וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים איראניים בשלושה מוקדים

גיא אלסטר, יפעת רוזנברג ורויטרס

24.6.2020 / 2:29

כלי התקשורת הרשמיים של המשטר אמרו כי שני חיילים נהרגו בתקיפות בסווידא בדרום, בדיר א-זור במזרח ובחמאת שבמרכז. הם לא פירטו אילו יעדים הותקפו, אך לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו 7 לוחמי מיליציות איראניות והופצצו מחסני נשק ויעדים צבאיים

עריכה: ניר חן

סוריה הודיעה הלילה (רביעי) על תקיפות המיוחסות לישראל בשלושה מוקדים ברחבי המדינה, שבה נהרגו לפחות שני בני אדם. כמו כן, דווח על ארבעה פצועים בתקיפות, חלקם במצב קשה. בישראל לא הגיבו על שורת התקיפות, שהתפרסו בחלקים שונים ובהיקף נרחב יותר מהרגיל.

תחילה, סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בתל אל-סחן שבמחוז סווידא בדרום סוריה, ובמחוז דיר א-זור שבמזרח. מאוחר יותר, בסביבות השעה 00:45, התקשורת הסורית דיווחה כי מערכות ההגנה הופעלו גם באזור חמאת שבמערב המדינה בעקבות "מטרות עוינות". על פי התקשורת הסורית, כלי טיס ישראלים תקפו אתרים צבאיים של במרכז המחוז, וכמה מהם יורטו. הדי פיצוצים נשמעו באתרים צבאיים באזור אתריא, סבורה וכן בעקארב שבחמאת.

בארגון הסורי לזכויות אדם טענו כי מניין ההרוגים בתקיפות עומד על שבעה, מתוכם חמישה פעילי המיליציות הפרו-איראניות, ושניים נוספים מכוחות ההגנה האווירית של המשטר. עוד דיווח הארגון כי התקיפה כוונה נגד אתרים צבאיים של המיליציות האיראניות באזורים אלה, המשמשים כמחסני נשק ותחמושת.

תקיפה בסוריה. ---, אתר רשמי
5 איראנים ו-2 סורים נהרגו. התקיפה בסוריה, אמש/אתר רשמי, ---

בתקיפה בדיר א-זור נהרגו חמשת האיראנים, ונהרס המרכז הצבאי של המיליציות. שני ההרוגים הנוספים הם מהתקיפה בסווידא, שם על פי הדיווחים נגרם הרס למגדל התקשורת ושריפה פרצה באזור. ברשת "אל-ערביה" דווח כי בתקיפה בסווידא השתתפו ארבעה מטוסים ישראליים.

גורם צבאי סורי דיווח כי "בשעה 21:17 הופיעו מטרות אוויריות עוינות ממזרח ומצפון-מזרח וירו כמה טילים לעבר אתרינו הצבאיים בכאג'ב, מערבית לדיר א-זור ובאזור א-סחנה. באותו הזמן, הותקף אחד מאתרינו הצבאיים דרומית לסווידא". לדבריו, בנוסף להרוגים ולפצועים, התקיפה הובילה גם ל"נזק חומרי".

בהמשך, לאחר התקיפה במערב המדינה, דיווח גורם צבאי כי "בשעה 00:45 ישראל ביצעה תקיפה אווירית נוספת שכוונה לכמה מוקדים בחמאת. ברגע שהתגלו המטרות העוינות, הופעלו מערכות ההגנה האוויריות, ויירטו חלק גדול מהם לפני שפגעו במטרות. התקיפה גרמה לנזק".

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה בחמאת הופצץ מפעל ששימש לאחסנת כלי נשק ותחמושת איראניים ויעדים נוספים.

עוד בוואלה!

על רקע המשבר הכלכלי והמחאות: אסד הדיח את ראש הממשלה

לכתבה המלאה

בחודשים האחרונים יוחסו לישראל שורת תקיפות בסוריה נגד מטרות איראניות ואחרות, כחלק מהמאמצים שלה למנוע את התבססותה של איראן מעבר לגבול.

לפני כשבועיים וחצי, בוצעה תקיפה נוספת במזרח סוריה על ידי כלי-טיס בלתי-מאויש, ממקור שאינו מזוהה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה שכוונה נגד מפקדת המיליציות האיראניות בדיר א-זור נהרגו 12 אנשי המיליציות האיראניות, ממוצא עיראקי ואפגני.

תקיפת חיל האוויר באזור חמאת 4 ביוני 2020. -, אתר רשמי
מתוך אחת התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, החודש/אתר רשמי, -

במזרח המדינה דווח בשבועות האחרונים על סדרת תקיפות נגד המיליציות השיעיות שמפעילות איראן על ידי כלי טיס לא ידועים. ישראל אינה מרבה להגיב על דיווחים על תקיפות בסוריה, שהאחרונות שבהן התרחשו במקביל לדיווחים על מהלומות סייבר בין שתי האויבות המרות.

אתמול אמר שר הביטחון בני גנץ אמר כי "איראן חושבת פעמיים מה להציב בסוריה", על רקע התקיפות המיוחסות לצה"ל במדינה. בתדרוך לכתבים שקיים, התייחס גנץ לאיומים השונים על מדינת ישראל - בהם איראן, עיראק, סוריה, לבנון ורצועת עזה - ואמר כי "להוציא את יהודה ושומרון, שבה יש אתגר ביטחוני ואולי יהיה בה אתגר גדול יותר כתוצאה מהחלת הריבונות, אם וכאשר תתרחש, יש ביתר הזירות רמת הרתעה גבוהה מאוד ולצדה איום עוצמתי עוד יותר משהיה בעבר".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully