וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל, נורתה - ונמלטה ללבנון; אין נפגעים

לפי דובר צה"ל, הכוח חצה את הגבול באזור הר דב ובתגובה הצבא פתח בירי ארטילרי. תושבי היישובים סמוכי הגבול התבקשו להישאר בבתים, ולאחר מכן הונחו לשוב לשגרה. גורמים לבנוניים: התקיפה - בתגובה למתקפה ישראלית בסוריה בה נהרג פעיל הארגון. נתניהו מכנס דיון הערכת מצב

בווידאו: חילופי אש בגזרת הר דב/צילום: רויטרס

חוליית חיזבאללה חדרה היום (שני) לשטח ישראל באזור הר דב שבגבול לבנון. בתגובה, כוח צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר הכוח, שמנה חמישה מחבלים, בעת שעשו את דרכם חזרה אל מעבר לגבול, ותקף בדרום לבנון. לא היו נפגעים. במהלך האירוע, תושבי היישובים הסמוכים לגדר התבקשו להישאר בבתים וצירים באזור נחסמו לתנועה - וכעבור כשעה הודיע דובר צה"ל על חזרה לשגרה.

לפי צה"ל, המחבלים חצו בכמה מטרים בודדים את הקו הכחול באזור הר דב. תצפיתניות ממוצבים סמוכים זיהו את החוליה מרגע חציית הגבול, ובעקבות זאת פתחו לוחמים באש. כלל חברי החוליה שבו על עקבותיהם ללבנון, ולא ידוע האם נפגעו. לדברי דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, "האירוע מתנהל. ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה". עוד מסר כי "כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשיך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה".

גורמים לבנוניים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי המתקפה של חיזבאללה הייתה בחוות שבעא, בתגובה לתקיפה בסוריה לפני כמה ימים בה נהרג פעיל הארגון. לפי דיווח ברשת אל-מיאדין, המקורבת לחיזבאללה, פעילי הארגון השיעי שיגרו טיל נ"ט מדגם קורנט לעבר כלי רכב של צה"ל. עם זאת, דובר צה"ל טען כי בצבא לא מכירים ירי נ"ט לעבר הכוחות. באל-מיאדין הכחישו כי המחבלים נהרגו.

פיגוע חדירה בהר דב - כל הפרטים

  • כוח חיזבאללה חדר לשטח ישראל באזור המוצב הסמוך לגבול לבנון
  • צה"ל פתח באש לעבר המחבלים, ששבו על עקבותיהם
  • גורמים בלבנון: הפיגוע הוא תגובה להרג פעיל חיזבאללה בתקיפה בסוריה
  • נתניהו וגנץ מקיימים הערכת מצב בקריה בתל אביב
  • רה"מ ושר הביטחון בהצהרה משותפת: "חיזבאללה משחק באש"
תקרית בגבול הצפון. 27 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
אזור התקרית, היום/אתר רשמי, ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ עודכנו על פרטי האירוע במהלך ישיבות הסיעה בראשותם, ונסעו לדיון הערכת מצב בקריה. נתניהו אמר כי "אנחנו נמצאים באירוע ביטחוני לא פשוט".

בעקבות התקרית, חיזבאללה עתיד למסור הצהרה בקרוב. דובר כוחות יוניפי"ל אמר כי הם נמצאים בקשר עם כל הצדדים ועוקבים אחרי המצב בדרום לבנון.

תמונה של התקרית בגבול הצפון שפורסמה ברשת אל מנאר, 27 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
אזור התקרית, היום/אתר רשמי, ללא

תושבים בגליל העליון סיפרו על עשן כבד המיתמר מהר דב. "ההנחיות שקיבלנו הן להיכנס לבתים", אמר עופר מושקוביץ (פושקו) מקיבוץ משגב עם. "יש הרבה שמועות ואי ודאות. אף אחד לא יודע מה באמת קורה. האנשים נמצאים במתח. שערי היישובים נסגרו ואנשים נמצאו בבתים".

ענת נסים מקיבוץ שניר סיפרה שילדים שהיו בבתי הילדים הורדו למקלטים, וכי אתרי תיירות ושמורות טבע פינו מטיילים. "זה די מלחיץ. הרבה זמן לא היה מצב כזה. יש ירי כבד של סוללות התותחים שלנו. בינתיים נכנסים לבתים ומקווים שהכול ייגמר בשלום", תיארה.

בית בדרום לבנון שניזוק במהלך ההפגזה של צה"ל, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
בית בדרום לבנון שניזוק מתקיפת צה"ל, היום/צילום מסך, ללא

המתיחות הביטחונית שהורגשה בימים האחרונים בצפון הארץ הובילה להעלאת הכוננות סמוך לגבול, מחשש לפיגוע על ידי חיזבאללה. לפי הערכה, החשיפה התקשורתית של תגבור הכוחות בים, באוויר, ובעיקר ביבשה, גרמו לבכירי הארגון השיעי להשהות אתמול פגיעה בחיילי צה"ל ברגע האחרון.

הבוקר, ראש הממשלה נתניהו התייחס למתיחות בפתח ישיבת הממשלה. לדבריו, נוכח גל התחלואה השני הפוקד את העולם כולו, לצד ההתחממות הביטחונית, ישראל ניצבת "מול אתגרים רבים" וכי "זה לא הזמן לבחירות".

אזור התקרית

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
אזור הר דב, היום/צילום מסך, ללא

לפי דיווח ברשת אל-מיאדין, ישראל הזהירה את חיזבאללה שלא תצא לפעולת נקם בעקבות הריגתו של פעיל הארגון עלי כמאן מוחסן, בתקיפה שבוצעה בשבוע שעבר באזור דמשק ויוחסה לישראל. על פי הדיווח, שציטט גורמים בלבנון, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, וכי לא התכוונו לחסל אותו. המסר הועבר לארגון השיעי דרך האו"ם.

התקיפה היום מגיעה בהמשך למשוואה שקבע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אחרי הרג שני פעילים של הארגון בסוריה בידי ישראל באוגוסט שעבר, כשהבטיח להגיב לכל פגיעה בלוחמיו. בתגובה למותם של השניים, הארגון השיעי ירה בחודש ספטמבר טיל נ"ט מלבנון לעבר עמדת צה"ל ואמבולנס צבאי במושב אביבים הסמוך לגבול. לא היו נפגעים.


(עדכון ראשון: 15:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully