וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מכחיש מעורבות בתקרית בגבול לבנון: "התגובה שלנו עוד תגיע"

גיא אלסטר, יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

27.7.2020 / 19:03

דובר הארגון השיעי שיגר מסר מאיים לישראל לפיו "לציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם", בעקבות מותו של פעיל בתקיפה בסוריה. בהצהרה נטען כי כוחות חיזבאללה לא לקחו חלק בעימות או בירי, והאשימו את ישראל בהונאה ובפרסומים שקריים. גורמים בצה"ל: "הכול מתועד"

בווידאו: חילופי אש בגזרת הר דב/צילום: רויטרס

חיזבאללה הכחיש הערב (שני) את מעורבותו בתקרית בגבול לבנון היום, במהלכה חדרה חוליית מחבלים לשטח ישראל ונורתה בידי צה"ל, וטען כי מדובר בהונאה מצד ישראל. דובר הארגון איים כי פעולת הנקם על מותו של הפעיל בתקיפה בסוריה עתידה לבוא. "התגובה שלנו על מותו של עלי כמאן מוחסן עוד תגיע, ולציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם", הזהיר.

"נראה שהפחד בו חי הצבא הציוני בגבול לבנון הביאו אותו לנוע בצורה מתוחה בזירה המקומית והתקשורתית", אמר דובר הארגון. "כל מה שפורסם בתקשורת על סיכול ההסתננות על פצועים והרוגים הוא לא נכון, וניסיון ליצור ניצחונות אשלייתיים כוזבים. לא היה שום עימות או ירי מצד חיזבאללה באירועים היום עד כה, והיה זה מהלך חד-צדדי מצדו של האויב הפחדן, המודאג והמתוח".

מנגד, גורמים בצה"ל טוענים כי כל התקרית תועדה. לדבריהם, תצפיות תיעדו את חוליית חיזבאללה במשך דקות ארוכות בסבך הסמוך לאזור הר דב, ולאחר מכן כשחצתה את הקו הכחול (קו דמיוני המצביע על הגבול בין ישראל ללבנון).

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
נסראללה נואם בפני תומכיו, בשנה שעברה/רויטרס

גורמים לבנוניים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי המתקפה של חיזבאללה על כוחות צה"ל בגבול עם ישראל בוצעה בתגובה לתקיפה הישראלית בסוריה, בה נהרג אחד מפעילי הארגון. לטענתם, חדירת החולייה לישראל שהובילה לחילופי האש בין כוחות הארגון השיעי לבין צה"ל אירעה בחוות שבעא, שבין הכפר מג'דל שמס שעל מורדות החרמון ליישובים בדרום לבנון.

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, קטע את פגישותיו בעקבות חילופי האש, והוא מקיים התייעצויות עם הנשיא, יו"ר הפרלמנט, שרת הביטחון והרמטכ"ל. דובר כוחות יוניפי"ל, כוח האו"ם לשמירת השלום באזור, אמר כי הם נמצאים בקשר עם כל הצדדים ועוקבים אחר המצב בדרום לבנון.

לפי דובר צה"ל, חולייה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל, נמלטה - ונמלטה בחזרה לשטח לבנון. לא היו נפגעים ישראלים בתקרית, שהובילה לחילופי אש בין הצדדים. בתקשורת הלבנונית פורסמו תמונות נזק שנגרם לבתים לבנונים הסמוכים לגבול עם ישראל כתוצאה מהירי הארטילרי שביצע צה"ל.

גורם בלבנון אמר לרשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, כי אין הרוגים בקרב פעילי הארגון.

עוד בוואלה!

דיווח: חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר רכב צה"ל בגבול לבנון, הכוחות משיבים באש

לכתבה המלאה
בית בדרום לבנון שניזוק במהלך ההפגזה של צה"ל, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
בית בדרום לבנון שניזוק מההפגזה של צה"ל, היום/צילום מסך, ללא

בחיזבאללה שמרו בימים האחרונים על עמימות בנוגע לתגובתם להרג פעיל הארגון בתקיפה המיוחסת לישראל. סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר כי בהנהגת הארגון קיבלו החלטה לשמור על שתיקה כדי לתת לצה"ל "לחשוב מה שהוא רוצה", כשהוא רומז שיש לראות מה יקרה בימים הקרובים. הוא הוסיף גם כי "משוואת ההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת".

הפעיל, מוחסן, נהרג בתקיפה המיוחסת לישראל שבוצעה בתחילת השבוע שעבר באזור דמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה האווירית כוונה נגד עמדות של כוחות משטר אסד ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם - בהם גם מוחסן.

התקיפה היום מגיעה בהמשך למשוואה שקבע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אחרי הרג שני פעילים של הארגון בסוריה בידי ישראל באוגוסט שעבר, כשהבטיח להגיב לכל פגיעה בלוחמיו. בתגובה למותם של השניים, הארגון השיעי ירה בחודש ספטמבר טיל נ"ט מלבנון לעבר עמדת צה"ל ואמבולנס צבאי במושב אביבים הסמוך לגבול. לא היו נפגעים.

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
חילופי האש באזור הר דב, היום/צילום מסך, ללא

על פי דיווח שפורסם בסוף השבוע ברשת אל-מיאדין, ישראל העבירה מסר לחיזבאללה דרך האו"ם, והזהירה את הארגון שלא לבצע פעולת נקם. לפי הדיווח, שצוטט גורמים בלבנון, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, ולא התכוונו לחסל אותו.

בעקבות המתיחות הגוברת, בצה"ל העלו בימים האחרונים את הדריכות לאורך הגבול מחשש לתגובת חיזבאללה, באמצעות שינוי בפריסת הכוחות וחסימת צירים. אתמול, אירעה תקרית נוספת - בה רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית.

(עדכון ראשון: 16:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully