וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת גן הציבה גדר בגבול, בבני ברק זעמו: "צעד מחליא"

בעיר טענו כי מקומות אלה משמשים פרצות למפירי הסגר על השכנה החרדית, אך חזרו בהם מהצעד לאחר ביקורת חריפה ולאחר הבטחה של המשטרה לטפל בנושא: "בריאות הציבור אינה בדיחה". בבני ברק השכנה זעמו על הצעד: "התנהלות לא אנושית". ליצמן: "להימנע מצעדים מעוררי מדון"

צילום: עיריית בני ברק, משטרת ישראל, עריכה: אסף דרורי

עיריית רמת גן הקימה היום (שני) גדר בגבול עם בני ברק. הדבר עורר ביקורת ציבורית נוקבת, ובעיר החרדית מוכת הקורונה זעמו על המהלך. בעקבות זאת, ולאור הבטחה של המשטרה לטפל בנושא, החליטה רמת גן להסיר את הגדרות - ופקחים של עיריית בני ברק עשו זאת.

בעירייה טענו כי המעברים בין הערים משמשים פרצות למפירי הסגר בבני ברק. ברמת גן טענו כי המשטרה הודיעה להם כי לא יוכלו לאייש את כל 70 המחסומים, ולכן נאלצו לסגור את אותן נקודות כל עוד הן לא מאוישות. על פי הודעת העירייה, לאחר שקיבלה הבטחה מהמשטרה לאייש את המחסומים - היא החליטה להסיר את החסימות שהציבה על דעת עצמה.

"אתמול משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפירי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות", הסביר ראש העיר כרמל שאמה הכהן את הצעד. "אתמול הוחלט בישיבת הערכת המצב שלנו ובהמלצת אגף הביטחון, שכל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור זמנית על פי חוק, שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר".

הוא תקף את התנהלות עיריית בני ברק. "מצער שעסקנים שהביאו אסון על העיר בני ברק ותושביה בכך שהמשיכו שהנחו את הציבור להמשיך את החיים כרגיל בזמן שכל המדינה עצרה אותם והוסיפו חטא על פשע שהתנגדו להסגר משיקולים אישיים מנסים בכל דרך ללבות אש בכדי להסית את האש מהם", מסר, אך הסביר כי לאחר שהמשטרה וצוות החירום הבטיחו לטפל "מיידית" בנושא הסכים להסיר את הגדרות.

עובד עיריית בני ברק מוריד את הגדרות שהציבה עיריית רמת גן בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. 06 באפריל 2020.. עיריית בני ברק, אתר רשמי
הסרת הגדרות, היום/אתר רשמי, עיריית בני ברק

"תמיד נעדיף הסכמות על פעולות חד צדדיות שמעוררות מחלוקת. בריאות הציבור אינה בדיחה וחיי אדם אינם צחוק, והרי כבר נאמר כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו ולכן אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים".

עוד בוואלה!

התנועה נחסמה, סלי מזון יחולקו לתושבים: בני ברק נערכת לחג בסגר

לכתבה המלאה

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין מתח ביקורת חריפה נגד הצעד. "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמלה שאמה, תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים", מסר.

"עיריית בני ברק מוחה בתוקף על מעשה נבזי ומכוער של 'שכנות טובה' מצד עיריית רמת גן שבחרה בצעד מחליא ללא כל סמכות, כפי שקבע גם שר הפנים אריה דרעי", הוסיף. "תושבי בני ברק שומרי חוק ומתנהלים בהתאם להנחיות, הקמת הגדרות היא צעד אלים שמתאים להתנהלות של עבריינים, ומזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי. לא נאפשר גדרות, לא נסכים לתיוג גזעני ולהכתמת אוכלוסייה שלמה".

שר הבריאות יעקב ליצמן מחה אף הוא נגד הצעד. "תושבי בני ברק ואיתם כלל הערים וריכוזי האוכלוסיה החרדית אינם אמורים לקבל יחס מפלה ומשפיל. אני קורא לראש עירית רמת גן להימנע מצעדים מעוררי מדון וחיכוך בין האוכלוסיות", מסר.

(עדכון ראשון: 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully