וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים להידבק בקורונה: התפרעויות של אסירים בבתי כלא באיראן

בשל הצפיפות במתקני הכליאה ברפובליקה האסלאמית, שחררו הרשויות כמאה אלף אסירים. עם זאת, בכמה בתי סוהר נרשמו מהומות, וכמה עשרות הצליחו להימלט

באיראן חוששים מגל שני של קורונה/רוייטרס

מספר הנדבקים בנגיף, שהופיע לראשונה בסין בסוף השנה שעברה, מתקרב ל-860 אלף, ויותר מ-42 אלף איש מתו ממנו. מספר הקורבנות באיטליה הוא הגבוה ביותר, עם 12,428, וספרד אחריה עם, בארצות הברית המספרים הגיעו ליותר מ-4,000 קורבנות, יותר מאשר ממה שהצהירה סין.

אסירים בבתי כלא באיראן התמרדו והצליחו לברוח בימים האחרונים מחשש להידבקות בנגיף הקורונה במתקנים הצפופים שבהם תנאי ההיגיינה ירודים. הרפובליקה האסלאמית היא אחת המדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהווירוס, עם יותר מ-40 אלף נדבקים ו-2,757 מתים. טהראן שחררה זמנית או חננה כמאה אלף אסירים מאז תחילת המשבר, על מנת להקל על הצפיפות בבתי הכלא.

לפי דיווחים שהגיעו לידי "רדיו פרדה", לפחות שלושה אסירים נהרגו בשני בתי כלא באהוואז, שבמחוז חוזיסתן שבו מתגורר המיעוט הערבי. אתמול נרשמו מהומות בבית הכלא שיבאן, ובעקבות זאת כוחות הביטחון כיתרו את המתקן ופיזרו גז מדמיע לעבר האסירים. על פי הדיווחים, שלושה אסירים במקום נדבקו בווירוס, אולם הם לא הועברו משם והם מוחזקים יחד עם יתר אוכלוסיית בית הסוהר.

עשן מיתמר מבית כלא בעיר אהוואז, איראן, 31 במרץ 2020. צילום מסך מרדיו פרדה, אתר רשמי
עשן מיתמר מבית כלא באהוואז, אתמול/אתר רשמי, צילום מסך מרדיו פרדה

ביום ראשון, פרצו מהומות בבית כלא בעיר שיראז שבדרום-מערב איראן. מושל מחוז פארס אנייאתוללה רחימי אמר כי אסירים שברו מצלמות וגרמו לנזק בשני מתחמים שבהם מוחזקים פושעים אלימים, לא היו דיווחים על נפגעים או על כך שמי מהאסירים הצליח להימלט.

עם זאת, בהתפרעות בבית כלא במחוז כורדיסטן שבמערב איראן הצליחו להימלט כ-70 אסירים ביום ראשון. כמה מהם הסגירו את עצמם לרשויות בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully