וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבול לבנון: זוהו 3 פגיעות בגדר, נשלל חשש לחדירה לישראל

כוחות שהוזעקו לגדר המערכת איתרו את הפגיעות בנקודות שונות לאורך הגבול. סריקות שנערכו באזור העלו כי לא התבצעה חדירה לשטח ישראל. במהלך החיפושים נורו פצצות תאורה ונשמעו הדי פיצוצים ביישובי האזור. צה"ל: "אירוע חמור, רואים בלבנון אחראית לנעשה משטחה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

שלוש פגיעות בגדר גבול לבנון זוהו הערב (שישי) בשלוש נקודות שונות - כך נמסר מדובר צה"ל. כוחות צבאיים פועלים לתיקון הפגיעות בגדר ונסיבות המקרה בבדיקה.

עם קבלת התרעות על הפגיעה בגדר, כוחות פתחו בסריקות באזור ושללו חדירה לשטח ישראל. במהלך הסריקות נורו פצצות תאורה ונשמעו הדי פיצוצים ביישובי האזור. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר באירוע חמור וכי בצבא רואים "בממשלת לבנון כאחראית לנעשה משטחה".

פצצות תאורה בגבול ישראל-לבנון, בעקבות קרעים בגדר. 17 באפריל 2020. צילום מסך, צילום מסך
ירי פצצות תאורה בגבול לבנון, הערב/צילום מסך, צילום מסך
גדר הגבול בלבנון מתוקנת לאחר הפגיעה, 18 באפריל 2020. דובר צה"ל
גדר גבול לבנון לאחר התיקון/דובר צה"ל

בצה"ל הביעו דאגה מהתקרית, שלפי גורמי הביטחון נועדה לאותת לישראל בעקבות פרסומים זרים שמיוחסים לפעילות ישראל בגבול בין סוריה ללבנון לפני יומיים.

בעקבות הפגיעה בגדר, צה"ל מתגבר כוחות לאורך הגבול, והעלה את רמת הדריכות מחשש לאירועים נוספים.

תיעוד מתקיפת כלי הרכב בסוריה

במסגרת האירוע שיוחס לישראל, כלי טיס בלתי-מאויש תקף כלי רכב בסוריה, סמוך לגבול עם לבנון. על פי הדיווח ברשת סקיי בערבית, ככל הנראה מדובר במל"ט ישראלי. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי כלי רכב אזרחי הותקף ונגרם לו נזק. מפקד בשורות הכוחות התומכים במשטר אסד ומקור ביטחוני אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא היו נפגעים באירוע, משום שנוסעי הרכב הספיקו לברוח לפני הפיצוץ.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הרכב שהותקף היה כלי רכב צבאי השייך לחיזבאללה. התקיפה אירעה בשעה חריגה יחסית לתקיפות המיוחסות לישראל, שבדרך כלל מתרחשות בשעות הלילה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully