וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בגבול סוריה: המחבלים זוהו בשטח ישראל

3.8.2020 / 7:07

דובר צה"ל מסר כי כוח מגלן שחיסל את החוליה בת ארבעת המחבלים בגבול סוריה ארב במקום כמה ימים בעקבות התרעה על פיגוע אפשרי, ולאחר שזיהו את הנחת המטען פתחו באש כבדה. עדיין לא ניתן לשייך את החולייה לארגון מסוים, אך לפי הערכות מדובר בפעילים בשליחות איראן

בווידאו: צה"ל חיסל חוליית מחבלים שהניחו מטענים בגבול סוריה/צילום: דובר צה"ל

בצה"ל החלו הבוקר (שני) בתחקיר התקרית שבה חוסלו ארבעה מחבלים שהניחו מטענים בגבול סוריה. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, סיפר הבוקר כי התצפיתניות של צה"ל בסיוע כוח איסוף קרבי זיהו אמש סמוך לחצות חוליה של ארבעה אנשים שחלקם חמושים. לאחר שזוהה כי החשודים מניחים מטען, הכוח, וכלי טיס של חיל האוויר, פתחו לעברם באש משולבת. תא"ל זילברמן הבהיר כי החולייה לא חצתה את גדר הגבול, אך פעלה בתוך מובלעת ישראלית.

עוד מסר דובר צה"ל כי כוח מגלן שהה במקום כמה ימים בעקבות התרעה על פיגוע אפשרי. "הכוח ששכב במארב במקום כמה ימים ירה ירי מטול, נשק קל ומקלעים בשילוב ירי מהאוויר", אמר. לדבריו, באזור נכחו כמה מארבים בזמן האירוע, כשבין חוליית המחבלים לכוחות היו בין מאה למאות מטרים. "הם היו לגמרי בשטח ישראל, למרות שהגדר ממערב להם", הוסיף.

דובר צה"ל הסביר כי עדיין לא ניתן לשייך את חוליית המחבלים לארגון כלשהו, אך להערכתו מדובר בפעילים שפועלים בשליחות איראן. "אנחנו לא יודעים להצביע על שיוך ארגוני, אך אני נותן הערכה כללית כי חלקם פועלים מאינטרס איראני", אמר. "אנחנו לא יודעים לחבר את האירוע לפעולה של חיזבאללה, ובימים הקרובים נדע להגיד את השיוך הארגוני".

תיעוד המחבלים בגבול סוריה שחוסלו על ידי כוח צה"ל. 03 באוגוסט 2020. צילום מסך, אתר רשמי
תיעוד המחבלים שחוסלו בגבול סוריה, הלילה/אתר רשמי, צילום מסך

לדברי תת אלוף זילברמן, בצה"ל רואים במשטרו של בשאר אסד אחראי לאירוע. "ברור לנו שהמשטר הסורי הוא האחראי". הוא סיפר כי "ברגעים אלו מבצעים נטרול של הזירה. הגעה פיזית למרחב תאפשר לנו לדעת יותר פרטים על הזירה".

תא"ל זילברמן אמר כי בצה"ל רואים בחיוב את ניהול האירוע על ידי הכוחות בשטח. "זה אירוע טוב מבחינתנו, של שליטה ותצפית שמזהה, מהאוויר ומהקרקע". הוא הסביר כי הצבא נותר ערוך בשטח בתקופה הקרובה. אנחנו לא מתכננים לרדד כוחות. צריך הרבה סבלנות, ויש לנו".

סיוע הומניטרי של צה"ל לסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"לא ניתן לתת שיוך אירגוני לחוליה". כוח צה"ל בגבול רמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

האירוע החל במהלך הערב, כאשר תצפיתניות זיהו התקרבויות חשודות למרחב הגדר. לאחר זיהוי החוליה על ידי כוח המארב, בשלב זה הוזנקו כלי טיס של חיל האוויר לאזור, ויחד בוצע ירי משולב לעבר החוליה. החוליה ניסתה להניח את המטען במרחב הזה בשל העובדה שבעבר היה ממוקם בו בית חולים שדה.

המתיחות בגבול הצפון החלה לפני כשבועיים, עם תקיפה בדמשק המיוחסת לישראל, שבמהלכה נהרג פעיל חיזבאללה. לאחר התקרית ומחשש לפיגוע מצד ארגון הטרור, צה"ל העלה את רמת הכוננות, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות. כמה ימים לאחר התקרית בסוריה, חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל באזור הר דב, ונמלטה מהמקום לאחר שצה"ל פתח בירי לעברם.

חיזבאללה הכחיש כל קשר לתקרית.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully