וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אנשי ביטחון פינו שישה מבנים בלתי חוקיים סמוך ליצהר

ארבעה מהמבנים היו במאחזים כיפה סרוגה ובתקומה שבשטחי C. בנוסף אליהם פונו שני מבנים נוספים בקומי אורי שבשטחי B, זאת לאחר שנבנו מחדש לאחר שפונו בינואר האחרון. במהלך הפינוי נעצר אחד התושבים, בחשד שהתנגד לפינוי. ביצהר גינו: "תג מחיר ממשלתי"

אתר רשמי

(בווידאו: הריסת שני מבנים לא חוקיים בקומי אורי, ינואר 2020)

כוחות צה"ל, יחד עם המנהל האזרחי וכ-500 לוחמי מג"ב פינו הבוקר (רביעי) שבעה מבנים לא חוקיים באזור יצהר, שחלקם משמשים למגורים. ארבעה מהמבנים היו במאחזים כיפה סרוגה ובתקומה שבשטחי C.

בנוסף אליהם פונו שלושה מבנים נוספים במאחז קומי אורי, שנבנו מחדש לאחר שפונו בינואר האחרון. במהלך המבצע נעצרו שני חשודים תושבי המקום, שעל פי כוחות הביטחון התנגדו לפינוי.

ביצהר תקפו את המדיניות שהובילה לפינוי הבוקר, ומסרו כי "היישוב מגנה בתוקף הריסת בתי משפחות כ'תג מחיר' ממשלתי, ועוד בעיצומם של ימי הקורונה".

כוחות הביטחון מפנים מבנים לא חוקיים באזור יצהר. 22 באפריל 2020. ללא, אתר רשמי
פינוי המבנים ליד יצהר, הבוקר/אתר רשמי, ללא

בעקבות הפינוי, תושבים מיצהר עתרו הבוקר לבג"ץ נגד הרס הבתים, בטענה כי המנהל האזרחי הודיע שלא יהרוס בתים מאוכלסים בתקופת הקורונה. אולם, ההודעה של המנהל התייחסה גם למקרים חריגים, של "צורך ביטחוני מיוחד" או "צורך מיוחד לשם שמירה על הסדר הציבורי באזור".

בעתירה נטען גם כי בתים של שתיים מהמשפחות נמצאים בבעלות של אזרח אמריקני, בעוד למנהל האזרחי, כך נטען, אין סמכות לפעול בשטח B בנוגע למי שאינו אזרח ישראלי. עם זאת, יצוין כי בעבר כבר נדחתה עתירה לבג"ץ הנוגעת בהקשר זה למבנים בשטח B.

כוחות הביטחון מפנים מבנים לא חוקיים באזור יצהר. 22 באפריל 2020. ללא, אתר רשמי
מאות לוחמי מג"ב בפינוי מבנים לא חוקיים, הבוקר/אתר רשמי, ללא

בחודש ינואר האחרון כוחות של מג"ב והמינהל האזרחי הרסו שני מבני מגורים במאחז הלא חוקי קומי אורי שליד יצהר. בבתים שנהרסו התגוררו משפחת של נריה זארוג ומשפחה נוספת. לפי ארגון חוננו, שני בני אדם נעצרו במהלך הריסת הבתים וכמה מעוכבים נוספים שוחררו במקום. כמה מתושבי המקום יידו אבנים לעבר הכוחות, והחלו לבנות מחדש את המבנים שנהרסו.

(עדכון ראשון: 6:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully