וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערי גבעות שהושמו בבידוד במצוקי דרגות ברחו וגנבו ציוד צבאי

קבוצת מתנחלים, שהועברו לבידוד באזור לאחר שסירבו לשהות במלון בירושלים, עזבו את המתחם שבו שוכנו על ידי צה"ל ולקחו איתם אוהלים. שני חשודים נעצרו עם הציוד ברכבם. כמה מהם חשודים שתקפו שלשום שני פלסטינים ואישה מחיפה סמוך למתחם הבידוד. בנט: "מעשה נבלה, חציית קו"

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: אביחי ברוך

נערי הגבעות ששההו בבידוד בעקבות חשיפה לחולה קורונה, ושוכנו על ידי צה"ל באוהלים במצוקי דרגות במדבר יהודה, ברחו היום (חמישי) מן המקום ולקחו עמם חלק מהאוהלים הצבאיים. לאחר חיפושים נעצרו שני חשודים בכביש 90 סמוך לצומת הלידו, ובחיפוש ברכבם נתפס רכוש צבאי החשוד כגנוב. השניים נלקחו לחקירה על ידי המשטרה.

הנערים מאזור השומרון הועברו לבידוד לפני כעשרה ימים, לאחר שנחשפו לחולה בקורונה. תחילה הם הועברו בליווי של המשטרה למלון בירושלים, אולם סירבו לשהות בחדרים נפרדים והוחלט להעביר אותם למתקן בדרום. בדרך לשם הנערים התפרעו ושברו את שמשות הרכב. הם הוחזרו בליווי משטרתי לירושלים ולאחר כמה שעות הוחלט כי צה"ל יקים עבורם מתקן במצוקי דרגות. במתחם הוצבו עבורם אוהלים צבאיים ושירותים ניידים, וכן סופק להם אוכל בתקופה הזו. הם שהו במתחם ללא פיקוח.

שר הביטחון, נפתלי בנט, גינה בתקיפות את המעשה וכינה אותו חציית קו אדום. "השחתת המתחם שהקים צה"ל והצתת הרכבים הפלסטינים הם מעשי נבלה שחצו את כל הקווים האדומים. מדובר בחוצפה וחרפה שלא יתוארו, ואין לנו שום כוונה לעבור על כך לסדר היום". בנט אמר כי יש לתפוס את החשודים ולמצות איתם את הדין. "אינני מקבל כל גילוי אלימות, בוודאי שלא בעת הנוכחית, בה צה"ל ומערכת הביטחון נרתמו במלוא הכח לסיוע במשבר. הנחינו את כוחות הביטחון להגיע לכל החשודים בהקדם ולמצות עמם את הדין, כך שהמסר יעבור בבירור: 'על אלימות משלמים'".

גבעת הצעירים המבודדים במצוקי דרגות, ובסמוך המקום שהוצתו המכוניות, 14 באפריל 2020. מאיה הורודניצ'אנו
גבעת הצעירים המבודדים במצוקי דרגות/מאיה הורודניצ'אנו

שלשום הותקפו שני גברים מג'נין ואשה מחיפה במרחק עשרות מטרים מהמתחם. מתחקור ראשוני עלה כי השלושה הקימו אוהל סמוך ועשו על האש. אז הגיעו אליהם מספר נערי גבעות, ביקשו סיגריות ושבו למתחם. כמה דקות לאחר מכן, הגיעו כמה מהנערים והחלו לזרוק לעברם אבנים והציתו את כלי הרכב שלהם. עם זאת, גם לאחר המקרה, המתחם נותר ללא כל פיקוח, והנערים טרם נחקרו.

עוד בוואלה!

נערי גבעות חשודים בתקיפת פלסטינים במדבר יהודה; גורם ביטחוני: "הם משליטים טרור"

לכתבה המלאה

גורם במערכת הביטחון אמר כי אותם נערי גבעות הפעילו טרור נגד לוחמי מג"ב ביצהר, טרור נגד בני מיעוטים חפים מפשע במצוקי דרגות. "זו היא הכרת התודה של פעילי הגבעות למדינת ישראל על הטיפול בהם בזמן משבר הקורונה", הוסיף הגורם. "זוהי עוד הוכחה שמדובר בקבוצה אלימה, קיצונית וגזענית אשר משליטה טרור בכל מקום בו נמצאת. כוחות הביטחון ימצו את הדין עם המעורבים".

(עדכון ראשון 09:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully