וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת ראשון לציון נעצרה בחשד לחילול קברו של הלוחם שנהרג בשומרון

18.5.2020 / 19:51

על פי החשד, האישה בת ה-41 חפרה סביב חלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן בכפר יעבד, יומיים לאחר שהובא למנוחות. החשודה נלקחה לחקירה במשטרה, ותובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון

עריכה: שאול אדם

אישה בת 41, תושבת ראשון לציון, נעצרה היום (שני) על ידי המשטרה בחשד לחילול קברו של לוחם סיירת גולני שנהרג לפני כשבוע. על פי החשד, האישה חפרה וחיללה את חלקת הקבר של סמל-ראשון עמית בן יגאל, יומיים לאחר שנהרג מפגיעת אבן בכפר יעבד. החשודה נלקחה לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה, ומחר היא תובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון.

סימני החפירה על חלקת קברו של בן יגאל התגלו ביום חמישי האחרון. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו לבית הקברות בבאר יעקב, ווידאו כי כבוד המת לא חולל. ההערכה במשטרה הייתה כי הרקע לחילול הקבר הוא פלילי.

בעקבות האירוע, התבצעה אטימה של הקבר בבטון על ידי אנשי משרד הביטחון, וחיילי חטיבת גולני הונחו לשמור באזור בית העלמין על מנת למנוע מקרה חוזר.

חיילי גולני מאבטחים את קברו של החייל עמית בן יגאל, שנהרג מאבן שהושלכה לעברו בכפר יעבד בשומרון, שבו התגלו סימני חפירה בבית העלמין בבאר יעקב. 15 במאי 2020. יוסי אלוני/פלאש 90, פלאש 90
חיילי גולני שומרים על קברו של בן יגאל/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש 90

בן יגאל נהרג ביום שלישי האחרון במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד, שבמסגרתה סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים סמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון, החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמים בצבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן שפגעה בפניו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. ואולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

עוד בוואלה!

אביו של עמית שנהרג בפעילות מבצעית בשומרון: "לא יכול לתאר את גודל האבידה"

לכתבה המלאה
עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן בכפר יעבד/אתר רשמי, פייסבוק

זמן קצר לאחר הפיגוע נסגר האזור, וצה"ל בשיתוף השב"כ ביצעו מעצר של חשודים במבנה, בני אותה חמולה. מאז, בוצעו מעצרים נוספים בכפר ובערכת הביטחון מעריכים כי המחבל שהרג את הלוחם נמצא בידי השב"כ. בשבוע שעבר נעצרו כמה חשודים בכפר יעבד, ובמערכת הביטחון העריכו כי אחד מהעצורים הוא המחבל שהשליך את האבן על פניו של בן יגאל. עם זאת, גורמי ביטחון ציינו כי קשה להצביע על החשוד המרכזי מאחר שרוב העצורים הם בני אותה המשפחה, אך הם מכחישים כל קשר לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully