וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערי גבעות חשודים בתקיפת פלסטינים במדבר יהודה; גורם ביטחוני: "הם משליטים טרור"

מחקירה ראשונית עולה כי החשודים, שהושמו בבידוד באזור ע"י צה"ל, יידו אבנים לעבר שני גברים ואישה ששהו באזור, ריססו לעברם גז מדמיע ושרפו את רכביהם. המותקפים לא נזקקו לטיפול והמשטרה פתחה בחקירה. גורם ביטחוני: "הוכחה שמדובר בקבוצה אלימה המשליטה טרור בכל מקום"

צילום: מועצת חווארה, עריכה: עמית שמחה

רעולי פנים תקפו הלילה (שלישי) שלושה פלסטינים, שני גברים ואישה, באזור מצוקי דרגות שבמדבר יהודה. שוטרים הוזעקו למקום לאחר שקיבלו דיווח כי החשודים יידו אבנים לעבר הפלסטינים ששהו באזור, ריססו גז מדמיע לעברם ושרפו שני כלי רכב שבבעלותם. החשד מעלה כי מדובר בנערי גבעות, חלק מקבוצה של עשרים, שהושמו בבידוד באזור ונתונים לפיקוח הצבא.

הפלסטינים לא נזקקו לטיפול רפואי, והמשטרה פתחה בחקירת האירוע, אף שעד כה אין עיכובים או מעצרים. "כוחות משטרה במקום החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה", מסרה המשטרה.

גורם במערכת הביטחון אמר כי "טרור נגד לוחמי מג"ב ביצהר, טרור נגד בני מיעוטים חפים מפשע הלילה במצוקי דרגות - זו היא הכרת התודה של פעילי הגבעות למדינת ישראל על הטיפול בהם בזמן משבר הקורונה. זוהי עוד הוכחה שמדובר בקבוצה אלימה, קיצונית וגזענית אשר משליטה טרור בכל מקום בו נמצאת. כוחות הביטחון ימצו את הדין עם המעורבים".

זירת פשע השנאה במצוקי דרגות - ה-14 לאפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
זירת האירוע, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

מתחקור ראשוני של אירוע אתמול במצוקי דרגות עולה כי המותקפים הם שני פלסטינים מג'נין וערביה מחיפה, שהקימו אוהל בקרבת מתחם הבידוד. כמה נערי גבעות ניגשו אליהם וביקשו סיגריות ולאחר מכן חזרו התכו בחזרה. על פי החשד, מספר דקות לאחר מכן חזרו כמה נערים והחלו לזרוק עליהם אבנים ולהצית את כלי הרכב שלהם. השלושה נמלטו ודיווחו על כך למשטרה.

הנערים בבידוד הועברו לשם מהשומרון לאחר שנחשפו לחולה קורונה. זאת, לאחר שתחילה הוחלט להעביר אותם לבידוד במלון בירושלים, אך הם סירבו משום שלא רצו לשהות בחדרים נפרדים כנדרש בבידוד. בעקבות זאת הוחלט להעבירם למתקן בדרום, והנערים החלו להתפרע בכלי הרכב ולשבור חלונות. במשך כמה שעות הם היו בידי המשטרה עד שהוחלט להעבירם למצוקי דרגות. שם, צה"ל הקים עבורם מתחם אוהלים בסמוך לבסיס ומספק להם מזון, והם אינם מבודדים אחד מהשני.

עוד בוואלה!

חשד לרצח: גבר בן 36 נורה למוות באופקים

לכתבה המלאה

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) התייחס לאירוע התקיפה ואמר כי "‏טרוריסטים יהודים מתקבלים שוב ושוב באהבה והבנה בידי משטרת ארדן ונתניהו, וכך גם הלילה ראינו אלימות גזענית שרק בנס לא גבתה חיי אדם. במקום להקים להם 'מעלה קורונה' היה נכון לשלוח את נערי הגבעות לבידוד מאחורי סורג ובריח".

(עדכון ראשון: 03:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully