וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפיל הלילה רחפן שחדר לשטח ישראל באזור החרמון

הכוח איתר את הרחפן במרחב הגבול עם לבנון, עקב אחריו וסיכל את חדירתו לשמי ישראל. הכלי טרם נמצא והכוחות עורכים סריקות במקום. מוקדם יותר היום הופעלה אזעקת שווא בגליל בשל זיהוי שגוי של חדירת מל"ט לשטח ישראל

בווידאו: מסוקים חגים בשמי הגליל העליון לאחר האזעקות שנשמעו באזור/מערכת וואלה! NEWS

לוחמי צה"ל איתרו במהלך הלילה רחפן שחדר לשטח מדינת ישראל באזור החרמון, במרחב הגבול עם לבנון - כך נמסר היום (שישי) מדובר צה"ל. הרחפן היה במעקב של הצבא והופל על ידי הכוחות. לאחר הפלת כלי הטיס, הכוחות לא הצליחו לאתר אותו, ובשלב זה עדיין נערכות סריקות אחריו.

מצה"ל נמסר כי הכוחות פרוסים במוכנות גבוהה בזירה הצפונית, ולא יאפשרו כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל. עוד נמסר כי אין קשר בין הפלת הרחפן לחשד השווא לחדירת כלי טיס מוקדם יותר היום, בעקבותיו נשמעה אזעקה ביישובים בגליל העליון. מסוקי צה"ל שהוזנקו לאזור ביצעו סריקות לאורך הגבול, ושללו את החשש לחדירת מל"ט, בעקבותיו הופעלה האזעקה.

פעילות צה"ל בצפון, 3 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
פעילות כוחות צה"ל בצפון/ראובן קסטרו

אתמול החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי על שימור ההיערכות המבצעית של צה"ל בגבול הצפון. זאת, בתום הערכת מצב שקיים בנושא. החלטתו של כוכבי מגיעה לאחר שורה של תקריות ביטחוניות בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון, ויומיים לאחר הפיצוץ בנמל ביירות שהביא למותם של יותר ממאה איש, פצע אלפים והחריף את המשבר במדינה.

עוד בוואלה!

המתיחות בצפון: אזעקת שווא נשמעה בגליל העליון בשל זיהוי שגוי

לכתבה המלאה

צה"ל משמר את הכוננות הגבוהה ב-14 ימים האחרונים לאורך גבול לבנון וסוריה, ברקע החשש שחיזבאללה יבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, כפי שאיים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לפני כמה שבועות. מנהיג חיזבאללה איים לנקום את מות פעיל ארגון הטרור שחוסל בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר לפני כשבועיים בסוריה.

התקרית האחרונה בגבול אירעה בשבוע שעבר, אז ניסתה חוליה של חיזבאללה לבצע פיגוע בהר דב. בצה"ל הוחלט להכיל את האירוע ובתגובה לבצע ירי הרתעתי בלבד. בצה"ל העריכו כי פעולה זו תאפשר לחיזבאללה להסתפק בכך, ולוותר על פעולת תגמול. אך עם החלטתו של כוכבי, נראה כי בצה"ל נערכים לקראת תגובה של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully