וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבל בשומרון נמשך: "לא ייקח הרבה זמן עד שנעצור אותו"

12.5.2020 / 15:25

כוחות צה"ל ושב"כ נפרסו בסמוך לכפר יעבד ועצרו לחקירה כמה פלסטינים החשודים במעורבות בתקרית בה נהרג סמ"ר עמית בן יגאל. גורם צבאי הסביר כי המרחב נחשב לאלים, ובעקבות זאת תוכננה פעילות מבצעית שקטה: "לא מדובר בפעולה עם דחפורים ולא כזו שאמורה להעיר את כל הכפר"

עריכה: ניר חן

כמה פלסטינים נעצרו היום (שלישי) בכפר יעבד בחשד למעורבות בהשלכת האבן שגרמה למותו של לוחם סיירת גולני, סמ"ר עמית בן יגאל. גורם שמצוי בפרטי התקרית הבהיר כי לא ייקח זמן רב עד שייתפס המחבל. כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים בשטח וממשיכים בחקירה ובמצוד אחר חשודים, תוך שהם מחרימים מצלמות אבטחה מהאזור.

גורם צבאי באוגדת יהודה ושומרון סיפר כי המרחב ידוע כאלים, ולכן כוח גולני בחר להיכנס אל הכפר באופן שקט ורגלי, כשכוח עתודה מאבטח אותו למקרה של צורך בסיוע מהיר. לדבריו, "הפעילות נועדה לעצור מבוקשים לחקירה, לא מבוקשים בכירים או כאלה שידועים כאלימים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל סורקים אחר חשודים בכפר יעבד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא מדובר בפעולה עם דחפורים ולא כזו שאמורה להעיר את כל הכפר ולגרום לכך שינועו צעירים פלסטינים מאזור לאזור", הוסיף גורם נוסף. "לכן הנחת העבודה של הכוחות בשטח היא שמי שהיה באותה שעה על גג מבנה בן שלוש קומות באזור בו פעל הכוח הוא בן הכפר לכל היותר, וככל הנראה אדם שמתגורר בקרבת מקום. מעבר לכך הוא דמות מוכר לסביבה ולכן זה לא עניין של הרבה זמן עד שילכדו אותו".

מפקד חטיבת "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי ומפקד סיירת גולני, סגן-אלוף איוב כיוף בפעילות לאיתור רוצחיו של החייל עמית בן יגאל, 12 במאי 2020. דובר צה"ל
מפקד חטיבת מנשה אל"מ יאיר פלאי ומפקד סיירת גולני סא"ל איוב כיוף בזירה, היום/דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים בכפר יעבד הסמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן שפגעה בפניו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. ואולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
הרים את ראשו ונפגע בפניו מהאבן. עמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

ברוך בן יגאל, אביו של עמית סיפר על קבלת הבשורה הקשה. בריאיון ל"כאן רשת ב'" אמר כי עמית, בן 21 בנופלו, הוא בנו היחיד. "לא יכול לתאר את גודל האבידה בשבילי כאבא, את גודל האסון", תיאר. "אנחנו שבורים, איבדתי את הבן היחיד שלי. אף הורה ואף אימא לא צריכים לדעת את הצער הזה".

"קיבלתי תואר מפוקפק, מהיום אני אב שכול", המשיך האב. "אנחנו משפחה שכולה, במלחמת יום כיפור איבדנו את בן דוד שלי. עכשיו בכל יום זיכרון נתכנס בשביל שני חיילים - שלום רפאל ועמית בן יגאל. מי שהיה מאמין שאני אגיע לזה, שישימו דגל ישראל על הבן שלי".

(עדכון ראשון: 14:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully