וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע במעלה אדומים: מחסנית הלוחם נפלה, חבריו ירו לעבר המחבל

הפיגוע שבמהלכו נורה למוות המחבל שניסה לדרוס ולדקור שוטרים, התרחש בזמן חילופי משמרות. השוטר שנפצע, קם על רגליו והחל להתעמת עם המחבל. כשהמחסנית נשמטה מנשקו, הוא נסוג לאחור על מנת לאפשר לעמיתיו לבצע ירי. מג"ב: "הלוחם התעשת במהירות ותפקד כראוי"

צילום: דוברות המשטרה

משמר הגבול פרסם היום (שישי) את ממצאי תחקיר פיגוע הדריסה והדקירה שאירע ביום רביעי האחרון במעלה אדומים, במהלכו נפצע קל לוחם מג"ב בן 20. הלוחם, שב אתמול לבסיסו לאחר ששוחרר מבית החולים שערי צדק, שם הצדיעו לו חבריו לפלוגה.

התחקיר מגולל את שורת האירועים שהתרחשו מהרגע שבו המחבל הגיח במהירות ברכבו לעבר השוטרים, ועד לרגע בו נוטרל. מהפרטים עולה כי המחבל הגיע למחסום הקיוסק שבכניסה לעיר מבלי לעורר חשד, ולפתע האיץ והסיט את רכבו לעבר הלוחם.

איזור זירת פיגוע הדריסה והדקירה שאירע לפני זמן קצר במחסום הקיוסק, סמוך למעלה אדומים.. ללא, TPS
זירת הפיגוע סמוך למעלה אדומים, לפני יומיים/TPS, ללא

בשלב זה, הלוחם בן ה-20 שנפצע מהדריסה קם והתעמת עם המחבל, ובמהלך העימות נפלה המחסנית מנשקו ולכן לא הצליח לבצע ירי. לוחמת מג"ב ומפקד המחסום ירו למוות במחבל ונטרלו אותו. בתחקיר נכתב כי לוחם המג"ב שנפצע בפיגוע תפקד באופן "ראוי להערכה", מאחר שהצליח להתעשת להגיב במהירות תוך זמן קצר.

השוטר, התגייס לשורות מג"ב בנובמבר 2019, סיים טירונות והתייצב בפלוגה המבצעית באבו דיס לפני כחודש, ומאז לא יצא לביתו בגלל עוצר היציאות שהוכרז במג"ב לנוכח התפשטות נגיף הקורונה. אתמול היה מתוכנן הלוחם לצאת הביתה.

עוד בוואלה!

נקודת התורפה נחשפה: המסר של נסראללה לישראל בפגיעה בגדר בגבול לבנון

לכתבה המלאה
צילום: משטרת ישראל

לאחר הפיגוע שאירע ביום רביעי האחרון, דיווחו החיילים בשטח כי רכב מסחרי שהגיע למקום פגע באחד מלוחמי מג"ב במחסום. הנהג יצא מהרכב כשהוא חמוש במספריים ודקר את הלוחם, שנפצע קל. במקום אותר גם מטען צינור, שאותו התכוון המחבל, על פי החשד, להשליך לעבר המחסום. הלוחמים סגרו את הזירה ואל המקום הוזעק חבלן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו ללוחם שנפצע טיפול רפואי בזירת האירוע ופינו בהכרה מלאה, בעודו סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון.

פיגוע במעבר קיוסק סמוך למעלה אדומים, 22 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
רכבו של המחבל שדרס את לוחם המג"ב, מחסום הקיוסק/דוברות משטרת ישראל

לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא אבראהים מחמד חלסה בן ה-24, תושב סוואחרה שליד ירושלים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את הלוחמים על נטרול המחבל. "בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח איחולי החלמה מהירה ללוחם שנפצע, ומשבח את הלוחמים שפעלו במהירות ונטרלו את המחבל", צייץ בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully