וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: איראן מקימה אתר תת-קרקעי לאחסון נשק במזרח סוריה

לפי התמונות ודיווח של פוקס, טהראן חופרת מנהרה בבסיס שעל גבול עיראק, שתוכל לשמש להסתרת אמצעי לחימה מתקדמים. על פי דיווחים, ישראל תקפה באזור כמה פעמים בחודשים האחרונים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

איראן מקימה אתר תת-קרקעי לאחסון אמצעי לחימה מתקדמים במזרח סוריה, סמוך לגבול עיראק - כך עולה מתמונות לוויין חדשות ומניתוח של רשת פוקס ניוז. על פי תמונות שצולמו אתמול, נראו בולדוזרים בכניסה למבנה במתחם "אימאם עלי". בתמונות מ-1 באפריל נראו כלי עבודה אחרים במקום.

התמונות צולמו על ידי חברת הלוויינים האזרחית Image Sat International, והן פורסמו זמן קצר אחרי ששר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו סיים את ביקור הבזק שלו בישראל. הוא נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ ושר החוץ המיועד גבי אשכנזי. הם דנו על התבססות איראן בסוריה.

צילומי לווין של בסיס איראני בסוריה בו נבנה מחסן תת קרקעי לאחסון נשק מתקדם. 13 במאי 2020. ISI, אתר רשמי
המנהרה החדשה נחפרת לא רחוק מהמקום שבו הופצצה מנהרה קודמת/אתר רשמי, ISI

לפי ניתוח התמונות, המנהרה מתאימה לאחסון כלי רכב לנשיאת מערכות נשק מתקדמות. זאת בהתבסס על מנהרות דומות שנחפרו במקום בתשעת החודשים האחרונים. אחת המנהרות, במרחק של חמישה ק"מ משם, הופצצה בחודש מרץ, מה שאילץ את איראן לעצור את החפירות.

הקמת המתחם האיראני דווחה לראשונה בפוקס ניוז בספטמבר, על פי מקורות מודיעיניים רבים במערב. פחות משבוע לאחר מכן, האתר הותקף מהאוויר על ידי כלי טיס בלתי-מזוהים. ישראל לא קיבלה אחריות על שורת התקיפות נגד הבסיס בתקופה שחלפה מאז.

עוד בוואלה!

נסראללה: "הטענות על נסיגת איראן - מלחמה פסיכולוגית, בנט אידיוט"

לכתבה המלאה

שר הביטחון היוצא נפתלי בנט וגורמים ביטחוניים אמרו כי איראן מצמצמת את נוכחותה בסוריה בעקבות הפעילות של ישראל, אך ברשת פוקס ציטטו מומחים בחברת הלוויין שאמרו כי הקמת המנהרה החדשה מראה שאיראן לא זנחה את תכניותיה לפעול באזור.

גם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הכחיש זאת, בנאום שנשא אחר הצהריים שבו כינה את בנט "אידיוט". נסראללה אמר כי ישראל תוקפת כל אתר לייצור טילים מדויקים בסוריה. לדבריו, ארגונו לא נסוג מסוריה בגלל ישראל, אלא שהוא, כמו איראן, פרס מחדש את כוחותיו לאור השינויים בשדה הקרב במלחמה המתנהלת במדינה.

בשבועות האחרונים דווח על סדרת תקיפות המיוחסות לישראל, בין היתר באזורים חומס, בקוניטרה ודמשק. על פי הדיווחים, בחלק מתקיפות אלה נהרגו לוחמים מהכוחות התומכים במשטר אסד. גורמים ביטחוניים אמרו בשבוע שעבר על רקע תקיפות אלה, כי לראשונה מאז כניסתה לסוריה, איראן החלה לפנות בסיסים משטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully