וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של עמית שנהרג בפעילות מבצעית בשומרון: "לא יכול לתאר את גודל האבידה"

משפחתו של בן יגאל קיבלה את הבשורה על נפילתו לאחר שנפגע מאבן שהושלכה לעבר ראשו בכפר יעבד. "קיבלתי תואר מפוקפק, מהיום אני אב שכול. מי היה מאמין שישימו דגל ישראל על הבן שלי", אמר האב. הלווייתו של החייל תיערך היום בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: הריסת ביתו של אחד מחברי החוליה שרצחה את רנה שנרב)

ברוך בן יגאל, אביו של סמל-ראשון עמית בן יגאל שנהרג הלילה (שלישי) במהלך פעילות מבצעית בשומרון, סיפר על קבלת הבשורה הקשה. בריאיון ל"כאן רשת ב'" אמר כי עמית, בן 21 בנופלו, הוא בנו היחיד. "לא יכול לתאר את גודל האבידה בשבילי כאבא, את גודל האסון", תיאר. "אנחנו שבורים, איבדתי את הבן היחיד שלי. אף הורה ואף אימא לא צריכים לדעת את הצער הזה".

"קיבלתי תואר מפוקפק, מהיום אני אב שכול", המשיך האב. "אנחנו משפחה שכולה, במלחמת יום כיפור איבדנו את בן דוד שלי. עכשיו בכל יום זיכרון נתכנס בשביל שני חיילים - שלום רפאל ועמית בן יגאל. מי היה מאמין שאני אגיע לזה, שישימו דגל ישראל על הבן שלי".

בן יגאל, לוחם סיירת גולני, נפגע מאבן שהושלכה לעבר ראשו על ידי פלסטיני בפעילות מבצעית בכפר יעבד בסמוך לג'נין. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו. הלווייתו תיערך היום בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד, עם אביו ברוך. פייסבוק, אתר רשמי
"אף הורה לא צריך לדעת את הצער הזה". ברוך ועמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

לאחר שסיים מסלול בסיירת עורב גולני, כתב בן יגאל פוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "שנה וחודשיים
שכל רגש שיש צף, כל חלק בגוף כואב, כל משקל מורם", תיאר. "לעשות מסע 12 ק"מ, שאני נשבע זה היה המסע בין הכי קשים בחיים שלי ובסוף לקבל תג, תג היחידה שבשבילה נלחמתי כל כך הרבה ובסופו של יום לעשות 45 ק"מ עם אלונקות ובסוף אתה גם מקבל את הסמל האמיתי את הכומתה החומה".

ביום הזיכרון פרסם גם כן פוסט, אותו הקדיש לדניאל פומרנץ שנפל במהלך מבצע צוק איתן. "בשנתיים האחרונות אני מציין את טקס יום הזיכרון בדמות שונה מדמות האזרח. הפעם אני בתפקיד החייל על המדים עם הכומתה והתג ומייצג משהו, ופתאום למילים יש משמעות, למעשים יש השלכות, וכל דבר אתה משליך על עצמך ואם חס וחלילה יקרה משהו ואם לך יקרה משהו מה יקרה", כתב.

"נשיקה על הראש למאמו, להתקשר לאבא שאתה בדרך הביתה ולשמוע בקול שלו שהוא מתרגש גם אם לפני שעה הוא ראה אותך, ובעיקר בעיקר לראות שאתה בסדר והכל טוב...", הוסיף. "תעצמו את העיניים, תתרכזו בבן אדם אחד מכל 23,741 הנופלים. תעצמו את העיניים תראו אותו מולכם ותנו לרגשות לקחת אותכם לאן שזה יוביל אותכם. אני בחרתי לעצמי את דניאל פומרנץ. אני זוכר דבר אחד בשנייה וחצי שהספקתי להכיר אותו זה את החיוך שלו, החיוך הרחב הזה שמרוח לו על הפרצוף. תנוח על משכבך בשלום אח לנשק שלי".

עוד בוואלה!

חייל צה"ל נהרג מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו בכפר בשומרון

לכתבה המלאה
עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
"בתפקיד החייל על המדים עם הכומתה והתג אני מייצג משהו". בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של בן יגאל. נתניהו צייץ בטוויטר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנרצח הלילה בפעילות מבצעית על ידי בן עוולה. יהי זכרו ברוך. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות - ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לעמית, ואמר כי "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון נפתלי בנט ספד לבן יגאל. "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל", מסר. "צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully