וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק בחמאת; 9 נהרגו

גיא אלסטר

4.6.2020 / 23:38

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בין ההרוגים 5 אזרחים זרים. סוכנות הידיעות סאנ"א דיווחה כי מערכות ההגנה הופעלו בעת התקיפה, שבוצעה בידי מטוסי קרב מלבנון. מקור בטחוני לבנוני אישר שכלי טיס של חיל האוויר הפציצו ארבע מטרות בסוריה ושבו לישראל

טוויטר

תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל במחוז חמאת שבצפון-מערב סוריה - כך הודיע הערב (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הארגון, ארבעה מההרוגים הם אזרחי סוריה, והחמישה האחרים אזרחים זרים. עוד מסר הארגון הסורי לזכויות אדם כי בתקיפה הופצצו מחסני נשק.

על פי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו כמה מהמטרות וסיכלו את המתקפה. על פי סאנ"א, התקיפה הייתה באזור מסיאף, מוקד שבו לפי דיווחים שונים תקפה ישראל פעמים רבות בשנים האחרונות.

מקור בטחוני לבנוני אישר כי מטוסי חיל האוויר הפציצו מהמרחב האווירי של לבנון ארבע מטרות בסוריה ושבו לישראל. באזור נמצא מרכז מדעי, שלפי דיווחים במערב משמש לדיוק טילים ולפיתוח אמצעי לחימה לא קונבנציונליים.

תקיפת חיל האוויר באזור חמאת 4 ביוני 2020. -, אתר רשמי
ארבע מטרות הותקפו על ידי חיל האוויר בסוריה, הערב/אתר רשמי, -

בחודשים האחרונים יוחסו לישראל שורת תקיפות בסוריה נגד מטרות איראניות ואחרות, כחלק מהמאמצים שלה למנוע את התבססותה של איראן מעבר לגבול. במזרח המדינה דווח בשבועות האחרונים על סדרת תקיפות נגד המיליציות השיעיות שמפעילות איראן על ידי כלי טיס לא ידועים.

רק לפני כשבועיים נהרגו שבעה לוחמים משורות המיליציות הפרו-איראניות בתקיפת כלי טיס בלתי-מזוהים במזרח סוריה. על פי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקף בסיס שבשליטת הכוחות האיראניים בסמוך לעיר אל-בוכמאל הגובלת בעיראק. עוד דווח מפי הארגון שמקום מושבו בבריטניה על נזק שנגרם במקום.

תמונות לוויין שתיעדו עבודות לחפירת אתר תת-קרקעי היכול לאחסן אמצעי לחימה במתחם "אימאם עלי", שבגבול בין סוריה לבין עיראק, פורסמו בחודש שעבר. האתר הותקף כמה פעמים מאז שנחשף לראשונה בשנה שעברה.

עוד בוואלה!

בישראל מזהים את חלון ההזדמנויות בסוריה, וקצב התקיפות הולך וגובר

לכתבה המלאה
צילומי לווין של בסיס איראני בסוריה בו נבנה מחסן תת קרקעי לאחסון נשק מתקדם. 13 במאי 2020. ISI, אתר רשמי
צילומי לווין של בסיס איראני בסוריה בו נבנה מחסן תת קרקעי לאחסון נשק מתקדם/אתר רשמי, ISI

ישראל אינה מרבה להגיב על דיווחים על תקיפות בסוריה, שהאחרונות שבהן התרחשו במקביל לדיווחים על מהלומות סייבר בין שתי האויבות המרות. על פי דיווחים זרים, איראן אחראית לניסיון תקיפה של תשתיות המים בישראל בחודש אפריל. על פי דבריו של ראש מערך הסייבר הלאומי משבוע שעבר, שלא הזכיר ישירות את טהראן, היה עלול להיגרם אסון כבד.


(עדכון ראשון: 21:45)

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully