וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום לא חלף: צה"ל נערך לימים מתוחים מחשש לפיגוע נוסף בגבול הצפון

28.7.2020 / 7:19

במוצבים הסמוכים ללבנון וסוריה נשמרת הדריכות הגבוהה בהנחיית שר הביטחון ובעקבות התבטאויות בכירי חיזבאללה. באגף המודיעין עוקבים אם הארגון השיעי חוזר לשגרה, או נערך למתקפות נוספות. גנץ וכוכבי יקיימו הערכת מצב במהלכה יחליטו על צעדים נוספים

בווידאו: חילופי אש בגזרת הר דב/צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הנחה אמש (שני) את בכירי המטכ"ל להמשיך ולשמר דריכות וכוננות גבוהה לאורך כל גבול הצפון מחשש לפיגועי חיזבאללה. זמן קצר לאחר האירוע המשיכו אנשי הארגון לאיים כי "החשבון עם ישראל נותר פתוח".

החשש במערכת הביטחון אינו רק מפני פיגועים מכיוון לבנון, אלא גם מתוך שטח סוריה בו פועל חיזבאללה תחת מעטה חשאי שמכונה באגף המודיעין "תיק הגולן". הארגון השיעי הקים תשתיות טרור בדמשק, בכפרים ערנה, חדר וקוניטרה ברמת הגולן ובמוצבי הצבא הסורי באזור.

"לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעילויות טרור שיתרחשו משטחן", הזהיר גנץ בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר התקרית בגבול. "מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת".

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות". עשן מיתמר באזור הר דב, אתמול/צילום מסך, ללא

שר הביטחון הבהיר כי חוליית המחבלים חדרה לשטח ריבוני של ישראל כדי לפגוע בחיילים, ושיבח את פעילות הצבא באירוע. במקביל הוא דחה את הביקורת על כך שלא היו הרוגים בקרב החוליה. לדבריו, לוחמי צה"ל פעלו בדיוק רב ומנעו תקרית קשה, "שיכולה הייתה לגבות חיי אדם".

גורמי צבא הבהירו כי חיזבאללה בחר לבצע פיגוע לאור יום, מאחר והוא מודע היטב ליכולות הלחימה של צה"ל בלילה. עם זאת, הדגישו כי "זה לא אומר שבהמשך לא יבצעו פיגוע בהפתעה בתרחיש חריג".

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי למרות שצה"ל מנע הידרדרות ביטחונית באזור, מנכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה רשם הישג בהפעלת הלחץ על ישראל. "נסראללה ינסה למתוח עוד יותר את מערכת העצבים בישראל והוא לא שולח שליחים למסור מידע ולתת הצהרות", הסביר אחד הגורמים, והדגיש: "צה"ל מתכונן לכלל התרחישים".

עוד בוואלה!

נורה אדומה: המסר הבעייתי של צה"ל בתקרית החריגה בגבול הצפון

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
הלוחמים מנעו תקרית "שיכולה הייתה לגבות חיי אדם". גנץ במסיבת עיתונאים, אמש/אתר רשמי, טל שחר

ברקע ההערכות לכוונה של הארגון השיעי להגיב על הרג הפעיל בתקיפה בסוריה, כבר ביום חמישי העלה צה"ל צפונה כוחות שריון, חי"ר, תותחנים ואיסוף קרבי. בנוסף תגבר הצבא באופן ממוקד את המבצעים והמודיעין בגזרה. אחד האתגרים עבור צה"ל יהיה לשמר סדר כוחות גדול באזור הצפון, לצד שמירה על מוכנות ודריכות מבצעית לאורך זמן.

באגף המודיעין יידרשו לנתח את המציאות האזורית, התנהלות ארגון הטרור והמצב בשטח כדי להבחין בשינויים. עליו לבחון אם חיזבאללה ואנשיו חוזרים לשגרה, או ממשיכים להיערך לפיגוע נוסף נגד צה"ל בגבולות.

נכון לאמש צה"ל החזיר את החיים בגבול הצפון לשגרה, למעט התקרבות של כוחותיו לגדר המערכת מחשש לפיגוע. איום זה עדיין לא הוסר.

חייל עומד בסמוך למערכת כיפת ברזיל בסמוך לגבול עם לבנון, 27 ביולי 2020. רויטרס
כבר בחמישי תגבר צה"ל את הכוחות. סוללת נ"מ בגבול הצפון, אתמול/רויטרס

היום תתקיים הערכת מצב בין שר הביטחון והרמטכ"ל אביב כוכבי, ששהה בזמן סיכול הפיגוע בבור בפיקוד הצפון כדי לעקוב אחר ההתרחשות והתנהלות הכוחות. השניים ידונו במציאות הביטחונית באזור, לאחר המסר ששיגר גנץ לחיזבאללה, סוריה ואיראן כי האיומים לא ירתיעו את צה"ל מפעולה "בכל מקום שיידרש - קרוב או רחוק ככל שיהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully