וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה את המיליציות הפרו-איראניות בדמשק; 5 נהרגו

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

21.7.2020 / 1:29

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי מטרות בבירה הותקפו מהאוויר, בהן מערכות נ"מ, על רקע ההסכם לשיתוף הפעולה הצבאי שנחתם בין סוריה לאיראן. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, חמישה מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו בתקיפה, שכוונה נגד עמדות של המשטר והמיליציות באזור

בווידאו: תקיפה אווירית בסוריה המיוחסת ישראל/צילום: סאנא

(בווידיאו: דיווחים בסוריה: ישראל תקפה את המיליציות הפרו-איראניות בדמשק, הלילה)

סוריה הודיעה הערב (שני) כי ישראל תקפה מהאוויר מטרות באזור דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, סאנ"א, דיווחה על שבעה חיילים סורים שנפצעו בתקיפות, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, חמישה מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו.

עוד דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי התקיפה האווירית, המיוחסת לצה"ל, כוונה נגד עמדות של כוחות המשטר ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור. כמו כן, לפי רשת אל-ערביה, בין המטרות שהותקפו היו מערכות הגנה אוויריות. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש חתמו איראן וסוריה על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן, הכולל גם חיזוק ופיתוח של מערכות הנ"מ.

בתחילה, כלי התקשורת הסוריים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות עוינות" בשמי הבירה. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי התקיפה בוצעה מעל מג'דל שמס ומסרה כי "התוקפנות הישראלית סוכלה על ידי מערכות הנ"מ".

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה את המיליציות הפרו-איראניות בדמשק, 20 ביולי 2020. סאנ"א, צילום מסך
תיעוד התקיפה המיוחסת לישראל ופעילות מערכות הנ"מ, לפי סוכנות הידיעות הסורית/צילום מסך, סאנ"א

גורם צבאי סורי אמר כי "בשעה 21:48 שיגרו מטוסי חיל האוויר הישראלי מעל שמי הגולן טילים לכיוון דרום דמשק. מערכות ההגנה האוויריות יירטו את מרביתם. נגרם נזק חומרי בלבד". למרות טענתו, ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים מהאזור, שבהם נשמעים קולות אמבולנסים, ובהמשך הודיעה סאנ"א על הפגיעה בחיילים הסורים.

תיעוד קולות אמבולנסים באזור שבו על פי הדיווחים בוצעו התקיפות:

ההסכם של איראן וסוריה נחתם לפני כשבועיים על ידי הרמטכ"ל של איראן, מוחמד באגרי, ושר ההגנה של סוריה, עלי עבדאללה איוב. עם חתימת ההסכם, הרמטכ"ל האיראני התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל ואמר כי דמשק "הגיבה בתקיפות" נגד הפעילות של ישראל בשטחה, במיוחד מול התקיפות האוויריות. "אני מכריז שעתה והלאה, איראן תחזק את היחסים הצבאיים בין שתי המדינות, כולל בחיזוק מערכות ההגנה הסורית", אמר באגרי. הוא הוסיף כי הנוכחות האיראנית בסוריה היא לבקשת ממשלת סוריה, "על מנת להגן על ריבונותה".

בחודשים האחרונים דווח על הגברת הפעילות הישראלית בסוריה, וכמה גורמים ביטחוניים אף אמרו כי איראן מתחילה לצמצם את נוכחותה במדינה כתוצאה מכך. לדברי הגנרל האיראני, הנוכחות במדינה "עזרה במאבק בארגוני הטרור ושירתה את העם, הצבא והממשלה בסוריה".

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה את המיליציות הפרו-איראניות בדמשק, 20 ביולי 2020. סאנ"א, צילום מסך
תיעוד התקיפה המיוחסת לישראל/צילום מסך, סאנ"א

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה בשלהי החודש שעבר, ובה נהרגו שישה לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות בצפון-מזרח סוריה, לטענת המרכז הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, מתקפה זו כוונה נגד עמדות של צבא אסד וכוחות המיליציה בכפר אל-עבאס שבפאתי העיר אל-בוכאמל, מזרחית לדיר א-זור.

פחות משבוע לפני כן, דווח על תקיפה נוספת המיוחסת לישראל בשלושה מוקדים ברחבי המדינה, ובה נהרגו לפחות שני בני אדם. תקריות אלה מצטרפות לתקיפות נוספות נגד מטרות איראניות ואחרות בחודשים האחרונים, שעל פי פרסומים זרים מתבצעות כחלק מהמאמצים הישראליים למנוע את התבססותה של איראן מעבר לגבול.

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully