וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה נשמעה בגליל בעקבות כטב"ם צה"לי שזוהה כעוין

התרעה הופעלה הבוקר ביישובים רבים בצפון, ותושבי האזור הונחו לחזור לשגרה. זמן קצר לאחר מכן אמרו בצה"ל כי מדובר בהתרעת שווא, אולם בשעות אחר הצהריים עדכנו בנוגע לזיהוי הכטב"ם. "האירוע יתוחקר"

בווידאו: מסוקים חגים בשמי הגליל העליון לאחר האזעקות שנשמעו באזור/מערכת וואלה! NEWS

אזעקה נשמעה הבוקר (שישי) ביישובים בגליל העליון לאחר שכלי טייס בלתי מאויש של צה"ל זוהה כעוין. תחילה, עם הישמע האזעקות, הונחו התושבים באזור להיכנס למרחבים מוגנים, אולם זמן קצר לאחר מכן הצבא הודיע כי מדובר בהתרעת שווא. רק בשעות אחר הצהריים נמסר מדובר צה"ל כי הסיבה להפעלת האזעקות היא זיהויו השגוי של הכטב"ם וכי האירוע יתוחקר.

האזעקה שנשמעה באזור באה על רקע המתיחות הגוברת בגבול מול חיזבאללה. אתמול החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי על שימור ההיערכות המבצעית של צה"ל בגבול הצפון. זאת, בתום הערכת מצב שקיים בנושא. החלטתו של כוכבי מגיעה לאחר שורה של תקריות ביטחוניות בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון, ויומיים לאחר הפיצוץ בנמל ביירות שהביא למותם של יותר ממאה איש, פצע אלפים והחריף את המשבר במדינה.

מסוקי חג בשמי הגליל העליון לאחר האזעקות שנשמעו באזור. -, אתר רשמי
מסוק חג בשמי הגליל העליון לאחר האזעקות שנשמעו באזור/אתר רשמי, -

צה"ל משמר את הכוננות הגבוהה ב-14 ימים האחרונים לאורך גבול לבנון וסוריה, ברקע החשש שחיזבאללה יבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, כפי שאיים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לפני כמה שבועות. מנהיג חיזבאללה איים לנקום את מות פעיל ארגון הטרור שחוסל בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר לפני כשבועיים בסוריה.

עוד בוואלה!

בתום הערכת מצב: ההיערכות המבצעית בגבול הצפון תישמר

לכתבה המלאה

התקרית האחרונה בגבול אירעה בשבוע שעבר, אז ניסתה חוליה של חיזבאללה לבצע פיגוע בהר דב. בצה"ל הוחלט להכיל את האירוע ובתגובה לבצע ירי הרתעתי בלבד. בצה"ל העריכו כי פעולה זו תאפשר לחיזבאללה להסתפק בכך, ולוותר על פעולת תגמול. אך עם החלטתו של כוכבי, נראה כי בצה"ל נערכים לקראת תגובה של חיזבאללה.

סוללת נ"מ של צה"ל, לאחר שכוחות נפרסו בגבול הצפון בתום תקרית ירי עם חיזבאללה. 27 ביולי 2020.. רויטרס
כיפת ברזל שהוצבה בצפון בעקבות העלאת הכוננות/רויטרס

בראשית השבוע חיסל צה"ל חוליית מחבלים, שניסתה להניח מטענים בגבול סוריה. יממה לאחר האירוע צה"ל ביצע תקיפה מהאוויר של כמה יעדים בדרום סוריה. על פי הודעת דובר צה"ל, בין המטרות שהותקפו היו "עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה".

בצבא האשימו את משטר אסד באירוע הטרור בגבול, שלא ברור עדיין מי עומד מאחוריו. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully