה ליד ירושלים, ביצע את הפיגוע במחסום הקיוסק, 22 באפריל 2020. ללא, צילום מסך
תושב סוואחרה שליד ירושלים. אבראהים מחמד חלסה המחבל שנורה למוות/צילום מסך, ללא
צילום: משטרת ישראל

יום קודם לכן אירע ניסיון דקירה נוסף בבירה, כשפלסטינית חמושה בסכין ניסתה לפגוע בעובר אורח בטיילת ארמון הנציב בירושלים. חובש איחוד הצלה שהבחין במתרחש ושוטרים שהיו במקום הצליחו להשתלט על הדוקרת ולעצור אותה. לא היו נפגעים.

(עדכון ראשון: 08:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully