וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה נחסמה, סלי מזון יחולקו לתושבים: בני ברק נערכת לחג בסגר

בהמשך להכרזה על בני ברק כעל "אזור מוגבל", ציר ז'בוטינסקי בגבול רמת גן נחסם והתחבורה הציבורית לעיר וממנה הופסקה. צה"ל קיבל את האחריות על הסיוע האזרחי לבני ברק ויעזור לתושבים בקיום מצוות חג הפסח, במסגרת ההנחיות למאבק בקורונה

צילום: שלומי גבאי, קובי ריכטר/TPS עריכה: שאול אדם

העיר בני ברק נערכת לחגוג השבוע את חג הפסח - בתנאים חריגים במיוחד, כשהעיר נתונה בהסגר לאור התפרצות נגיף הקורונה. בני ברק מדורגת במקום השני ברשימת היישובים בעלי מספר החולים הגבוה ביותר.

בהמשך להחלטת הממשלה וההכרזה על העיר כעל אזור מוגבל, כל כניסה אל בני ברק או יציאה ממנה תיעשה רק בהתאם להצגת אסמכתא. בהתאם, ציר ז'בוטינסקי נחסם הלילה (ראשון) בחצות בקטע שבין מחלף גהה לצומת בן גוריון ברמת גן בשני הכיוונים, כחלק מאכיפת ההסגר.

בנוסף, התחבורה הבינעירונית לבני ברק תופסק. בעיר עצמה ימשיכו לפעול ארבעה קווי תחבורה ציבורית שישרתו את התושבים בתחומיה בלבד, כשהעלייה והנסיעה באוטובוס תותר במסכה בלבד. שתי השורות הסמוכות לנהג יישארו ריקות כדי להגדיל את ההפרדה בין הנוסעים לנהג.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
שוטרים מקימים מחסום בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

על פי החלטת הממשלה, תושבי העיר לא יורשו לצאת ממנה למעט במקרים מיוחדים כמו צורך רפואי. כמו כן, ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך, וכן אדם יורשה לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור. לאזור המוגבל גם לא ניתן להיכנס, למעט אנשים המתגוררים באזור, או במקרים הבאים: כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידו, עובדי רפואה באישור משרד הבריאות, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה שהוגדרו חיוניים, עיתונאים וכן תותר כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: ערים חרדיות הונחו להקים חמ"ל פינוי לחולים

לכתבה המלאה

בסוף השבוע האחרון, צה"ל קיבל לידיו את האחריות על הסיוע האזרחי לעיר. במסגרת זו, הצבא נערך למבצע רחב היקף בעיר שבימים אלה נערכת לקיום המנהגים המקדימים לחג הפסח. אלוף פיקוד העורף, תמיר ידעי, אמר כי במוצאי השבת יציג מפקד אוגדה 98, תת-אלוף ירון פינקלמן, את תכנית המשימה לשבוע הבא. מפקדת האוגדה, שמשמשת בימי שגרה כאוגדת מילואים לחטיבות צנחנים, תישא בעיקר ניהול המבצע. "אני מציע לא להתרשם מבני ברק, יהיו עוד כוחות במקומות נוספים", אמר. בהקשר זה - צה"ל נערך להתפרצות תחלואה באלעד, ירושלים ומגדל העמק.

המהלך יתבצע בתיאום עם שר הפנים אריה דרעי ומשרדו, שירכז את המהלך מול משרדי הממשלה והגופים האחרים ומול צה"ל. ההוראה ניתנה בתום דיון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן. מקורות במשרד הביטחון הסבירו כי המבצע יתמקד בשלוש פעולות מרכזיות כדי לקבל תמונת מצב על היקף התחלואה בעיר, וכן למנוע את התפשטותה. היקף הכוחות הצבאיים צפוי להגיע ל-15 אלף חיילים, בהם שני גדודים של חטיבת הקומנדו.

הפעולה הראשונה במסגרת המבצע, תכלול את מיפוי החולים לפי מצב קל, בינוני וקשה. תשומת לב מיוחדת תוקדש לאוכלוסיית הקשישים בעיר, והעברתם לטיפול רפואי ובידוד במלוניות קורונה או בבתי החולים. שתי הפעולות הנוספות קשורות בטיפול בהיערכות התושבים לחג הפסח, זאת כדי לבלום את המשך התפשטות המגיפה. כך, הפעולה השנייה תעסוק בקיום מצוות ביעור החמץ, כדי למנוע התגודדויות בשכונות השונות להדלקת מדורות. בצבא הוחלט לחלק לקראת ערב חג הפסח שקיות מיוחדות וקשיחות לכלל המשפחות בעיר, שחיילים יאספו בבוקר החג עד לשעה 11:00 מפתח הבניינים. השקיות ירוכזו על גבי משאיות ויועברו לביעור חמץ מחוץ לעיר - במטרה למנוע גל נוסף של תחלואה. הפעולה השלישית מתמקדת ב"קמחא דפסחא" - סיוע למשפחות נזקקות וחלוקת המצה השמורה לפי הכשרים שונים בין המשפחות ברחבי העיר. לשם כך התגייסו ארגונים אזרחיים ועמותות לסייע בחלוקה, וצה"ל יתמוך במאמץ הלוגיסטי כדי למנוע מצוקה ממשפחות מתקשות או מוגבלים וחולים.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
בני ברק תחת הסגר/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר גובש מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר, לאור המשבר. לפי הסיכום, אוכלוסיית הקשישים (מגיל 80 ומעלה) תועבר לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף. מדובר על כ-4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר. בנוסף הוחלט כי האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 60-80) תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות בקרב כלל האוכלוסייה בכל הגילאים.

כמו כן, מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, הנחה את הרשויות המקומיות בירושלים, בית שמש, בני ברק, אשדוד, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ורכסים, לפעול באופן מיידי להקמת חמ"ל פינוי ייעודי לכל רשות מקומית. החמ"ל יהיה אמון בשלב הראשון על הוצאת חולים מבתיהם למתקני פינוי ייעודיים של פיקוד העורף. לדברי כהן, על החמ"ל לכלול את מנכ"ל הרשות המקומית או בעל התפקיד הבכיר הזמין ברשות המקומית, מנהל הרווחה ברשות המקומית או נציגו, נציג פיקוד העורף ונציג מערכת הבריאות. החמ"ל מוסמך לנהל ולקבל החלטות הקשורות בפינוי החולים מבתיהם, למתקני הפינוי היעודיים של פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully