וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מל"ט ישראלי תקף כלי רכב של חיזבאללה בסוריה, הפעילים נמלטו

15.4.2020 / 14:10

ב"סקיי ניוז" בערבית דווח כי כלי טיס בלתי-מאויש, ככל הנראה של ישראל, תקף מהאוויר כלי רכב שהשתייך לחיזבאללה סמוך לגבול עם לבנון. לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, נגרם נזק אך לא היו נפגעים, משום שנוסעי הרכב הספיקו לברוח לפני הפיצוץ

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

כלי טיס בלתי-מאויש תקף היום (רביעי) כלי רכב בסוריה, סמוך לגבול עם לבנון - כך דווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית. על פי הדיווח, ככל הנראה מדובר במל"ט ישראלי. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי כלי רכב אזרחי הותקף ונגרם לו נזק. מפקד בשורות הכוחות התומכים במשטר אסד ומקור ביטחוני אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא היו נפגעים באירוע, משום שנוסעי הרכב הספיקו לברוח לפני הפיצוץ.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הרכב שהותקף היה כלי רכב צבאי השייך לחיזבאללה. התקיפה אירעה בשעה חריגה יחסית לתקיפות המיוחסות לישראל, שבדרך כלל מתרחשות בשעות הלילה.

לפני עשרה ימים חוסל עלי מחמד יונס, איש חיזבאללה שהיה אחראי על מעקב אחרי משתפי פעולה. הוא חוסל בכפר בדרום לבנון, לפי דיווחי כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, יונס חוסל על ידי אלמונים בכפר זוטר והיה מקורב למפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית בעיראק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התקיפה המיוחסת לישראל, על פי כלי תקשורת בלבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך
רכב שישראל הפציצה בסוריה. אין, צילום מסך
רכב שישראל הפציצה בסוריה/צילום מסך, אין

עוד דווח בכלי תקשורת שונים כי הוא נדקר בכלי רכבו ואז נורה מטווח קצר. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראית גופתו מוטלת בצדי הדרך.

הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן עצר חשוד במעורבות בחיסול, אך הרקע אליה עדיין לא ברור. ברשת אל-ערביה הסעודית דווח כי יונס היה ממונה מטעם איראן וחזבאללה על חשיפת רשת של משתפי פעולה.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully