וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מטרות בסוריה בתגובה להנחת המטען ברמת הגולן

כלי טיס תקפו מטרות של הצבא הסורי, בהן עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה. זאת, כיממה לאחר סיכול הפיגוע סמוך לגבול והריגת ארבעת המחבלים

בווידאו: תקיפה אווירית בסוריה המיוחסת ישראל/צילום: סאנא

ישראל תקפה אמש (שני) מהאוויר כמה יעדים בדרום סוריה - כך אישר דובר צה"ל. זאת, בתגובה לתקרית בגבול בה ניסתה חוליית מחבלים להניח מטענים - ונהרגה מאש צה"ל.

על פי הודעת דובר צה"ל, בין המטרות שהותקפו היו "עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה". בצבא האשימו את משטר אסד באירוע הטרור בגבול, שלא ברור עדיין מי עומד מאחוריו. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

האישור של צה"ל מגיע אחרי דיווחים בסוריה על שורת תקיפות. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה כי מערכות הגנה אוויריות הופעלו בחלקים הדרום-מערביים של פרברי דמשק, ונטען כי "מטרות עוינות יורטו". במקביל, באל-מיאדין דווח גם על תקיפה של מסוק קרב בקוניטרה שבגולן הסורי.

תקיפת חיל האוויר, בדמשק, סוריה 23 בפברואר 2020. רויטרס
"צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו". תקיפה באזור דמשק/רויטרס

הדברים באים ברקע ההתחממות בגבול הצפון. בתקרית שאירעה אתמול בלילה, ירה צה"ל למוות בחוליית מחבלים שהניחה מטענים בגבול סוריה. האירוע החל במהלך הערב, כאשר תצפיתניות זיהו התקרבויות חשודות למרחב הגדר. לאחר זיהוי החוליה על ידי כוח המארב, הוזנקו כלי טיס של חיל האוויר לאזור, ויחד בוצע ירי משולב לעבר החוליה - שהביא למותם של ארבעה מחבלים. דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן, הבהיר כי החוליה לא חצתה את גדר הגבול, אך פעלה בתוך מובלעת ישראלית. החוליה ניסתה להניח את המטען במרחב זה מאחר שבעבר היה ממוקם בו בית חולים שדה.

עוד מסר דובר צה"ל כי כוח מגלן שהה במקום כמה ימים בעקבות התרעה על פיגוע אפשרי. "הכוח ששכב במארב במקום כמה ימים, ירה ירי מטול, נשק קל ומקלעים בשילוב ירי מהאוויר", אמר. לדבריו, באזור נכחו כמה מארבים בזמן האירוע, כשבין חוליית המחבלים לכוחות היו בין מאה למאות מטרים. "הם היו לגמרי בשטח ישראל, למרות שהגדר ממערב להם", הוסיף.

עוד בוואלה!

ההתכתשות הנוכחית בגבול הצפון מוכיחה: ההרתעה הישראלית הולכת ונסדקת

לכתבה המלאה
בהמשך לסיכול פיגוע המטען בדרום רמת הגולן  התקיים סיור באזור הנחת המטען. בסיור נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל. דובר צה"ל
התיק ובו המטענים שהונחו ברמת הגולן/דובר צה"ל

דובר צה"ל הסביר כי עדיין לא ניתן לשייך את חוליית המחבלים לארגון כלשהו, אך להערכתו מדובר בפעילים בשליחות איראן. "אנחנו לא יודעים להצביע על שיוך ארגוני, אך אני נותן הערכה כללית כי חלקם פועלים מאינטרס איראני", אמר. "אנחנו לא יודעים לחבר את האירוע לפעולה של חיזבאללה, ובימים הקרובים נדע להגיד את השיוך הארגוני".

המתיחות בגבול הצפון החלה לפני כשבועיים, עם תקיפה בדמשק המיוחסת לישראל, שבמהלכה נהרג פעיל חיזבאללה. לאחר התקרית ומחשש לפיגוע מצד ארגון הטרור, צה"ל העלה את רמת הכוננות, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות. כמה ימים לאחר התקרית בסוריה, חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל באזור הר דב, ונמלטה מהמקום לאחר שצה"ל פתח בירי לעברם.

חיזבאללה הכחיש כל קשר לתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully