וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים: "איראן מפנה בסיסים מסוריה"

5.5.2020 / 17:00

לפי ההערכות, הברחות האמל"ח של טהראן פחתו בחודשים האחרונים, ברקע זינוק משמעותי במספר התקיפות המיוחסות לישראל. גורמים ביטחוניים: "סוריה משלמת מחיר על הנוכחות האיראנית". ראש אגף המבצעים לוואלה! NEWS בשבוע שעבר: הפעולות החשאיות נמשכות

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביחי ברוך

גורמים ביטחוניים אמרו היום (שלישי) כי לראשונה מאז כניסתה לסוריה, איראן החלה לפנות בסיסים משטחה. בנוסף, נרשמה ירידה משמעותית בחצי השנה האחרונה בהברחות אמצעי לחימה (אמל"ח) איראניות למדינה השסועה. בשבוע שעבר אמר לוואלה! NEWS ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, כי הפעולות החשאיות בסוריה נמשכות, ודוחקות את איראן החוצה.

ההערכה בנוגע לצמצום הנוכחות האיראנית בסוריה מגיעה ברקע זינוק משמעותי במספר התקיפות המיוחסות לישראל. עם זאת, תקיפות אלו אינן מתמקדות רק בסיכול הברחות הנשק, אלא גם בנוכחות האיראנית בשטח המדינה, לרבות תשתיות ומפקדות. כמו כן, בין היעדים שנפגעו בתקיפות המיוחסות לישראל היו גם סוללות טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה שהושמדו כשניסו לפגוע בכלי הטיס של חיל האוויר.

דוח מודיעין של ISI // פיצוץ מחסן כלי רכב בדרום חומס (1 במאי 2020). (ImageSat International - ISI, אתר רשמי
דוח מודיעין של ISI על פיצוץ המחסן בדרום חומס ב-1 במאי/אתר רשמי, (ImageSat International - ISI

גורמים ביטחוניים אמרו כי "לראשונה מאז שאיראן נכנסה לסוריה היא מצמצמת את כוחותיה שם ומפנה בסיסים. סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל". הגורמים אף איימו כי ישראל תגביר את הלחץ על איראן "עד ליציאתה מסוריה".

הלילה דווח על תקיפה מדרום לחאלב, בעוד שבשבוע שעבר נרשמו שלוש תקיפות תשתיות בחומס, קוניטרה ובפאתי דמשק. ב-21 באפריל הותקפה מיליציה שיעית פרו-איראנית שחצתה את הגבול מעיראק לסוריה, כשיממה לפני כן, על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו תשעה לוחמים מתומכי אסד בתקיפה בתדמור. ב-15 באפריל הותקף רכב של פעילי חיזבאללה בגבול סוריה-ישראל ובתגובה, שלוש חוליות פגעו בגדר המערכת בגבול עם ישראל.

עוד בוואלה!

בישראל מזהים את חלון ההזדמנויות בסוריה, וקצב התקיפות הולך וגובר

לכתבה המלאה

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר כי בישראל לא יאפשרו להקים בסיס איראני קדמי בסוריה. הוא הסביר כי "בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה אלף קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת".

נשיא סוריה בשאר אסד ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בדמשק, 20 באפריל 2020. רויטרס
נשיא סוריה אסד עם שר החוץ האיראני זריף, בחודש שעבר/רויטרס

האלוף חליוה התייחס לפעילות הישראלית בסוריה בריאיון לוואלה! NEWS בשבוע שעבר. לדבריו, הפוטנציאל של איראן להישאר בסוריה ירד, ובנוגע לפעולות החשאיות הוא אמר: "אני חושב שיום אחד כשנראה את ההיסטוריה, המערכה שבין המלחמות (מב"מ) הישראלית (הפעולות החשאיות - א"ב) של השנים האחרונות וגם של העת האחרונה תירשם כנקודת הצלחה למדיניות הישראלית".

על נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר חליוה כי "אני חושב שהוא מבין, או מתחיל להבין, שאם האיראנים היו שם כדי לסייע לו בלחימה נגד דאעש כמשהו שהציל אותו, היום הם אלו שמסכנים את המשך שלטונו. במיוחד מסכנים בצורה משמעותית את היכולת לשקם את סוריה". לדבריו, "אני חושב שאנחנו פועלים בצורה מאוד מדויקת ועקבית, בכפוף להערכות מצב ממושכות ומשמעותיות באופן שמטפל היטב בהתבססות האיראנית במרחב כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully