וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 6 לוחמי המיליציות הפרו-איראניות נהרגו במתקפה אווירית

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה, שעל פי הערכות יוחסה לישראל, הופצצו עמדות צבאיות בצפון-מזרח המדינה. על פי הדיווח, בין ההרוגים שני אזרחים זרים וארבעה אזרחים סורים

עריכה: ניר חן

שישה לוחמים מהמיליציות הפרו-אירניות בצפון-מזרח סוריה נהרגו במתקפה אווירית - כך דיווח הלילה (ראשון) המרכז הסורי לזכויות אדם. התקיפה, על פי ההערכות, יוחסה לישראל. על פי הדיווח, במתקפה שבוצעה על עמדות של צבא אסד וכוחות המיליציה, נהרגו שני אזרחים זרים וארבעה אזרחי סוריה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה בוצעה על עמדות של הכוחות בכפר אל-עבאס שבפאתי העיר אל-בוכאמל, מזרחית לדיר א-זור. אמש, בשעות הערב, הארגון דיווח על תקיפה אווירית שבוצעה באזור על ידי כלי טיס לא מזוהה, שכוונה לעמדות של הצבא הסורי והכוחות הפרו-איראניים המוצבים בסוריה. אז לא דווח על נפגעים.

הדיווח מגיע פחות משבוע לתקיפה נוספת שיוחסה לישראל על ידי המשטר, שנערכה בשלושה מוקדים ברחבי המדינה, ובה נהרגו לפחות שני בני אדם. אלה מצטרפות לשורת תקיפות בחודשיים האחרונים שיוחסו לישראל בסוריה, נגד מטרות איראניות ואחרות, כחלק מהמאמצים שלה למנוע את התבססותה של איראן מעבר לגבול.

תקיפה בסוריה. ---, אתר רשמי
תקיפה בסוריה/אתר רשמי, ---

בתקיפה בלילה שבין רביעי לחמישי השבוע, דווח על ארבעה פצועים בתקיפות, חלקם במצב קשה. בדומה להלילה, בישראל לא הגיבו על שורת התקיפות, שהתפרסו בחלקים שונים ובהיקף נרחב יותר מהרגיל.

תחילה, סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בתל אל-סחן שבמחוז סווידא בדרום סוריה, ובמחוז דיר א-זור שבמזרח. מאוחר יותר, התקשורת הסורית דיווחה כי מערכות ההגנה הופעלו גם באזור חמאת שבמערב המדינה בעקבות "מטרות עוינות". על פי התקשורת הסורית, כלי טיס ישראלים תקפו אתרים צבאיים במרכז המחוז, וכמה מהם יורטו. הדי פיצוצים נשמעו באתרים צבאיים באזור אתריא, סבורה וכן בעקארב שבחמאת.

בארגון הסורי לזכויות אדם טענו כי מניין ההרוגים בתקיפות עומד על שבעה, מתוכם חמישה פעילי המיליציות הפרו-איראניות, ושניים נוספים מכוחות ההגנה האווירית של המשטר. עוד דיווח הארגון כי התקיפה כוונה נגד אתרים צבאיים של המיליציות האיראניות באזורים אלה, המשמשים כמחסני נשק ותחמושת.

עוד בוואלה!

דיווח: יעדים איראניים הותקפו במזרח סוריה, 12 לוחמים נהרגו

לכתבה המלאה
תקיפת חיל האוויר באזור חמאת 4 ביוני 2020. -, אתר רשמי
התקיפה באזור חמאת/אתר רשמי, -

בתקיפה בדיר א-זור נהרגו חמשת האיראנים, ונהרס המרכז הצבאי של המיליציות. שני ההרוגים הנוספים הם מהתקיפה בסווידא, שם על פי הדיווחים נגרם הרס למגדל התקשורת ושריפה פרצה באזור. ברשת "אל-ערביה" דווח כי בתקיפה בסווידא השתתפו ארבעה מטוסים ישראליים.

גורם צבאי סורי דיווח כי "בשעה 21:17 הופיעו מטרות אוויריות עוינות ממזרח ומצפון-מזרח וירו כמה טילים לעבר אתרינו הצבאיים בכאג'ב, מערבית לדיר א-זור ובאזור א-סחנה. באותו הזמן, הותקף אחד מאתרינו הצבאיים דרומית לסווידא". לדבריו, בנוסף להרוגים ולפצועים, התקיפה הובילה גם ל"נזק חומרי".

בהמשך, לאחר התקיפה במערב המדינה, דיווח גורם צבאי כי "בשעה 00:45 ישראל ביצעה תקיפה אווירית נוספת שכוונה לכמה מוקדים בחמאת. ברגע שהתגלו המטרות העוינות, הופעלו מערכות ההגנה האוויריות, ויירטו חלק גדול מהם לפני שפגעו במטרות. התקיפה גרמה לנזק".

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה בחמאת הופצץ מפעל ששימש לאחסנת כלי נשק ותחמושת איראניים ויעדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully