וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא דיון: המשטרה הסירה את המחסומים בבני ברק ובירושלים

לאחר שבועיים הוסרו ההגבלות התנועה המחמירות מבני ברק, שעליה הכריזה הממשלה כ"אזור מוגבל" בשל הזינוק במספר החולים בנגיף הקורונה. גם בבירה הוסרו החסימות בין השכונות, אך מורגשת נוכחות משטרתית גדולה. ועדת השרים תתכנס בשעות הקרובות כדי להחליט על המשך המדיניות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

המשטרה קיפלה אמש את רוב המחסומים שהוצבו בכניסות לעיר בני ברק בשבועיים האחרונים, בעקבות ההכרזה עליה כ"אזור מוגבל" בשל מספר החולים בקורונה. במשטרה ממתינים לעדכון רשמי מהממשלה בנושא, שצפוי ככל הנראה להתקיים במהלך היום (חמישי), אך בינתיים רוב המחסומים כבר הוסרו והוכנו להעמסה על משאיות, מאחר ותוקף ההחלטה על אזור מוגבל פג. ועדת השרים צפויה להתכנס בשעות הקרובות כדי להחליט על המשך המדיניות במקום.

מעבר לבני ברק, אתמול פקע גם תוקפן של ההגבלות על אזורים מסוימים בירושלים. עם סיום הסגר שהוטל לקראת החג שני, הוסרו מחסומי המשטרה שנפרשו בחלק מהרחובות כדי להגביל מעבר. עם זאת, עדיין ישנן חסימות רבות בעיר ושוטרים מתשאלים את הנהגים, אך לא ניתן לאסור על תושבים לרכוש מצרכים באזורים שאינם מקום מגוריהם. היום ידונו בווועדת השרים להגבלת אזורים בשאלה האם להחזיר את ההגבלות על אותם רובעים שבהם רמת התחלואה גבוהה יותר.

הסרת המחסומים מגיעה ברקע הדיונים בין משרד הבריאות למשרד האוצר, על הליך החזרת המשק לשגרה. בינתיים התקנות לשעת חירום המגבילות את העבודה במגזר הציבורי והפרטי הוארכו ביומיים, לקראת דיון שיתקיים במהלך היום בנושא.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 13 באפריל 2020. ראובן קסטרו
המחסומים הוסרו. בני ברק, השבוע/ראובן קסטרו

בשלב זה לא ברור האם הסגר על בני ברק יחודש, בעת שלפי נתוני משרד הבריאות, יותר מאחוז מתושבי בני ברק חלה בקורונה. בעיר, שבה אובחנו 2,053 חולים, נמצא שיעור התחלואה הגבוה בישראל - 1,051.21 חולים בממוצע לכל מאה אלף תושבים. מדובר בשיעור הגבוה באופן משמעותי מכל יישוב אחר בישראל.

עוד בוואלה!

שיעור התחלואה הגבוה בישראל: אחד מכל מאה תושבי בני ברק חלה בקורונה

לכתבה המלאה

ביישובים נוספים המונים מעל 5,000 תושבים שבהם נמצא שיעור תחלואה גבוה, מספר החולים הממשי נמוך יותר. כך למשל בקריית יערים (39 חולים, שיעור של 682.65 חולים לכל מאה אלף תושבים); כוכב יעקב (57 חולים, שיעור של 662.64 לכל מאה אלף תושבים), כפר חב"ד (44 חולים, שיעור של 654.37 חולים לכל מאה אלף תושבים), אפרת (64 חולים, שיעור של 599.48 לכל מאה אלף תושבים) ואלעד, שבה אמנם מספר החולים גבוה באופן יחסי (278 חולים, שיעור של 594.53 לכל מאה אלף תושבים).

(עדכון ראשון 08:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully