וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מנצל את משבר הקורונה כדי לבסס את מעמדו בלבנון

1.4.2020 / 23:01

הארגון השיעי שלח מתנדבים ורופאים והקצה מתקנים לטובת המגיפה, כשהוא מתעלה מעל יתר הגורמים העדתיים המנסים לשקם את כוחם. המחאה שטלטלה את המדינה התפוגגה בשל המצב

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: האו"ם על התפשטות הקורונה)

חיזבאללה מקצה את משאביו הרבים לטובת המאבק בנגיף הקורונה בלבנון, כשהוא פורס מתנדבים, רופאים ומתקנים על מנת לבסס את מעמדו במדינה. הקמפיין של הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן הוא חלק ממאמץ נרחב יותר של המפלגות העדתיות בלבנון, המנסות להראות שהן מסוגלות לסייע במצב החירום הזה.

פרשנים אומרים כי האליטה הפוליטית מזהה במשבר הזדמנות לחזק מחדש את מעמדה בציבור, שנשחק לפני חצי שנה עם פרוץ המחאה נגד השחיתות השלטונית והמשבר הכלכלי הכבד. עם זאת, חיזבאללה, שנתון לסנקציות אמריקניות, מתעלה מעל כל השאר.

בסיור שערכו אתמול גורמים בארגון לכלי התקשורת בביירות, נחשף אחד משני מרכזי בדיקה חדשים, צי של אמבולנסים - רבים מהם מצוידים במכונות הנשמה - ובית חולים שלם שהוסב לחלוטין לטובת הטיפול בחולי הקורונה. בארגון תיארו זאת חלק מהתגובה לאומית למצב.

"המטרה היא להפחית את הלחץ מהמשרד (הבריאות), בתי החולים והמדינה", אמר חוסיין פדאללה, חבר פרלמנט של חיזבאללה. "יש לנו צוות מתנדבים של יותר מ-25 אלף איש".

אנשי יחידת הבריאות האסלאמית עומדים בסמוך לאמבולנסים כחלק מההכנה לסיוע בהתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה במסגרת סיור תקשורתי שאורגן על ידי ארגון חיזבאללה בביירות 31 במרץ 2020. רויטרס
אנשי יחידת הבריאות האסלאמית, כחלק מההכנה להתמודדות עם התפרצות הנגיף. ביירות/רויטרס

בלבנון, שבה חיים כשישה מיליון אזרחים, אובחנו נכון לעכשיו 463 נדבקים בנגיף ו-12 מקרי מוות. גורמים במערכת הבריאות מזהירים כי מערכת הבריאות אינה ערוכה למקרה של התפרצות אגרסיבית, שעלולה לגזול במהירות את המשאבים שהתדלדלו בשל המחסור הממושך במטבע זר.

"חיזבאללה ויתר הממסד הפוליטי רואה במשבר הקורונה הזדמנות לספק שירותים ולהציג את עצמם כמי שמגן על הקהילות שלהם", אמר מוהנד האגי עלי, חבר עמית במרכז "קרנגי" למזרח התיכון. "חיזבאללה מוביל".

מתנגדי חיזבאללה מכנים את הארגון "מדינה בתוך מדינה" בשל הזרוע הצבאית החזקה שלו ושירותי הבריאות והרווחה שהוא מציע. בשנים האחרונות הוא הגדיל את מעורבותו בפוליטיקה, והממשלה הנוכחית של חסן דיאב נשענת על תמיכתו מאז שהוקמה בינואר. הוא בחר את שר הבריאות הנוכחי והקודם.

אף שהתכנית שלו מתמקדת בעיקר בבתי החולים ובמרפאות שלו, חיזבאללה אמר כי ישלח רופאים לבתי החולים הממשלתיים על פי הצורך. "רמת ההכנה היא זהה (כמו של מלחמה), אבל המטרות שונות" אמר פדאללה.

עוד בוואלה!

בת 69 ובן 74 שסבלו ממחלות רקע מתו מנגיף הקורונה; מניין המתים עלה ל-23

לכתבה המלאה
אנשי יחידת הבריאות האסלאמית צועדים ברחובות ביירות במסגרת סיור תקשורתי שאורגן על ידי ארגון חיזבאללה בנושא התמודדות עם נגיף הקורונה בביירות 31 במרץ 2020. רויטרס
בלבנון אובחנו 463 נדבקים בנגיף ו-12 קורבנות. אנשי יחידת הבריאות האסלאמית בביירות/רויטרס

יתר המפלגות במדינה - המייצגות את הסונים, הנוצרים והדרוזים - השיקו יוזמות דומות, כמו חיטוי מקומות ציבוריים, חלוקת מזון לנזקקים והעלאת מודעות.

התנועה הפטריוטית החופשית, המפלגה המייצגת את הנוצרים, רכשה ערכות לבדיקה מהירה מסין שבהן היא עושה שימוש במרפאות הניידות שלה. מנהיג הדרוזים, ווליד ג'ונובלאט, תרם לבתי חולים, ומפלגתו ארגנה אזורי בידוד.

תנועת אמל השיעית, שבראשה עומד יו"ר הפרלמנט נביה ברי, מעורבת בקמפיין של חיזבאללה וכן מנהלת קמפיין משלה. ברי הורה לממשלה להעביר כספים למועצות המקומיות כדי לסייע להן להתמודד עם התפרצויות מקומיות. במקביל, תנועת אל-מוסתקבל של ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי הסוני, חילקה חבילות מזון.

הצעדים של חיזבאללה כוללים הקמת מרכז פניות, שלושה מרכזי בידוד עם 170 מיטות ויכולת להכיל עד אלף, ו-64 "ועדות חברתיות" שאמורות לעקוב אחרי הצרכים של המשפחות שנפגעו מהמצב הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully