וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר מתרחב: הממשלה צפויה לאשר מגבלות תנועה בערים נוספות

השרים יאשרו את הצעד, שבמסגרתו יכרזו ערים ושכונות בירושלים כ"אזור מוגבל". בין הערים שנכללות בהצעה: אור יהודה, מודיעין עילית, אשקלון, מגדל העמק ושכונות חרדיות בבירה. עם זאת, ההסגר צפוי להיות פחות הדוק מזה שהונהג בימים האחרונים בבני ברק

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

השרים צפויים לאשר היום (שני) את הרחבת הסגר לערים נוספות בהן יש חשש מהתפרצות נגיף הקורונה בהיקף גבוה במיוחד. במסגר הצעד יוטלו מגבלות תנועה על כמה ערים ושכונות חרדיות בירושלים, אם כי במתכונת פחות הדוקה מזו שהונהגה בבני ברק בימים האחרונים. הסגר בערים צפוי להימשך שבעה ימים, וההנחה כי יצא לפועל עם אישורו, באמצעות פיקוד העורף שייקח את השליטה לידיו. בשעות הצהריים צפויה להתכנס ועדת השרים שהוסמכה על ידי הממשלה להגדרת "אזור מוגבל" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה, והיא תאשר את המהלך.

ברשימת הערים עליהן הומלץ להחיל את הסגר: אלעד, מגדל העמק, בית שמש (המרכזית והדרומית, למעט האזור הצפוני הכולל את בית שמש הוותיקה), ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית ומודיעין.

בנוסף, השרים צפויים לאשר את החלת המגבלות גם על 15 שכונות בירושלים: הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זיכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה. באופן זה, השכונות יחולקו לשמונה אזורים, כך שאלו הסמוכות זו לזו יחשבו לאזור אחד. מטרת המהלך היא להקל על תנועת התושבים - להם יתאפשר לנוע בתוך אזור אחד - ובד בבד להגביל את המשך תנועתם בבירה כולה.

הבוקר החלה משימת הסיוע של פיקוד העורף לעיר בני ברק. חיילי עוצבת האש התייצבו בעיר והחלו בסיוע לרשות המקומית - באספקת מזון לתושבים ולאוכלוסיות נזקקות, 5 באפריל 2020. דובר צה"ל
אחראים על הסגר. פיקוד העורף בבני ברק, היום/דובר צה"ל

לקראת הבאת הצעד לידי ועדת השרים, חברי הממשלה אישרו את הנוסח המדובר, וכן את הגדלת מסגרות התקציב כדי לממן את תכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. השרים אישרו תיקון לחוק יסוד משק המדינה בהוראת שעה, המאפשר להגדיל את מסגרות התקציב ולממן את התכנית הכלכלית להתמודדות עם הקורונה. על פי התיקון לחוק היסוד, ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים, כתוצאה מהמצב הכלכלי הנוכחי. תיקון החוק יובא היום לאישור הכנסת.

תיקון חוק יסוד בהוראת שעה הוא מהלך חריג, אולם לנוכח הצורך המיידי להוציא מתקציב המדינה סכומים ניכרים שיש בהם כדי לפרוץ את תקרת התקציב ההמשכי, הוחלט כי הממשלה תהיה רשאית להוציא בכל חודש עד לאישור תקציב 2020, סכום נוסף לשם מימון ההתמודדות עם המשבר

בעיריית אשקלון הבהירו כי העיר תהיה ערוכה לכל תרחיש, כולל סגר מלא. וכרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים. מוני מעתוק, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, מסר אמש לתושבי העיר כי אכיפת ההנחיות על ידי גורמי האכיפה תוגבר באופן משמעותי על מנת להאט את התפשטות המחלה. לדבריו, החל מהבוקר תבוצע בקרה משמעותית בכל הכניסות והיציאות לעיר, כך שתותר כניסה ויציאה רק לצרכים חיוניים. מעתוק הדגיש כי לא מדובר על סגר בטבריה, אלא על אכיפה משמעותית יותר של ההנחיות הקיימות, ולא נדרשים באישורי תנועה.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: מניין המתים בישראל עלה ל-49; מספר החולים - 8,430

לכתבה המלאה
מתפללים ברחוב במאה שערים, ירושלים, 30 במרץ 2020. יהונתן ולצר, TPS
הסגר יורחב בין היתר לשכונת מאה שערים/TPS, יהונתן ולצר

בני ברק, העיר הראשונה שהוטל עליה סגר מלא בשל התפשטות הנגיף, החלה להיערך לשבוע חג הפסח בתנאים חריגים. בהמשך להחלטת הממשלה וההכרזה על העיר כעל אזור מוגבל, כל כניסה אל בני ברק או יציאה ממנה תיעשה רק בהתאם להצגת אסמכתא. בהתאם, ציר ז'בוטינסקי נחסם אמש בחצות בקטע שבין מחלף גהה לצומת בן גוריון ברמת גן בשני הכיוונים, כחלק מאכיפת ההסגר. בנוסף, התחבורה הבינעירונית לבני ברק הופסקה. בעיר עצמה ימשיכו לפעול ארבעה קווי תחבורה ציבורית שישרתו את התושבים בתחומיה בלבד, כשהעלייה והנסיעה באוטובוס תותר במסכה בלבד. שתי השורות הסמוכות לנהג יישארו ריקות כדי להגדיל את ההפרדה בין הנוסעים לנהג.

על פי החלטת הממשלה, תושבי העיר לא יורשו לצאת ממנה למעט במקרים מיוחדים כמו צורך רפואי. כמו כן, ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך, וכן אדם יורשה לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור. לאזור המוגבל גם לא ניתן להיכנס, למעט אנשים המתגוררים באזור, או במקרים הבאים: כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידו, עובדי רפואה באישור משרד הבריאות, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה שהוגדרו חיוניים, עיתונאים וכן תותר כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים.

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, במהלך ביקורו בבני ברק 5 באפריל 2020. דובר צה"ל
הרמטכ"ל, אביב כוכבי, במהלך ביקורו בבני ברק, היום/דובר צה"ל

בסוף השבוע האחרון, צה"ל קיבל לידיו את האחריות על הסיוע האזרחי לעיר. במסגרת זו, הצבא נערך למבצע רחב היקף בעיר שבימים אלה נערכת לקיום המנהגים המקדימים לחג הפסח. המהלך מתבצע בתיאום עם שר הפנים אריה דרעי ומשרדו, שירכז את המהלך מול משרדי הממשלה והגופים האחרים ומול צה"ל. ההוראה ניתנה בתום דיון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן.

(עדכון ראשון 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully