וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית ליד ג'נין: הלוחם שמע רעש, הרים את ראשו - ונפגע מאבן בפנים חשופות

מבדיקת התקרית בשומרון עולה כי סיירת גולני נכנסה לכפר יעבד לביצוע מעצרים, וכשהחל הכוח לצאת מהמקום התפתחו הפרות סדר אלימות. לדברי גורמי צבא, עמית בן יגאל הבחין ברעש חשוד, וכשהביט מעלה הופתע מאבנים שהושלכו לעברו. לפני כשנתיים נהרג לוחם דובדבן בנסיבות דומות

צילום: דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני של התקרית בה נהרג הלילה (שלישי) לוחם גולני סמ"ר עמית בן יגאל, עולה כי סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים בכפר יעבד הסמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן גדולה שלא פגעה בו, ואז אבן גדולה נוספת שפגעה בראשו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו, שהספיקו לירות לעבר המחבל, ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. אולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסיום הפעילות התפתחו הפרות סדר. כוחות צה"ל בכפר יעבד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל ביעבד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף על פי שהתחקיר טרם הסתיים, מהפרטים עולה כי לקח זמן ממושך עד שהוחלט בחטיבה לסגור את האזור ולהתחיל בחיפושים אחר המחבל. "כפר יעבד והצירים המובילים אליו ידועים כחשופים לטרור עממי שכולל יידוי אבנים", הסביר גורם צבאי. "הכוח הגיע לשטח ובחר ללכת רגלית במרחב ולא לנוע על גבי כלי רכב".

סוגיית אבטחת הכוח עדיין נמצאת בתחקיר. השב"כ מוביל כעת את המצוד אחר המחבל ונפתח חדר פיקודי קדמי לניהול המשימה. כוחות הביטחון החרימו מצלמות אבטחה במקום, ו-12 פלסטינים חשודים נעצרו ברחבי הכפר.

עוד בוואלה!

אביו של עמית שנהרג בפעילות מבצעית בשומרון: "לא יכול לתאר את גודל האבידה"

לכתבה המלאה
עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
הקסדה לא הועילה. בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

הגורם הדגיש כי על פי הנוהל לא יורדים על מידי אבנים, אלא אם נשקפת סכנת חיים. "מדובר באירוע חמור ביותר במיוחד שאתה יודע שזה ממש מקרה דומה לאירוע בו נהרג לוחם דובדבן לפני כשנתיים רונן לוברסקי", הוסיף הגורם.

לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמרי מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות לפני שנתיים. מתחקיר התקרית עלה כי בזמן שהכוח נכנס לאחד המבנים כדי לבצע את המעצר, לוברסקי, שהשתתף בעברו במעצרי מבוקשים שביצעו פיגועים, נשאר בחוץ יחד עם לוחמים נוספים כדי לכתר את המבנים ולחפות על הכוח. בשלב מסוים, הושלך לוח שיש גדול מגג המבנה הסמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה, והוא נהרג. בחודש יולי האחרון נגזר על המחבל, אסלאם נאג'י, מאסר עולם בגין גרימת מוות בכוונה של לוברסקי.

(עדכון אחרון: 17:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully