וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך הלילה: עימותים בין כוחות צה"ל לתושבים בכפר של המחבל

צה"ל מסר כי סיים את פעילות המעצרים בכפר יעבד ובמהלכה בוצעה תקיפה אלימה על החיילים שהגיבו בגז מדמיע וקליעי גומי. על פי הדיווחים הפלסטיניים, 13 תושבים נעצרו, בהם דיירי הבניין שממנו הושלכה האבן שפגעה בעמית בן יגאל שנהרג במקום אמש

-

צה"ל סיים הלילה (רביעי) את פעילות המעצרים בכפר יעבד במהלכה בוצעה התקפה אלימה על החיילים באמצעות אבנים. עוד נמסר כי חיילי גולני נאלצו להשתמש בגז מדמיע ובקליעי גומי נגד מפרי הסדר. במקביל, פעולות תג מחיר של פעילי ימין קיצוני התרחשה מערבית לרמאללה. הלילה ריססו פעילי ימין קיצוני כתובות על קירות בתי פלסטינים בעקבות הריגתו של חייל צה"ל בכפר יעבד. באחת הכתובות נכתב המשפט "אני לא נרדם שנשפך פה דם".

המצוד אחר הפלסטיני שהשליך אבן והרג את חייל צה"ל, עמית בן יגאל, נמשך, וכוחות הביטחון נפרסו בכפר יעבד - בו אירעה התקרית - ובסביבתו. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי 13 פלסטינים נעצרו בכפר, לרבות תושבי הבית שבן יגאל נהרג בסמוך לו, במהלך פעילות מעצרים. על פי הדיווחים, בין העצורים 11 בני משפחה אחת. האיזור נסגר לתנועה, ודיירי הבניינים הסמוכים נלקחים אף הם לחקירות.

עוד מדווחים כלי תקשורת פלסטינים כי כוחות צה"ל נכנסו לכפר הערב עם כלים כבדים, וכי נראה שהם נערכים לפעולה רחבה. במקום פרצו עימותים בין הכוחות לבין התושבים, והפלסטינים מדווחים על שישה נפגעים מירי גז מדמיע.

חוקרי שב"כ מנסים בשעות האחרונות בחדרי החקירות להבין מי היה על הגג באותן דקות, השליך את האבנים והרג את לוחם הסיירת. בפיקוד המרכז מעריכים כי לא מן הנמנע שמדובר במספר פלסטינים שאחראים להשלכת האבנים. ביממה הקרובה עשויים להתבצע מעצרים נוספים.

"משעות הבוקר פועלים לוחמי צה"ל במבצע מעצרים בכפר יעבד", נמסר מדובר צה"ל, "עד כה נעצרו מעל לעשרה חשודים מהבניין ממנו הושלכה האבן. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. הלוחמים ממשיכים לסרוק במרחב ולפעול ללכידת המחבל".

כוח צה"ל במהלך פשיטה על הכפר יעבד 12 במאי 2020. -, אתר רשמי
פעילות צה"ל בכפר יעבד, הערב/אתר רשמי, -

בן יגאל, בן 21 במותו, הובא הערב למנוחות בבאר יעקב, בלוויית עשרות בני משפחה. "היית צריך לקבור אותי ולא אני אותך", הספיד אותו אביו, ברוך. "בשנייה הראשונה שיצאת לאוויר העולם התאהבתי בך. אמרתי לך 'נעים מאוד, אני אבא שלך'. אבא שלי, שאתה קרוי על שמו, ישמור עליך. בשעה 6:30 בבוקר הפכתי להיות איש אומלל, איש שאין לו כלום. היו לי 21 שנים איתך, 21 שנים של שמחה. איפה לא היינו ביחד. אני לא יודע איך מתחילים את החיים. אני שבור. הבטחת לי שתשמור על עצמך. התקשרת אליי מפולין, ביקשת שאחתום לך, לא סירבתי לך וחתמתי לך ואז קפצת עליי והשתוללת 'איזה כיף', כאילו זכית במפעל הפיס. יש לי ילד אחד, אני גאה בו. אין לנו מדינה אחרת, גם עם המחיר הכבד ששילמתי. אני עכשיו אדם בודד. לבד".

עוד בוואלה!

עשרות בהלווית הלוחם שנהרג בתקרית בשומרון: "הוא גיבור"

לכתבה המלאה
כוח צה"ל במהלך פשיטה על הכפר יעבד 12 במאי 2020. -, אתר רשמי
פעילות צה"ל בכפר, הערב/אתר רשמי, -

"בן בכור שלי, אתמול התקשרת אליי ואמר לי 'אמא, אני נכנס למבצע', אמרתי לך שתשמור על עצמך כמו שאתה יודע. הדלקתי לך נר. חינכתי אותך לטוב ביותר, אמרתי לך 100%, וקצת פחות, אתה הוספת ל-100% האלה עוד 20%. בתוך ה-20% אתה קיבלת אבן", ספדה האם, נאווה. "הבן שלי מתחת לאדמה. שנתיים אנחנו מחפשים בית, כדי שתהיה לך פינה חמה. היינו מדברים כמו חברים. ביום הזיכרון האחרון, לא הייתה לאנשים את האפשרות ללכת לבית העלמין. עשיתי את יום הזיכרון אצלנו בשכונה. ולא חשבתי שזה יילך איתי לכל שנה. איזה מלאך, איזה יפה אתה עמית. אנחנו כבר לא נצטרך בית גדול. אמרת לי: 'אמא, אני כל כך אוהב אותך וכל כך מעריך אותך'. היום בבוקר התעוררתי עם המשפט 'ברוך דיין האמת'. השתנו לי החיים, ילד בכור שלי, ילד אהוב שלי. אנחנו נשמור על הגחלת שלך, על השמחה ועל הנתינה".

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
בן 21 במותו. עמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים בכפר יעבד הסמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן שפגעה בפניו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. ואולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully