וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מרכז מחקר ומחסני נשק בחאלב

גיא אלסטר וסוכנויות הידיעות

5.5.2020 / 12:03

על פי המשטר, מערכות ההגנה הופעלו בעקבות המתקפה נגד המרכז, שלפי ההערכות במערב משמש ליצור נשק כימי ודיוק טילים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הושמדו מחסני נשק ודקות לאחר מכן הותקפו מיליציות איראניות במזרח המדינה, ו-14 לוחמים נהרגו

-

ישראל תקפה מרכז מחקר ובסיס צבאי במחוז חאלב שבצפון-מערב סוריה - כך אמרו אמש (שני) בתקשורת הרשמית של המשטר, שלפיו מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור ו"סיכלו" את המתקפה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח שהושמדו מחסני נשק במקום, שבו מוצבים כוחות סוריים ואיראניים, ונגרם נזק רב. לא ידוע בשלב זה אם יש נפגעים.

לפי הערכות במערב, מרכז זה משמש לפיתוח אמצעי לחימה בלתי-קונבנציונליים וטילים מדויקים. בשנים האחרונות הותקפו כמה ממערכיו של המרכז למחקרים מדעיים, בתקיפות שיוחסו לישראל. המרכז שוכן בא-ספירה שבמזרח מחוז חאלב. האופוזיציה הסורית מאשימה את המשטר בפיתוח נשק כימי ששימש אותו נגדם לאורך מלחמת האזרחים, ושממנו נהרגו מאות אזרחים. דמשק ומוסקבה מכחישות זאת.

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, דקות אחרי התקיפה בחאלב, תקפו כלי טיס עמדות של המיליציות הפרו-איראניות באזור אל-מיאדין שבמזרח סוריה. הארגון אמר שככל הנראה היו אלו תקיפות ישראליות. בכלי התקשורת הרשמיים בסוריה לא הוזכרו תקיפות באזור זה, הסמוך לגבול עם עיראק ושבו יש נוכחות איראנית רבה. על פי הדיווח, נהרגו 14 לוחמים, בהם איראנים ועיראקים.

תקיפה שיוחסה לישראל בשמי דמשק ב-27 באפריל 2020. אין, עיבוד תמונה
ירוטים בשמי דמשק אחרי תקיפה שיוחסה לישראל, בחודש שעבר/עיבוד תמונה, אין

לפחות שש תקיפות יוחסו לישראל בסוריה בשבועיים האחרונים. גורם מודיעני אזורי אמר לרויטרס כי ישראל מגבירה את תקיפותיה בסוריה בזמן שתשומת הלב של העולם ושל האזור, כולל סוריה, מופנית למאבק בנגיף הקורונה. הפעם האחרונה שבה יוחסה לישראל תקיפה במחוז, שבצפון-מערב סוריה, הרחק מגבול ישראל, הייתה במרץ בשנה שעברה.

ביום שישי יוחסו לישראל שתי תקיפות. הראשונה במהלך הלילה, כשכמה מסוקים שיגרו טילים לעבר מטרות בדרום סוריה מרמת הגולן. על פי גורמים סוריים ומודיעיניים, שצוטטו על ידי רויטרס, הוקף בסיס של חיזבאללה. המשטר הסורי אמר כי היו אלו מטרות צבאיות, מבלי לפרט. במהלך היום התפוצץ מחסן נשק בעיר חומס. בדמשק טענו כי הפיצוץ נבע מ"טעות אנוש" בהעברת תחמושת, אך הארגון הסורי לזכויות אדם וגורמי מודיעין ייחסו זאת לישראל.

עוד בוואלה!

ראש אגף המבצעים בצה"ל: הפעולות החשאיות בסוריה נמשכות, ודוחקות את איראן החוצה

לכתבה המלאה

בישראל לא התייחסו לדיווחים האחרונים על התקיפות המרובות בסוריה, אך בשבוע שעבר אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי היא תגביר את הקמפיין שלה למניעת ההתבססות האיראנית בסוריה.

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully