וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הזהירה את חיזבאללה מנקמה על הרג פעיל הארגון בסוריה

יפעת רוזנברג

25.7.2020 / 17:08

לפי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, ישראל שלחה מסר מאיים לארגון השיעי דרך האו"ם, והבהירה כי צה"ל לא ידע על נוכחות הפעיל שנהרג בתקיפה שהתרחשה השבוע, ולא התכוון לחסל אותו. ברקע המתיחות הגוברת, הועלתה לאחרונה הכוננות בצפון, והרמטכ"ל אף ביקר בשטח וקיים הערכת מצב

בווידאו: תקיפה אווירית בסוריה המיוחסת ישראל/צילום: סאנא

ישראל הזהירה את חיזבאללה שלא תצא לפעולת נקם בעקבות הריגתו של פעיל חיזבאללה עלי כמאן מוחסן בתקיפה שבוצעה בתחילת השבוע באזור דמשק - כך דווח היום (שבת) ברשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה. לפי הדיווח, שצוטט גורמים בלבנון, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, וכי לא התכוונו לחסל אותו. המסר הועבר לארגון השיעי דרך האו"ם.

בדיווח לא צוין מה הייתה תגובת הארגון לאיום הישראלי, אך נמסר כי צה"ל הגביר את הכוננות לאורך הגבול עם לבנון, מחשש לתגובה. אמש אכן העלה צה"ל את רמת הכוננות בגבול לבנון, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות לצד חסימת צירים. זאת, לאחר הערכת מצב בה הוחלט על העלאת הדריכות בפיקוד הצפון, בחיל האוויר ובאגף המודיעין.

ברקע המתיחות, סייר היום הרמטכ"ל אביב כוכבי בפיקוד הצפון. בסיור השתתפו גם אלוף הפיקוד אמיר ברעם, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר הימן, מפקד עוצבת הגליל שלומי בינדר ומפקדים נוספים. בסיור שמע הרמטכ"ל סקירה מודיעינית, קיים הערכת מצב ועמד על פעולת הכוחות במאמצים השונים.

מיגון בסמוך ליפתח יולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
צה"ל העלה את הכוננות מחשש לנקמה של חיזבאללה. גבול הצפון/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

העלאת הכוננות וכן המסר שהועבר לחיזבאללה, הגיעו בעקבות תקיפה שיוחסה לישראל על מטרות באזור דמשק בתחילת השבוע, לפי הדיווחים חמישה נהרגו, בהם פעיל חיזבאללה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה האווירית כוונה נגד עמדות של כוחות משטר אסד ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור.

כמו כן, לפי רשת "אל-ערביה", בין המטרות שהותקפו היו מערכות הגנה אוויריות. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש חתמו איראן וסוריה על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן, הכולל גם חיזוק ופיתוח של מערכות הנ"מ. בעקבות אותה תקיפה הוחלט על העלאת הכוננות בצפון, והשינוי בפריסה שעליו הוחלט אתמול בא לאחר תיגבור של הכוחות בגבול לבנון בגדוד חי"ר נוסף.

עם זאת, בהתאם להנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי, הוחלט שלא להטיל הגבלות נוספות במרחב האזרחי, בהן סגירת צירי התנועה ואתרי תיירות בצפון, כדי לא לפגוע בשגרת התושבים ובענף התיירות. כמו כן, ישנה אפשרות להגבלת העבודה במספר מצומצם של שטחים חקלאיים סמוכי גדר.

עוד בוואלה!

מחשש לפיגוע חיזבאללה: צה"ל מעלה את רמת הכוננות וחוסם צירים בגבול לבנון

לכתבה המלאה
פעיל חיזבאללה עלי כאמל מחסן (גוואד) מהכפר עיתית, שנהרג בתקיפה בסוריה ב-21 ביולי, תקיפה שיוחסה לישראל. אתר רשמי, אתר רשמי
פעיל חיזבאללה, שלפי הדיווחים, נהרג תבקיפה בסוריה תחילת השבוע/אתר רשמי, אתר רשמי
מערכות ההגנה האוויריות בסוריה פועלות, לפי דיווחים, נגד תקיפה ישראלית על המיליציות הפרו-איראניות בדמשק, 20 ביולי 2020. AFP, אתר רשמי
התקיפה בסוריה שאירעה בתחילת השבוע ויוחסה לישראל/אתר רשמי, AFP

תקרית זו היא אחת מתוך שורת אירועים שהתרחשו בגזרה לאחרונה. האחרון שבהם אירע אתמול כשמסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של צבא אסד בדרום סוריה, בתגובה לירי שבוצע קודם לכן לעבר רמת הגולן.

דובר צה"ל מסר כי בין היעדים שהותקפו - עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", נמסר.

לפי ההערכות בצה"ל, הירי שבוצע משטח סוריה היה של טיל נ"מ או פגז, וגורמים בצבא הבהירו כי הם רואים בחומרה את האירוע. בעקבות הירי, נגרם נזק למבנה ולכלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully