וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הערכת מצב: ההיערכות המבצעית בגבול הצפון תישמר

6.8.2020 / 19:58

המתיחות בצפון לאחר התקריות הביטחוניות בין צה"ל לחיזבאללה נמשכת, והרמטכ"ל הנחה את הכוחות להישאר בכוננות גבוהה. עם זאת, לחיילים בגזרה יתאפשר סבב יציאות לבתיהם. הנחייתו של כוכבי מגיעה כשבועיים לאחר הרג פעיל חיזבאללה שיוחס לישראל וניסיון חדירה של אנשי הארגון

בווידאו: צה"ל חיסל חוליית מחבלים שהניחו מטענים בגבול סוריה/צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט היום (חמישי) על שימור ההיערכות המבצעית של צה"ל בגבול הצפון. זאת, בתום הערכת מצב שקיים בנושא. החלטתו של כוכבי מגיעה לאחר שורה של תקריות ביטחוניות בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון, ויומיים לאחר הפיצוץ בנמל ביירות שהביא למותם של יותר ממאה איש, פצע אלפים והחריף את המשבר במדינה.

צה"ל משמר כוננות גבוהה ב-14 ימים האחרונים לאורך גבול לבנון וסוריה על רקע החשש שחיזבאללה יבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, כפי שאיים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לפני כמה שבועות. מנהיג חיזבאללה איים לנקום את מות פעיל ארגון הטרור שחוסל בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר לפני כשבועיים בסוריה.

התקרית האחרונה בגבול אירעה בשבוע שעבר, אז ניסתה חוליה של חיזבאללה לבצע פיגוע בהר דב. בצה"ל הוחלט להכיל את האירוע ובתגובה לבצע ירי הרתעתי בלבד. בצה"ל העריכו כי פעולה זו תאפשר לחיזבאללה להסתפק בכך, ולוותר על פעולת תגמול. אך כעת, עם החלטתו של כוכבי, בצה"ל נערכים לקראת תגובה של חיזבאללה.

פעילות צה"ל בצפון, 3 באוגוסט 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
כוחות צה"ל בצפון, החודש/ראובן קסטרו

יממה לאחר האירוע, בו חוליית מחבלים ניסתה להניח מטענים באזור רמת הגולן, צה"ל ביצע תקיפה מהאוויר של כמה יעדים בדרום סוריה. על פי הודעת דובר צה"ל, בין המטרות שהותקפו היו "עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה".

בצבא האשימו את משטר אסד באירוע הטרור בגבול, שלא ברור עדיין מי עומד מאחוריו. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

בהמשך לסיכול פיגוע המטען בדרום רמת הגולן  התקיים סיור באזור הנחת המטען. בסיור נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל. דובר צה"ל
המטען שהניחה חוליית המחבלים בדרום רמת הגולן/דובר צה"ל

לאחר הפיצוץ שאירע בביירות ישראל וחיזבאללה מיהרו להוציא הודעות שמכחישות את הייתכנות כי מדובר באירוע ביטחוני. עם זאת, גורמים פוליטיים וכלי תקשורת הטילו על חיזבאללה את האחריות לפיצוץ העז. מזכ"ל הארגון חסן נסראללה יישא מחר נאום בנושא.

כתוצאה מהפיצוץ נהרגו לפחות 145 בני אדם ועוד כחמשת אלפים נוספים נפצעו. במערכת הביטחון ממשיכים לעקוב אחר ההתרחשויות בביירות ובאזור. תחת המעקב גם הצהרות על העברת שיירת סיוע ללבנון מטעם נשיא סוריה בשאר אסד, שעלול לנצל את האירוע להברחות נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully