וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הפתיע: לישראל לא הייתה התרעה מודיעינית לפני החבלה בגדר

19.4.2020 / 17:39

בצה"ל צפו פעולה של הארגון, ברקע הדיווחים על פגיעה של חיל האוויר בכלי רכב של חיזבאללה בשבוע שעבר בסוריה, אך לא העריכו שהיא תתרחש באזור זה. הכוחות בגבול לא תוגברו, ופעילי הטרור ניצלו זאת כדי לחבל בגדר בשלושה מוקדים

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ישראל הופתעה מהחבלה בגדר בגבול לבנון ביום שישי האחרון, ולא הייתה לה כל התרעה מודיעינית על כוונות חיזבאללה לעשות זאת - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. זאת, למרות המתיחות באזור, וברקע פרסומים בכלי תקשורת זרים על פגיעה של חיל האוויר בכלי רכב בשירות חיזבאללה, שהעביר משלוח של אמצעי לחימה מסוריה ללבנון.

אף שבמערכת הביטחון העריכו כי הארגון הלבנוני יגיב לפרסומים, בישראל הופתעו שהוא בחר להגיב דווקא באזור זה. פעילי חיזבאללה ניצלו את היעדר כוחות צה"ל באזורים שבהם השליטה במרחב היא מוגבלת, וחיבלו בגדר בשלושה מוקדים בו זמנית - מול מטולה, מול קיבוץ יפתח ומול קטע שבין דובב ליראון. הם השליכו תיקים חשודים, ושבו לעומק השטח הלבנוני ללא פגע וכלעומת שבאו.

גדר הגבול בלבנון מתוקנת לאחר הפגיעה, 18 באפריל 2020. דובר צה"ל
תיקון גדר הגבול בלבנון, מתוקנת לאחר החבלה/דובר צה"ל

לו הייתה התרעה יכלו הכוחות בצפון הארץ להיערך בהתאם, למשל באמצעות תגבור נקודתי בעמדות נבחרות על הגבול ולעבות את מערך כוחות חיל האיסוף הקרבי - צעדים שהיו עשויים למנוע את אותן חבלות, שנעשו באותו הערב סביב השעה 20:15.

עוד בוואלה!

נקודת התורפה נחשפה: המסר של נסראללה לישראל בפגיעה בגדר בגבול לבנון

לכתבה המלאה

מהתחקיר הראשוני שנערך בשטח, עולה כי בשני מקומות הבחינו כוחות אוגדה 91 בהתקרבות החשודה אל הגדר. במקרה השלישי, המעקב אחר הדמויות החל רק עם הנגיעה בגדר וההתרעה מהגדר החכמה שנקרעה. בעקבות זאת, כוחות הוזעקו לאזור מטולה ויפתח, ובנוסף נעשה הופעלו כלים נוספים כדי לקבל תמונה מהימנה יותר של המתרחש: מל"ט הועלה לאוויר, וסוללת ארטילריה שיגרה פגז תאורה תוך דקות ספורות.

לאור התגובות, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לו המחבלים היו חודרים דרך גדר הגבול, הם היו נתקלים בכוחות צה"ל זמן קצר לאחר מכן. עם זאת, התחקירים לא הושלמו עדיין, וטרם הוצגו במלואם למפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully